Schrödingers skick!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Schrödingers skick!
Solklart ju!
Hej igen Sista svaret i denna trÄd sen fÄr det vÀl flyttas till en egen trÄd för donkii kanske?Vi fortsÀtter och grÀver lite bland dina annonsera och vad hittar vi, en likadan klocka som jag hade till salu som du poÀngterade hade icke original krona, dÀr du efter min korrigering av annonsen hÄnade mig nÀr jag skrev aftermarket istÀllet för fejk och sedan anmÀlde du den till Tradera för varumÀrkesförfalskning och sÄ sÀljer du sjÀlv en exakt likadan referens med samma typ av krona och skriver sjÀlv aftermarket och att den inte Àr tillverkad av Omega... Jag mÄste frÄga, Àr du helt *******?
LÀnk till annonsen i frÄga.
Vintage Omega Constellation Pie Pan, 1966
Pris: 28000 kr. Typ: Fast pris. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Herr pÄ Tradera.www.tradera.com
För att förtydliga Àn en gÄng
Aftermarket Àr nÄgot som ser ut som originalet men helt saknar logo.
Fejk/kopia eller vad vi nu ska kalla det Àr nÄgot som ser ut som originalet, utger sig för att vara originalet genom ex. Logo men tillverkad av nÄgon helt annan, det Àr hÀr det skÀr sig för dig för det Àr denna del som du kallar för aftermarket.
SÄ för helvete, gör om och gör rÀtt.
Hej igen Sista svaret i denna trÄd sen fÄr det vÀl flyttas till en egen trÄd för donkii kanske?
Tack för att du uppmÀrksammat felet i annonstexten, det Àr nu ÄtgÀrdat, det Àr en originalkrona och jag vet inte varför det blivit fel i annonstexten. Sen Àr det ju inte samma klocka som den du hade till salu, men men. Förtydligande, det Àr inte jag personligen som sÀljer den klockan du hÀnvisar till, det Àr ett företag som förvisso Àgs av bla mig.
1 Denna har index kl.3 din hade inte det (dÀrför mest troligt ej onyxindex pÄ din)
2 Denna har flatfoot-krona, du ser sÀkert den tydliga skillnaden pÄ loggan din krona hade kontra denna.
3 Om det hade varit en aftermarketkrona sÄ hade iaf det företaget mage nog att skriva ut att det var sÄ, inte försöka sÀlja den som att det vore en originaldel, det Àr en vÀsentlig skillnad.
4 Det Àr korrekta visare till urtavlan.
För att citera dig frÄn en annan trÄd:
Att du efter en sÄdan utlÀggning sjÀlv benÀmner nÄgot som aftermarket kÀnns ju mÀrkligt?
Jag kastade dig under fyra dagar bussen EFTER att jag kommenterat pÄ facebook OCH skickat PM till dig pÄ Tradera med lÀnk till Omega forums pÄ en likadan krona som din. Du hade alltsÄ fyra dagar pÄ dig att göra nÄgot Ät det innan jag sa nÄgot hÀr pÄ KS. Du valde att strunta i det, du valde sen att benÀmna det aftermarket i din korrigering. Det Àr inte mina ageranden utan dina egna. Jag outade, jag gav dig cred för hur du först agerade, du gick emot dina egna princper och jag tyckte det var lustigt och outade Àven det men gav dig cred igen.
Nu fÄr du nog inte mer cred av mig angÄende detta. Du har agerat pÄ dina sÀtt jag pÄ mina thats it Nu slÀpper jag det och hoppas att du gör likadant.
Reklam pÄ instagram, nÄgon som provat?
Hur tÀnker annonsören hÀr. Vill han visa att den Àr typ ouppackan och vÀrdetar att visa plasten ist för dinkan? Zzzz trött jÀvulHmm, hade vÀl varit bra att ta bort plasten...
Skrev att jag köper om det finns box och cert. Min förhoppning Àr att jag Àr blockerad av sÀljaren nu.Coola ju!
Jag ska börja spreja fogskum pÄ de dÀr kinesiska SubmarinervÀggklockorna frÄn alibaba som Stockholms Auktionsverk sÀljer för 20 k. Det kanske lÄter fÄnigt men jag rÀknar med att skratta hela vÀgen till banken.Delar med mig av en OT annons
Det kan du göra och hÀvda att det Àr konst dÄ kanske t.o.m. Regionen köperJag ska börja spreja fogskum pÄ de dÀr kinesiska SubmarinervÀggklockorna frÄn alibaba som Stockholms Auktionsverk sÀljer för 20 k. Det kanske lÄter fÄnigt men jag rÀknar med att skratta hela vÀgen till banken.
Jag bad om offert pÄ stretch repair av en jubileelÀnk. Fick prisförslag pÄ 3470:- och en heads up om lÄng ledtid:Reklam pÄ instagram, nÄgon som provat?
Dom skulle ju behöva en uppstrÀckningJag bad om offert pÄ stretch repair av en jubileelÀnk. Fick prisförslag pÄ 3470:- och en heads up om lÄng ledtid:
âFör tillfĂ€llet Ă€r det stor efterfrĂ„gan pĂ„ uppstramningar och leveranstiden uppskattas till ca 3-5 veckorâ
Kan det kanske vara sÄ att de skickar lÀnkarna till Asien?
Michael Young? Eller finns det fler lÀnkwizards dÀrborta?Jag bad om offert pÄ stretch repair av en jubileelÀnk. Fick prisförslag pÄ 3470:- och en heads up om lÄng ledtid:
âFör tillfĂ€llet Ă€r det stor efterfrĂ„gan pĂ„ uppstramningar och leveranstiden uppskattas till ca 3-5 veckorâ
Kan det kanske vara sÄ att de skickar lÀnkarna till Asien?
Jag tror det kryllar av wizards i Asien!Michael Young? Eller finns det fler lÀnkwizards dÀrborta?
Bra beskrivning ocksÄ.
Schyssta bilderâŠ
Ăntligen en blocket annonsör som kan hantera en kamera
Schyssta bilderâŠ
Ăr det boken pĂ„ klockan som sĂ€ljs?
Schyssta bilderâŠ
Ăsch, det dĂ€r Ă€r ju inte ens 2x listpris, gmtân försöker han ju krĂ€nga för 2,4x list
Behovs ju bara en enda person som maste ha en nu direkt sa ar det klart....
Inte en tokig annons men ett inte sÄ tillfredstÀllande svar frÄn en sÀljare.
Handlade dessutom om en seiko. Kan han inte sin grej eller vill han inte sÀga för mycket?..