• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

385C4D1B-4EA9-4759-866B-AD61A6024F58.png
31104206-3721-4AFE-8BA3-363F11B98158.png

Varning för fake Batman. Bara att titta på bezeln, länken, urtavlan samt priset. Klockan är anmäld.

385C4D1B-4EA9-4759-866B-AD61A6024F58.png
31104206-3721-4AFE-8BA3-363F11B98158.png

Varning för fake Batman. Bara att titta på bezeln samt priset.
Fast det framgår ju av annonstexten att det är en LN och ingen BLNR.
Samtidigt är det suspekt att man har bytt till en AM bezel istället för att byta den spruckna.
Men nån kan säkert blir lite lurad här. Kan inte avgöra om själva klockan är ok, men jag skulle passa oavsett pris.

1. Det vet vi inte eftersom den inte ligger ute på auktion utan fast pris. Skrev jag inte 15 (kanske).

2. Min är värd 19-22. Det vet jag redan. Men jag blev lite arg när man sitter o skriver att de ligger ute för 100k och så är den jämförelsen helt irrelevant. Det jag ville visa på med inlägget var att någon tror att de kan få 40000 för en Omega "Seachero" från 1958 (endast klocka). En likadan referens med en "annan tavla" finns det ju KS värderingar på. Jag frågade någon gång på min andra (2996 -1 SC) fick svaret - runt 5-6. Alltså märkt med Seamaster och inte Ranchero.

Du har säkert sett den för 17 på C24 men säljaren är mycket noga med att påpeka att det inte är en korrekt Ranchero men man skulle kunna tro det vid första påseendet. Lite utanför diskussionen. Mot golfbanan nu - det ser ut och bli en fin dag. 🏌🏼‍♂️Mvh/P
Är 19 utan hirsch och 22 med hirsch då?

Rätt övertygad om att en (korrekt) stål med svart tavla likt den på tradera går högre än en guldpläterad med vit tavla, oaktat om det står Ranchero eller Seamaster på tavlan. Med det sagt kan jag inte med säkerhet säga om traderaexet är korrekt eller ej.

Är 19 utan hirsch och 22 med hirsch då?

Rätt övertygad om att en (korrekt) stål med svart tavla likt den på tradera går högre än en guldpläterad med vit tavla, oaktat om det står Ranchero eller Seamaster på tavlan. Med det sagt kan jag inte med säkerhet säga om traderaexet är korrekt eller ej.
Det återstår att se. KS medlem bjöd 19. Tradera 20. Men jag behåller den till någon bytesaffär så småningom. Byta är roligare eftersom man får något annat. Men nu stänger vi diskussionen. Ha en trevlig helg nu. Mvh /Peter

Det återstår att se. KS medlem bjöd 19. Tradera 20. Men jag behåller den till någon bytesaffär så småningom. Byta är roligare eftersom man får något annat. Men nu stänger vi diskussionen. Ha en trevlig helg nu. Mvh /Peter
Byt inte bort den. Vad ska du då posta som irrelevant prisreferens så fort någon frågar om värdet på en annan modell från Omega? KS skulle kännas tomt utan denna udda tradition tror jag.

🚨 VARNING! 🚨

Har avstyrt detta bedrägeriförsök tillsammans med Blocket tidigare men kunde inte hålla mig nu när det dök upp en ny annons!

Bilden är samma som tidigare och för oss invigda är priset alldeles för lågt, 5 900 kr och det är knappt vad länken kostar, men för mindre insatta personer så kanske det känns som ett fynd!

Även denna annons är såklart anmäld!

8EE3C64B-FA3C-480D-ACDD-1D8971E66011.jpeg

B60313D1-218A-4EC5-B77F-07E4C76C345E.jpeg

https://www.blocket.se/annons/halland/enicar_sherpa_guide_gmt_worldtimer_auto_43mm_box/103819146

Senast ändrad:
Tips på klocka till bilen,

Tips på klocka till bilen,

Nu är det lite för tyst här, jag hoppas ni förstår att jag skojade.

Trodde detta ”Mega”-armbandsur på Tradera skulle gå under radarn (började på 100kr) men slutade ändå till slut på närmare 2,5 lakan.

FE35D25D-C730-47E4-82A4-0F9CA07F4831.png

Kan ju vara ett kul söndagspyssel att försöka lista ut vad det betyder. "Kartongen" är inte så svår, och jag gissar att "telefon"-nånting handlar om lysmassan, fast jag kan inte ens gissa från vilket språk det kan bli så felöversatt... "ashramnumret" och sista meningen går jag bet på. (Jag vet vad "ashram" är, men det går bara inte att få ihop här.)

Tillbaka
Topp