Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan för lite om just JLC men tavlan ser kladdig ut och daydate liknar sånt jag sett på många Mumbai-moddade Enicars så jag är böjd att hålla med!
Jag anmälde den för granskning hos Tradera, så får de ta ställning. Ser suspekt ut. Tavlan och datumkomplikationen är ju helt bedrövlig.Kan för lite om just JLC men tavlan ser kladdig ut och daydate liknar sånt jag sett på många Mumbai-moddade Enicars så jag är böjd att hålla med!
Men har du anmält klockan som förfalskning här i den rätta tråden och till Tradera?
Mycket bra, de behöver all hjälp de kan få då det är vi klocknördar som har de djupaste kunskaperna!Jag anmälde den för granskning hos Tradera, så får de ta ställning. Ser suspekt ut. Tavlan och datumkomplikationen är ju helt bedrövlig.
Bra jobbat!Anmälde igår kväll en suspekt och helt ny användare på blocket som hade en Tudor 58, ps5, systemkamera, ny apple watch mm till misstänkt låga priser och nya annonser publicerades dessutom i rasande takt.
9500:- begärdes för Tudorn t.ex.
Blocket agerade snabbt och alla annonser var borta inom högst någon timme.
Tog tyvärr inga skärmdumpar.
Kolla hur indexen lajnar mot rehauten… Sådär va?…
Huuu, låter som om man får vara vaksam på vad folk menar med ”Service”. Ett drag med trasan över glaset?Klockan servades men även uret?
Jag tycker att det är så patetiskt när man ser bilder tagna i bilar där de uppenbart tagit för att få med loggan på bilen. Men detta slår ju till och med det!Obs! Viktigt att flasha bilnycklarna till en Lexus eller en Mercedes när man ska sälja en fet Invicta.
Jag tycker att det är så patetiskt när man ser bilder tagna i bilar där de uppenbart tagit för att få med loggan på bilen. Men detta slår ju till och med det!
Tur att det står att det är en äkta klocka. Jag hade lätt misstagit den för en moddad soppskål.Obs! Viktigt att flasha bilnycklarna till en Lexus eller en Mercedes när man ska sälja en fet Invicta.
Övertygad om att det var denna Emil fick över huvudet som sedan moddats efter att den gick i kras. Tittar man noga kan man se invicta loggan under ena handtaget.Tur att det står att det är en äkta klocka. Jag hade lätt misstagit den för en moddad soppskål.
Skärmdumpa alltid!Jag säger inte att jag vet att nåt är fel här, och säljaren är identifierad med Bank ID vilket är positivt.
Men priset på denna säger mig att antingen är det ett tokfynd eller en bluff/kopia.
Hur avgör man det på en sån här annons? Några knep?
Den snubben har postat massor av klockor innan. Ingen har box eller papper. Antingen fake eller försök till bedrägeriSkärmdumpa alltid!
Givetvis helt åt skogen fel pris. Nåt är knas!
This could just be someone desperate for money at the end of the month, but they would be much better served walking into Pantbanken(Gtb), not have to mess about with a million messages on blocket and potentially having to handle the stress of Postnord... Now, ask yourself why they would not do that.Skärmdumpa alltid!
Givetvis helt åt skogen fel pris. Nåt är knas!
Priset och att cert saknas sätter förstås full fart på alla varningsklockor. Sen kan man ju bildgoogla den äkta varan och jämföra. Man jämför alla små detaljer och även helheten av det man ser. Vad som slår mig omgående från bifogade bilder är att t ex infästningen länk/boett inte är på Tudornivå (ringat in med rött). Texten på boettlocket känns "fel"... ja, utförandet på hela klockan känns inte på Tudor-nivå helt enkelt.Jag säger inte att jag vet att nåt är fel här, och säljaren är identifierad med Bank ID vilket är positivt.
Men priset på denna säger mig att antingen är det ett tokfynd eller en bluff/kopia.
Hur avgör man det på en sån här annons? Några knep?
Påstår att det är nya verken! Samt noll koll! ️ Varning ️
Påstår att han Köpte igår för 22000kr st men skickar skickar Faktura på ena för 16.065
Haha precisÄhhh, skicka passuppgifterna
ja, känns ju ändå tryggt att skicka pengarna när man identifierat sig självHaha precis
Ja hittade att han tagit bilderna från ett tyskt klockforum! Jävla folkja, känns ju ändå tryggt att skicka pengarna när man identifierat sig själv
Tissot eller Longines skit samma, samma ägare ju. (Ironi)Tycker den här var lite kul. Hur många fel kan det bli när man beskriver en klocka egentligen?
"Lobgines" i auktionstiteln, "Longines" i texten, "Tissot" på urtavlan och urverket men "Movado" på ena boettlocket.
Äldre fickur | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Äldre fickur enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com