• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Screenshot_20220912-113249.png

Screenshot_20220912-113243.png

Screenshot_20220912-113150.png

ad1ed91f-b17d-47c9-b5c1-c5185121fb4c.jpeg

đŸ€·â€â™‚ïž

NÄgon som hört nÄgot om att det skulle gÄ att bli lurad fast man anvÀnder "blocket paket"?
Jag har sÄ svÄrt att förstÄ hur den hÀr personen ska fÄ nÄgra pengar men de kanske har "knÀckt" det.
Tror inte det var sÄ bra att göra annonserna gratis faktiskt....

1663241319629.png

1663241297410.png

Men hur tÀnkte han blÄsa nÄgon med Blocket Paket? Skulle han sedan anmÀla köparen för bedrÀgeri? Att han Visst skickat en riktig vara men mottagaren har fejkat nÄgot? Och dÄ skulle man typ behöva vittnen som filmar nÀr man packar upp skiten för att fÄ rÀtt?

Men hur tÀnkte han blÄsa nÄgon med Blocket Paket? Skulle han sedan anmÀla köparen för bedrÀgeri? Att han Visst skickat en riktig vara men mottagaren har fejkat nÄgot? Och dÄ skulle man typ behöva vittnen som filmar nÀr man packar upp skiten för att fÄ rÀtt?
Gissningsvis höll han tummarna för att nÄgon skulle bli sÄ pass sugen pÄ produkterna till följd av det lÄga priset att han skulle fÄ handpenning.

Ja sÄ kanske det var, tÀnkte inte pÄ det.
Gissningsvis höll han tummarna för att nÄgon skulle bli sÄ pass sugen pÄ produkterna till följd av det lÄga priset att han skulle fÄ handpenning.
Fast han skrev ju till mig att det bara var att klicka pÄ "be om köp med frakt"

Ligger vÀl 2 pÄ Chrono för drygt 100k
Det finns inga för 100K pÄ C24 med mÀrkning Seamaster. Ska vi komma upp i dessa prisklasser ska det stÄ Ranchero pÄ tavlan och finnas ett Extrakt frÄn Omega. Och lite till behövs för 100k. Vad skulle du vÀrdera denna till? Allt finns och helt i original frÄn 1958.

ABF2FA9D-0ECD-4342-B8D2-8B4B2AC73AAF.jpeg

Det finns inga för 100K pÄ C24 med mÀrkning Seamaster. Ska vi komma upp i dessa prisklasser ska det stÄ Ranchero pÄ tavlan och finnas ett Extrakt frÄn Omega. Och lite till behövs för 100k. Vad skulle du vÀrdera denna till? Allt finns och helt i original frÄn 1958.

ABF2FA9D-0ECD-4342-B8D2-8B4B2AC73AAF.jpeg
Jag har ingen koll pÄ Vintage Seamasters, annat Àn en del kostar skjortan, men du verkar vara expert ?

Kom igen nu. Detta Àr specialutgÄvor. Din jÀmförelse blir ungefÀr som att jÀmföra en Rolex sub 5513 med en Rolex sub 5513 mÀrkt med Comex. Den ena kostar 100 - 150 och den andra kostar 1 mille och uppÄt. Exakt likadan klocka men den sist nÀmnda Àr en specialare. Skulle Omegan lÀggas ut pÄ auktion sÄ kanske 15000 - lÄter det rimligt? Tavlan drar upp priset nÄgot.

Jag tror att sÀljaren inte har förstÄll skillnaden mellan en Seachero och en Ranchero (referensen Àr ju densamma). DÀrmed avslutar jag mitt inlÀgg i denna diskussion. Ha en trevlig kvÀll alla som varit med. Anm: Jag har inte fÄtt nÄgot svar frÄn sÀljaren pÄ mina frÄgor jag stÀllt - jag ser att sÀljaren har lÀst mitt meddelande. mvh/P

Jag tror att sÀljaren inte har förstÄll skillnaden mellan en Seachero och en Ranchero (referensen Àr ju densamma). DÀrmed avslutar jag mitt inlÀgg i denna diskussion. Ha en trevlig kvÀll alla som varit med. Anm: Jag har inte fÄtt nÄgot svar frÄn sÀljaren pÄ mina frÄgor jag stÀllt - jag ser att sÀljaren har lÀst mitt meddelande. mvh/P

Och ÀndÄ har du inte svarat pÄ frÄgan; vad ska klockan kosta enligt dig?

Noterar dock att du har försökt fĂ„ din variant vĂ€rderad ett antal ggr. Är det ett tecken pĂ„ att du inte har en aning?

Och ÀndÄ har du inte svarat pÄ frÄgan; vad ska klockan kosta enligt dig?

Noterar dock att du har försökt fĂ„ din variant vĂ€rderad ett antal ggr. Är det ett tecken pĂ„ att du inte har en aning?
1. Det vet vi inte eftersom den inte ligger ute pÄ auktion utan fast pris. Skrev jag inte 15 (kanske).

2. Min Àr vÀrd 19-22. Det vet jag redan. Men jag blev lite arg nÀr man sitter o skriver att de ligger ute för 100k och sÄ Àr den jÀmförelsen helt irrelevant. Det jag ville visa pÄ med inlÀgget var att nÄgon tror att de kan fÄ 40000 för en Omega "Seachero" frÄn 1958 (endast klocka). En likadan referens med en "annan tavla" finns det ju KS vÀrderingar pÄ. Jag frÄgade nÄgon gÄng pÄ min andra (2996 -1 SC) fick svaret - runt 5-6. AlltsÄ mÀrkt med Seamaster och inte Ranchero.

Du har sĂ€kert sett den för 17 pĂ„ C24 men sĂ€ljaren Ă€r mycket noga med att pĂ„peka att det inte Ă€r en korrekt Ranchero men man skulle kunna tro det vid första pĂ„seendet. Lite utanför diskussionen. Mot golfbanan nu - det ser ut och bli en fin dag. đŸŒđŸŒâ€â™‚ïžMvh/P

Tillbaka
Topp