Begagnad, men oanvänd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite motsägelsefullt men fullt möjligt ändå. Någon som plockat ut ny grön AD i spekulation, inte använt och nu säljer. Då är den ju begagnad men oanvänd.Begagnad, men oanvänd
Står ju att den bara var oanvänd under november 2021 (Det där med kommatecken...)Begagnad, men oanvänd
Loggan på locket var ju snygg också.Fattas inte datumvisaren nere vid 160’ markeringen på denna?
Enligt alla bilder jag hittar online så bör det finnas datumvisare?
70 är den nya 104Prestige watches är de på riktigt?
Datejust 36 "Havana Diamond" - 2019 https://www.blocket.se/annons/norrbotten/rolex_datejust_36_havana_diamond_2019/99182153
104k för en 70k klocka
Inte för att vara den som är den men känns det inte lite som att kasta sten i glashus? Jag minns en klocka som du köpte här på forumet för 1200kr (eller kanske mindre efter lite prut) och kort därpå försökte kränga på Blocket för 3000kr.9000kr för en sarb. Nu lär inte säljaren få den såld för närheten av utannonserad pris. Men beteende likt detta dödar intresset för många kan jag tänka mig.
Vilken klocka snackar vi om nu? Om det är Citizenen du snackar om så sålde jag den för 1400kr inklusive frakt och batteribyte.Inte för att vara den som är den men känns det inte lite som att kasta sten i glashus? Jag minns en klocka som du köpte här på forumet för 1200kr (eller kanske mindre efter lite prut) och kort därpå försökte kränga på Blocket för 3000kr.
Att klockan annonserades på Blocket istället för KS för ungefär tre gånger så mycket som du själv hade gett var väl gissningsvis för att du skulle slippa få kritik för just detta beteende som du själv fördömer?
Du verkar mycket väl minnas vilken klocka det gäller och borde rimligtvis även komma ihåg att du hade den ute på Blocket för 3000kr (gör du inte det så kan du gå tillbaka och kika på vår PM-konversation kring den aktuella klockan för att friska upp minnet ).Vilken klocka snackar vi om nu? Om det är Citizenen du snackar om så sålde jag den för 1400kr inklusive frakt och batteribyte.
Jag har ingen beef med @SeikoZ men tycker bara att det är ganska fult att försöka plocka poäng genom att kritisera ett visst agerande när man själv ägnar sig åt samma sak och tror/hoppas att det inte ska uppmärksammas.... och där urartade den här tråden till personlig pajkastning. Igen.
Jag minns för att jag kunde tänka mig låna ut den till dig eftersom du var så sugen på den.Du verkar mycket väl minnas vilken klocka det gäller och borde rimligtvis även komma ihåg att du hade den ute på Blocket för 3000kr (gör du inte det så kan du gå tillbaka och kika på vår PM-konversation kring den aktuella klockan för att friska upp minnet ).
Samtidigt verkade du ju även lite purken för att förra ägaren hade köpt den på auktion för 400kr och sålde på KS till högre pris innan du själv gick ut och annonserade den för 650% mer än den såldes för på auktion.
@HSK är bara sur för han inte fick köpa en klocka jag hade för två år sedan, som jag senare dessutom om jag minns rätt erbjöd att få köpa för samma pris som jag köpte den för.... och där urartade den här tråden till personlig pajkastning. Igen.
Då minns du fel.@HSK är bara sur för han inte fick köpa en klocka jag hade för två år sedan, som jag senare dessutom om jag minns rätt erbjöd att få köpa för samma pris som jag köpte den för.
Lägg upp hela konversationen istället. Leta i mikrotråden, jag erbjöd dig den där.Då minns du fel.
Vi diskuterade klockan fram och tillbaka och efter att du nämnt att den föregående ägaren hade köpt den billigt på auktion och därefter sålt på KS för tre gånger så mycket så erbjöd jag mig att ge samma som du själv hade gett.
Du skrev att du skulle höra av dig om/när den skulle säljas men gjorde aldrig det och av en slump hittade jag den på Blocket för 3000kr. Jag frågade bara varför du inte hade hört av dig och varför du annonserade den till ett betydligt högre pris på Blocket och fick till svar att du "egentligen inte ville sälja men ville kolla intresset".
Snällt av dig att erbjuda dig att låna ut den dock!
70 är den nya 104
Behovs ju bara en enda person som tycker priset ar ok sa ar den sald.Prestige watches är de på riktigt?
Datejust 36 "Havana Diamond" - 2019 https://www.blocket.se/annons/norrbotten/rolex_datejust_36_havana_diamond_2019/99182153
104k för en 70k klocka
Prestige watches är de på riktigt?
104k för en 70k klocka
De har ju byggt en hel verksamhet (och lyckats) på att sälja klockor till överpris. Fantastiskt! Även en anledning till att tappa hoppet om mänskligheten. Med det sagt har jag faktiskt köpt en klocka av dem och det är en av de smidigaste affärerna jag genomfört.
Det jag är mest nyfiken på är hur man har kommit fram till den väldigt exakta bedömningen av skicket som landar på 4.75/5. Inte 4.5, inte 4.7 och inte heller 4.8 utan 4.75...Prestige watches är de på riktigt?
104k för en 70k klocka
Den fragan tror jag du bor stalla till @MarcelWatchGroup....Det jag är mest nyfiken på är hur man har kommit fram till den väldigt exakta bedömningen av skicket som landar på 4.75/5. Inte 4.5, inte 4.7 och inte heller 4.8 utan 4.75...
Är det inte lite det som är affärsidén, att man betalar för bekvämligheten i att kunna välja vilken klocka man vill och bara dra kortet ett par minuter senare?De har ju byggt en hel verksamhet (och lyckats) på att sälja klockor till överpris. Fantastiskt! Även en anledning till att tappa hoppet om mänskligheten. Med det sagt har jag faktiskt köpt en klocka av dem och det är en av de smidigaste affärerna jag genomfört.
Som överallt annars då. I den vanliga världen.Är det inte lite det som är affärsidén, att man betalar för bekvämligheten i att kunna välja vilken klocka man vill och bara dra kortet ett par minuter senare?
Ja, precis. Även om priserna så klart ligger en bra bit över RRP så kan jag ändå respektera deras no nonsense-inställning där de är transparenta med att de betalar mindre för inbyten och tar mer betalt för försäljningsobjekt i utbyte mot en snabb och smidig affär. Man kan inte heller sticka under stol med att de ibland har ganska roliga pjäser till salu och är relativt ensamma om dem på den svenska marknaden.Som överallt annars då. I den vanliga världen.
Och jag har sålt en. Fick förvånansvärt bra för en bratte, ringde en timme innan och frågade om de var sugna på att ta in den då jag skulle köpa annan dinka på annat håll, gav ett ok pris direkt, cashen direkt och inga konstigheter.De har ju byggt en hel verksamhet (och lyckats) på att sälja klockor till överpris. Fantastiskt! Även en anledning till att tappa hoppet om mänskligheten. Med det sagt har jag faktiskt köpt en klocka av dem och det är en av de smidigaste affärerna jag genomfört.