• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Som sagt, jag har väl en egen tråd avseende mitt beteende, ska vi göra en åt dig också?

Låter iofs skumt att du bad dem plocka ner annonsen efter att först gjort en korrigering till aftermarket, sedan ytterligare en korrigering till fake, varför inte bara br tradera ta ner annonsen direkt och göra en korrigering till "hey, klockan kommer ej säljas, sry". Sluta bs:a nu, du försökte sälja klockan efter att du visste. Jag har redan gett dig cred två gånger tidigare, nu dödar ju all eventuell hederlighet du hade med massa bs...

Jag säger det igen donkii, du agerade för din del helt reko efter att det uppmärksammats... kan du inte bara ta det positiva i det och bumpa min tråd om du nu vill snacka om mig igen 😃 jag fick mitt garv, du fick lite huvudvärk och hanterade det till en start snyggt. Jag är nöjd så, det borde du också vara.

Peace! ✌✌✌
Jag kontaktade Tradera för jag ville avsluta annonsen och uppdatera den med korrekt info. Det svar jag fick var att jag var tvungen att kontakta högsta budgivare som då skulle ge sitt godkännande till att så gjordes vilket jag gjorde och efter det så kunde kundtjänst ta ned annonsen.
Här får du för ditt snack om BS.
Screenshot_20220114-171805.jpg

Jag kontaktade Tradera för jag ville avsluta annonsen och uppdatera den med korrekt info. Det svar jag fick var att jag var tvungen att kontakta högsta budgivare som då skulle ge sitt godkännande till att så gjordes vilket jag gjorde och efter det så kunde kundtjänst ta ned annonsen.
Här får du för ditt snack om BS.
Screenshot_20220114-171805.jpg
Hahahaha du visste innan idag ;) hahaha så vad du vill med detta är väl bara att visa att du inte valde att agera innan jag outade dig... som sagt, jag gav dig cred, ta det positiva med dig :)

Senast redigerad av en moderator:
Hahahaha du visste innan idag ;) hahaha så vad du vill med detta är väl bara att visa att du inte valde att agera innan jag outade dig... som sagt, jag gav dig cred, ta det positiva med dig :)
?
Du skrev att jag snackade BS när jag bad Tradera ta ned annonsen.. jag påvisar att jag inte gör det.. men du kan ju passa på att svara på min fråga ovan avseende ditt utelämnande av info

Som sagt, jag har väl en egen tråd avseende mitt beteende, ska vi göra en åt dig också?

Låter iofs skumt att du bad dem plocka ner annonsen efter att först gjort en korrigering till aftermarket, sedan ytterligare en korrigering till fake, varför inte bara br tradera ta ner annonsen direkt och göra en korrigering till "hey, klockan kommer ej säljas, sry". Sluta bs:a nu, du försökte sälja klockan efter att du visste. Jag har redan gett dig cred två gånger tidigare, nu dödar ju all eventuell hederlighet du hade med massa bs...

Jag säger det igen donkii, du agerade för din del helt reko efter att det uppmärksammats... kan du inte bara ta det positiva i det och bumpa min tråd om du nu vill snacka om mig igen 😃 jag fick mitt garv, du fick lite huvudvärk och hanterade det till en start snyggt. Jag är nöjd så, det borde du också vara.

Peace! ✌✌✌
Jag kan ta på mig att bumpa din tråd om @Donkii inte gör det. Är sjukt nyfiken på om Danny D har besökt butiken igen. :)

Hahaha jag har redan sett att du öppnade dem långt innan hahahaha 🤣🤣🤣 det syns på tradera numera haha

Och vad händer här? Använder du nu begreppet "aftermarket" istället för fejk hahaha 😅😅 inte leva som man lär haha, sjukt skoj det här donkii 🤣🤣🤣
Förresten, du kommenterade ju min klocka på Facebook häromdagen, då skrev du att det var en aftermarket krona, nu gör du narr av mig för att jag skrev samma sak. Är det skillnad här för att du vill jaga lite billiga poäng? :)
Screenshot_20220114-182845.jpg

”guld” får dra ett tungt lass här och det är naturligtvis så att de är exemplaren på eBay som har kvar pläteringen och inte det här vraket som "har kvar" något. Säljaren är upplyst men väljer att blockera istället för att korrigera den vilseledande beskrivningen. Ping @Eggrole
1A65CF0A-1966-48A3-AEF7-04D5222B60E2.jpeg

9CDB0FE2-40F5-4DF3-9094-324FB8659107.jpeg

mind-blown-icegif-3.gif

29BBCAE0-CB70-45DE-A32A-2FAB3D117725.jpeg

B0A03CF7-7BD1-41E0-B60D-FD9B782F5E6F.jpeg

Fan vågar inte lägga upp nån klockannons, tänk om jag blir sågad här..😰
Du har ju nästan 600 sidor med tips på hur man inte ska bete sig. ;) Det folk blir sågade för i den här tråden är i regel lögner och rövarpriser (lustiga och harmlösa felskrivningar förekommer också i viss mån vilket man så klart inte blir sågad för) men man kommer långt med lite sunt förnuft och en ödmjuk inställning. Är det något du känner dig osäker kring (bedömning av skick, prissättning osv) så finns det väldigt hjälpsamma medlemmar här på forumet som mer än gärna ger tips och råd så var inte rädd för att fråga på. :)

(Det är just personerna som uttalar sig tvärsäkert om saker de inte har en aning om och/eller far med rena osanningar som hängs ut i tråden och mycket hade nog kunnat undvikas med hjälp av lite efterforskningar men då hade vi inte heller haft något att skratta åt!)

Hahaha jag har redan sett att du öppnade dem långt innan hahahaha 🤣🤣🤣 det syns på tradera numera haha

Och vad händer här? Använder du nu begreppet "aftermarket" istället för fejk hahaha 😅😅 inte leva som man lär haha, sjukt skoj det här donkii 🤣🤣🤣

Vi fortsätter och gräver lite bland dina annonsera och vad hittar vi, en likadan klocka som jag hade till salu som du poängterade hade icke original krona, där du efter min korrigering av annonsen hånade mig när jag skrev aftermarket istället för fejk och sedan anmälde du den till Tradera för varumärkesförfalskning och så säljer du själv en exakt likadan referens med samma typ av krona och skriver själv aftermarket och att den inte är tillverkad av Omega... Jag måste fråga, är du helt *******?

Screenshot_20220115-011009.jpg
Screenshot_20220115-010935.jpg
Screenshot_20220115-011016.jpg

Länk till annonsen i fråga.

Bilagor

• Screenshot_20220115-010923.jpg
    Screenshot_20220115-010923.jpg
    71.3 KB · Visningar: 13
Senast redigerad av en moderator:
Vi fortsätter och gräver lite bland dina annonsera och vad hittar vi, en likadan klocka som jag hade till salu som du poängterade hade icke original krona, där du efter min korrigering av annonsen hånade mig när jag skrev aftermarket istället för fejk och sedan anmälde du den till Tradera för varumärkesförfalskning och så säljer du själv en exakt likadan referens med samma typ av krona och skriver själv aftermarket och att den inte är tillverkad av Omega... Jag måste fråga, är du helt jävla dum i huvudet?

Quod licet Iovi, non licet bovi 😉

Vi fortsätter och gräver lite bland dina annonsera och vad hittar vi, en likadan klocka som jag hade till salu som du poängterade hade icke original krona, där du efter min korrigering av annonsen hånade mig när jag skrev aftermarket istället för fejk och sedan anmälde du den till Tradera för varumärkesförfalskning och så säljer du själv en exakt likadan referens med samma typ av krona och skriver själv aftermarket och att den inte är tillverkad av Omega... Jag måste fråga, är du helt jävla dum i huvudet?

Kan inte du och @황철민 fortsätta er pajkastning via PM istället? Det börjar bli direkt pinsamt nu.

Kan inte du och @황철민 fortsätta er pajkastning via PM istället? Det börjar bli direkt pinsamt nu.
Att kasta mig under bussen inför alla och göra narr av mig och sen göra samma skit själv är inget jag kommer att sitta och ta i ett PM. Den här snubben är en gris av största sort och det ska avhandlas inför öppen ridå och inte i något PM. En handlare och tillika värderingsman som köper och monterar fake prylar på klockor han säljer till ockerpris till mindre bevandrade bör som sagt inte diskuteras i PM. Att det blev här säger sig själv då det var här det började.

Senast ändrad:
Att kasta ut mig under bussen inför alla och göra narr av mig och sen göra samma skit själv är inget jag kommer att sitta och ta i ett PM. Den här snubben är en gris av största sort och det ska avhandlas inför öppen ridå och inte i något PM. En handlare och tillika värderingsman som köper och monterar fake prylar på klockor han säljer till ockerpris till mindre bevandrade bör som sagt inte diskuteras i PM. Att det blev här säger sig själv då det var här det började.
Det blev ju tyvärr lite öppet mål igår, sen att hans egna förehavanden inte är korrekta är ju också trist.

Tillbaka
Topp