• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Kan ju vara ett kul söndagspyssel att försöka lista ut vad det betyder. "Kartongen" är inte så svår, och jag gissar att "telefon"-nånting handlar om lysmassan, fast jag kan inte ens gissa från vilket språk det kan bli så felöversatt... "ashramnumret" och sista meningen går jag bet på. (Jag vet vad "ashram" är, men det går bara inte att få ihop här.)
Det måste ju vara att all text på baksidan och serienumret är kvar?

Roligaste är ändå "Den ursprungliga fastigheten urholkades och bevarade det ursprungliga lovordet". 😄

Screenshot_20221002-084327.png
S(ur)realism;-)

Generellt sett använder man väl ”billigast på c24-knepet” när man själv har för avsikt att ligga lite under. Inte när man mer än dubblerar priset.
Jag upprepar mig med jämna mellanrum om detta men billigaste priset på C24 = maxpriset att betala. Är en klocka rätt värderad på C24 försvinner den direkt, de som är kvar är alltså inte lika attraktiva och visar var gränsen ligger för ett bra köp.

Jag upprepar mig med jämna mellanrum om detta men billigaste priset på C24 = maxpriset att betala. Är en klocka rätt värderad på C24 försvinner den direkt, de som är kvar är alltså inte lika attraktiva och visar var gränsen ligger för ett bra köp.
Sant, och gäller de flesta säljsajter. En sak man önskar att fler hade, som Tradera har (plus i kanten för dem där), är möjligheten att se avslutade annonser, för hur mycket de såldes, eller om de inte fick några bud alls. Ger en mycket bättre bild av prisläget.

Ingen tokig annons egentligen, men undrar varför man väljer att serva en speedy redan efter två år? Låter orimligt om det inte gjorts i samband med reparation tex
C5884724-DC58-4151-B727-284A2B754E15.jpeg
66B8E3C6-F8FB-4FD4-A5F8-772D5147923D.jpeg

Är det bara jag som tycker att Blocket generellt har blivit en svår plattform att göra affärer på?

Det jag tänker på är väl mest att det numera bara går att kontakta annonsörerna via meddelande, och 3 av 4 svarar ju inte. Har flera saker som jag försöker hitta på Blocket, men när någon passande annons dyker upp så får jag ju inget svar..... Och nej, jag håller inte på och fulprutar osv direkt utan beter mig som vanligt fölk och ställer vettiga frågor.

Var ska man annars handla begagnade saker när inte Blocket funkar så bra? Tradera har ju inte samma utbud på större saker som cyklar osv t.ex. MarketPlace på Facebook känns som världens största hälarmarknad, så vill inte gärna använda det.

Är det bara jag som tycker att Blocket generellt har blivit en svår plattform att göra affärer på?

Det jag tänker på är väl mest att det numera bara går att kontakta annonsörerna via meddelande, och 3 av 4 svarar ju inte. Har flera saker som jag försöker hitta på Blocket, men när någon passande annons dyker upp så får jag ju inget svar..... Och nej, jag håller inte på och fulprutar osv direkt utan beter mig som vanligt fölk och ställer vettiga frågor.

Var ska man annars handla begagnade saker när inte Blocket funkar så bra? Tradera har ju inte samma utbud på större saker som cyklar osv t.ex. MarketPlace på Facebook känns som världens största hälarmarknad, så vill inte gärna använda det.

Jag tycker det blivit sämre sen man gjorde det gratis att annonsera en massa saker.
Även när man började styra kommunikationen mot dm istället för över telefon.
Jag blir galen på alla skambud från nasare när man sätter ut en bil tex, de skulle aldrig ha tid eller mod att skambjuda så där över telefon.
Och är även förvånad över mångas ointresse att svara.

Tillbaka
Topp