• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Är klockan annonserad som ny så känns frågorna mer obefogade?
Den var annonserad som "new" men bilderna var vad som fick mig att ställa frågorna. Dessutom så är skick ganska subjektivt när man annonserar . Även som ny kan en klocka inte "ticka" på som den ska (talar från erfarenhet). begär man ett premium så tycker jag man åtminstone borde kolla hur klockan håller tiden.

Den var annonserad som "new" men bilderna var vad som fick mig att ställa frågorna. Dessutom så är skick ganska subjektivt när man annonserar . Även som ny kan en klocka inte "ticka" på som den ska (talar från erfarenhet). begär man ett premium så tycker jag man åtminstone borde kolla hur klockan håller tiden.
Självklart finns det säljare som tar kurvor när det kommer till beskrivningar av skick.
Säljer jag en fabriksny klocka hade jag tyckt det var märkligt om kund frågar hur den går.

5D71EA81-462E-4F99-9F93-B041257AEE1E.jpeg

944C5ADE-2EC5-4304-BEC9-49E54C723BDA.jpeg

B0037959-45C6-4353-9CF1-71E853AFEFA0.jpeg

@Eggrole det blir inte bättre för att du staplar ytterligare en lögn på den här högen av lögner. Du har blivit upplyst minst två gånger att klockan du säljer blivit av med pläteringen innan du gjorde tillägget om gulddoublé, när jag pingafe in dig i den här tråden tidigare, på Facebook, och eventuellt även när du köpte klockan, om det inte var ytterligare en ägare mellan den såldes här på KS och du köpte? Se tidigare annons nedan:
9462467D-303B-4872-8AB7-E394DCBD7AD2.jpeg

EE5005B3-E48A-4B70-B14B-DABBEB71029E.jpeg

Undrar varför man ens säljer och ”ger” bort en sådan säker investering

Detta är en investering utan dess like. Som exempel kostade samma klocka i ljusblå utförande 150 000:- i somras - nu går de på 340 000:-.

Rekommenderat lägstapris enligt Chrono24 är 155 000:-, därav är mitt pris detsamma. Kan självklart ta Bitcoin eller byte mot bil. Annars Swish alt banköverföring.

Detta är en investering utan dess like. Som exempel kostade samma klocka i ljusblå utförande 150 000:- i somras - nu går de på 340 000:-.

Rekommenderat lägstapris enligt Chrono24 är 155 000:-, därav är mitt pris detsamma. Kan självklart ta Bitcoin eller byte mot bil. Annars Swish alt banköverföring.
Fascinerande att skicket definieras som nytt med tanke bilden 😶

Trodde inte stora klockgruppen varnade för scammers 🤔🤔🤔

Klart vi varnar för scammers om man har på fötterna och scammern finns i gruppen, finns han inte i gruppen så blir det ju lite som "Efterlyst" och det är inte gruppens syfte. Finns dem så åker dem ut direkt. Det är rån och nyhetsartiklar vi underviker då det alltid spårar ut å det grövsta då folk alltid ska påpeka vilket land skurkarna kommer ifrån. Med andra ord modererar vi ungefär som här på KS.

Vet du en scammer eller dylika i gruppen så skriv det bums med stora bokstäver, sådant uppskattas. Och vill du inte skriva det öppet så sänd mig ett PM så löser jag det direkt. Vi är ju ändå snart 15.000 aktiva medlemmar så det är klart det slinker in någon då och då.

Senast ändrad:
Klart vi varnar för scammers om man har på fötterna och scammern finns i gruppen, finns han inte i gruppen så blir det ju lite som "Efterlyst" och det är inte gruppens syfte. Finns dem så åker dem ut direkt. Det är rån och nyhetsartiklar vi underviker då det alltid spårar ut å det grövsta då folk alltid ska påpeka vilket land skurkarna kommer ifrån. Med andra ord modererar vi ungefär som här på KS.

Vet du en scammer eller dylika i gruppen så skriv det bums med stora bokstäver, sådant uppskattas. Och vill du inte skriva det öppet så sänd mig ett PM så löser jag det direkt. Vi är ju ändå snart 15.000 aktiva medlemmar så det är klart det slinker in någon då och då.

Är inte med i gruppen för ni valde att inte varna för scammers och tog bort mig när jag gjorde det😉

Är inte med i gruppen för ni valde att inte varna för scammers och tog bort mig när jag gjorde det😉

Jag minns inte detta så du får ursäkta mig, det kan bli lite fel ibland. Gå med igen och varna för fulla muggar, så länge personen är med i gruppen så är det helt självklart du ska varna för dem. Och egentligen om dem inte är med i gruppen med för den delen. Det är just klockrån och var rånarna kommer ifrån och allt kring det vi undviker. Annars kan Facebook stänga ner gruppen. Välkommen tillbaka om du vill :)

Denna ska väl likna en premier. Tror inte jag sett någon korrekt premier med blå tavla, de var champagnefärgade eller mer sällsynt svarta. Underligt refnummer. Jag tror inte att bandhornen stämmer med en Breitling från den tiden.
Aye. Utöver det du nämnt så har vi visarna som är åt pipsvängen, dubbla (kursiva) loggor, index siffrorna i konstigt typsnitt, tachymetre på typ spanska (taquimetre), helkonstig boett.

Ett under att den fortfarande är kvar på tratten

Aye. Utöver det du nämnt så har vi visarna som är åt pipsvängen, dubbla (kursiva) loggor, index siffrorna i konstigt typsnitt, tachymetre på typ spanska (taquimetre), helkonstig boett.

Ett under att den fortfarande är kvar på tratten
Nu är det många fel på denna som sagt men just taquimetre är franska så det är väl inte helt orimligt på en klocka från Schweiz.

Är väl tachymètre på franska såvitt jag vet, mais je peux me promper... Hursomhaver är den blä

Nu kan jag inte franska men så här stavar franska Wikipedia.

När jag kollar i ett franskt lexikon så betyder taquimetré varvräknare, därav antog jag att det kunde vara rimligt men det är helt klart vanligare med den stavning ni nämner och förmodligen är det det som är korrekt också för en klocka från den perioden.

Bitcoin är bra att betala med. Halva priset mot för några veckor sen

Tillbaka
Topp