Du verkar se bättre, för nu ser jag att sista bokstaven är ett x. Vi glömmer Genta.Tycker det ser ut att stå Genex, men ögonen är inte fullt att lita på längre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du verkar se bättre, för nu ser jag att sista bokstaven är ett x. Vi glömmer Genta.Tycker det ser ut att stå Genex, men ögonen är inte fullt att lita på längre
Då är den felaktigt kompletterad med en grön tag helt enkelt. Den har ju inte cert så någon har väl försökt göra ett så komplett fullset som möjligt men missat tex den lilla detaljen att tagen ska vara röd.Grön tag på modell från 2009/2010 ?
Avslutad - Rolex GMT-Master II 116710LN
En Rolex GMT Master II 116710LN uttagen ca 2009/2010 (M Serien). Har använts av mig sedan 2019 och varit en kontors klocka vilket innebär att den har en del harlines. Inga större dings eller andra märken finns på boetten eller länken. En liten repa på glaset mellan kl 1-3. Den går helt enkelt...klocksnack.se
Vad sker? Är den galet överprisad?Avslutad - Jaeger-LeCoultre
Hej säljer en fin 37mm JLC master calendar 140.1.87 i 18k, Klockan kommer med box och certifikat (1996) Den är i bra skick och den funkar bra. Byte är av intresse, även dyrare. Billigaste på c24 ligger på 85k med B/P så jag lägger mig en bit under :)klocksnack.se
Är det inte dags att ge upp snart?
Den bumpas upp och ner mellan 60k-70k uppenbarligen iskall för det prisetVad sker? Är den galet överprisad?
Well KS är väl ej hett just nu, eller för JLC generellt, priset är helt ok, med ev lite prutmån nedåt, finns annan billigare i Europa till salu ?Den bumpas upp och ner mellan 60k-70k uppenbarligen iskall för det priset
Grön tag på modell från 2009/2010 ?
Avslutad - Rolex GMT-Master II 116710LN
En Rolex GMT Master II 116710LN uttagen ca 2009/2010 (M Serien). Har använts av mig sedan 2019 och varit en kontors klocka vilket innebär att den har en del harlines. Inga större dings eller andra märken finns på boetten eller länken. En liten repa på glaset mellan kl 1-3. Den går helt enkelt...klocksnack.se
Hm, hur ska man veta vad som är billigast World wide då ingen vet vad klockor säljs för? De flesta måste lämnas in på service och det kostar en hel del för en JLC med komplikationer. Gissar att en sån kostar minst 20000 kr i service.Well KS är väl ej hett just nu, eller för JLC generellt, priset är helt ok, med ev lite prutmån nedåt, finns annan billigare i Europa till salu ?
Börja tex söka på chrono24 för få ett hum, tidiga sålda på ks, ev lägga till för service, är det svårt eller ?Hm, hur ska man veta vad som är billigast World wide då ingen vet vad klockor säljs för? De flesta måste lämnas in på service och det kostar en hel del för en JLC med komplikationer. Gissar att en sån kostar minst 20000 kr i service.
Efter ett halvårs bumpande så skulle jag säga att priset är helt fel, allt säljs till rätt pris även jlc.Well KS är väl ej hett just nu, eller för JLC generellt, priset är helt ok, med ev lite prutmån nedåt, finns annan billigare i Europa till salu ?
Så är det såklart, vart fall bland ks audience, jag skulle själv tagit ned o provat chrono24, och servat den innanEfter ett halvårs bumpande så skulle jag säga att priset är helt fel, allt säljs till rätt pris även jlc.
Fast så dyrt är det inte att serva JLC, 8,600:- för den modellenHm, hur ska man veta vad som är billigast World wide då ingen vet vad klockor säljs för? De flesta måste lämnas in på service och det kostar en hel del för en JLC med komplikationer. Gissar att en sån kostar minst 20000 kr i service.
Är inte priset som anges på chrono24 eller på KS ett begärt pris?Börja tex söka på chrono24 för få ett hum, tidiga sålda på ks, ev lägga till för service, är det svårt eller ?
Det brukar börja så. Det skulle vara intressant att få se någon som betalat så lågt. Ju fler komplikationer desto dyrare service.Fast så dyrt är det inte att serva JLC, 8,600:- för den modellen
Få ett hum, få ett hum skrev jag, gäller att göra due dilligence och fråga innan köpÄr inte priset som anges på chrono24 eller på KS ett begärt pris?
Anekdotiskt, och kanske lite väl off-topic... Men här har du en...Det brukar börja så. Det skulle vara intressant att få se någon som betalat så lågt. Ju fler komplikationer desto dyrare service.
Same here, har ej dragit iväg för mig heller, sedan finns det icke nödvändiga tillval, då kan det dra iväg och man måste begripa att vissa delar ev måste bytas och det ingår ej i service kostnaden, man får väl alltid en offert som man accept or not, om man är nervös för bet service av automatare, ska man hålla sig till kvartsare eller endast köpa sprillans / nyservat…Anekdotiskt, och kanske lite väl off-topic... Men här har du en...
Har skickat både mer och mindre avancerade klockor till Richemont, och landat på listpris för service eller runt 10% över.
Men det är givetvis alltid en risk att köpa något oservat, har man otur rusar kostnaden iväg.
Jag tror du missuppfattar mig. Jag är inte nervös. Jag, försöker iaf, att vara realist. Självklart är det skillnad på att serva en 5 år gammal klocka mot en som det i det här fallet gällde, en JLC från 1990-talet med komplikationer och okänd servicehistorik. Då är sannolikheten större att det, som du nämner, tillkommer delar. Servicekostnaden för den specifika klockan vi pratar om är jag säker på kommer att landa klart över 8600 kr.Same here, har ej dragit iväg för mig heller, sedan finns det icke nödvändiga tillval, då kan det dra iväg och man måste begripa att vissa delar ev måste bytas och det ingår ej i service kostnaden, man får väl alltid en offert som man accept or not, om man är nervös för bet service av automatare, ska man hålla sig till kvartsare eller endast köpa sprillans / nyservat…
No worries, inte ment åt dig personligen, generell comment o förstår din point att ej gratis o serva äldre dinkorJag tror du missuppfattar mig. Jag är inte nervös. Jag, försöker iaf, att vara realist. Självklart är det skillnad på att serva en 5 år gammal klocka mot en som det i det här fallet gällde, en JLC från 1990-talet med komplikationer och okänd servicehistorik. Då är sannolikheten större att det, som du nämner, tillkommer delar. Servicekostnaden för den specifika klockan vi pratar om är jag säker på kommer att landa klart över 8600 kr.
Jag är inte heller personlig. Jag skriver lika mycket för att oerfarna ska förstå att servicekostnaden kan bli klart dyrare än de trott. Sen om det är otur eller dålig informationsinsamling om den klockan man vill köpa överlåter jag åt köparna att fundera över.No worries, inte ment åt dig personligen, generell comment o förstår din point att ej gratis o serva äldre dinkor
Snacka om kap! Varför betala nypris för en begagnad när man kan få tag i oanvända för 100k
"Fantastiskt fin"Jag vet inte, ett par minuter per dag är inte vad skulle säga är "går bra". Man kanske menade sekunder?
Vart är the day and the date???
Dom är på date med varandra. Dock på någon annan tavla....Vart är the day and the date???
Bägge budgivarna's konton är stängda av Tradera men auktionen står kvar på 42.500:-Budhistoriken på denna