Läste precis en tråd om massa hackade konton på traderaBudhistoriken på denna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läste precis en tråd om massa hackade konton på traderaBudhistoriken på denna
Budhistoriken på denna
Har du sålt fler klockor på blocket senaste året ?Fel tråd kanske, men skulle lägga upp en Rolex till försäljning på blocket, blev nekad pga att jag valt privatperson som försäljning måste välja ”företagsförsäljning” någon annan som varit med om detta ??
Haft ute 2 st men inga såldes via där ändå men kanske inte spelar rollHar du sålt fler klockor på blocket senaste året ?
Tja….. var dom i Rolexprisklass så blinkade säkert panelen rött hos blocket….. Ingen privatperson kan ju sälja flera dyra dinkor… ♂Haft ute 2 st men inga såldes via där ändå men kanske inte spelar roll
Måste varit så, men blir ju missvisande om jag uppger att jag är ett ”företag” som säljerTja….. var dom i Rolexprisklass så blinkade säkert panelen rött hos blocket….. Ingen privatperson kan ju sälja flera dyra dinkor… ♂
Absolut. När man handlar av privatperson så gäller ju köplagen, handlar man av företag så gäller konsumentköplagen o så är det momsen osv……. Det sänder ju fel signal.Måste varit så, men blir ju missvisande om jag uppger att jag är ett ”företag” som säljer
Inkorrekt beskrivning.
Att en klocka eventuellt är ett par tusenlappar för högt prissatt motiverar detta inlägg, menar du?Kan tycka den här är lite galen. 75k utan box papper och ingen servicehistorik. På c24 kan du få tag i en för under 70 och då brukar dom vara nyservade samt 1 års driftsgaranti.
Ja, det är inte ofta jag ser annonser här där man erbjuder mindre än c24 men kräver mer. Den har skvalpat runt ett tag här.Att en klocka eventuellt är ett par tusenlappar för högt prissatt motiverar detta inlägg, menar du?
Ja, det är inte ofta jag ser annonser här där man erbjuder mindre än c24 men kräver mer. Den har skvalpat runt ett tag här.
Brukar även spåra ur rätt snabbt när det hängs ut annonser härifrån.
Vet ej om jag är en sur gubbdjävel, så är det nog, men va fn inte många år sedan dessa låg på 30-40k, stora frågan vem fn köper gamla trötta dj’s till dessa priser, är prestigen så dyr nuförtiden ?Har äldre dj36 gått upp så mycket?
Nej aldrig i livet. Kanske om det är en NOS med allt? En 1603:a (exempel vet ej om det är en sån i annonsen) tvåton i ok skick kan du hitta för 50kHar äldre dj36 gått upp så mycket?
Källa: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/prissattning-och-ta-betalt/Fri prissättning
I Sverige är det fri prissättning. Det är alltså upp till dig och köparen att göra upp om priset. Du bestämmer vilket pris du vill sälja en vara för och kunden avgör om hen vill köpa varan för det priset. Däremot finns det regler för hur du anger priset.
Jag kan ändå tycka det är lite fascinerande med annonser prissatta likt den. Personen har uppenbarligen tänkt sälja sin klocka, men lagt sig långt ovan marknadspris. Vad är då syftet med annonsen?Källa: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/prissattning-och-ta-betalt/
Alltså, jag förstår inte nyttan (eller underhållningsvärdet) med att gnälla på att folk sätter "fel" pris här. Vem bryr sig? Man måste inte köpa den. Som någon redan påpekat, det är inte "tokiga" annonser, och antagligen inte vad som var idén med den här tråden.
Varför ens ha klocksnack, om man ej kan roa sig med att just diskutera saker, bla priser, är väl en ypperlig tråd för detta, bla för ”nöjets” skull….Källa: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/prissattning-och-ta-betalt/
Alltså, jag förstår inte nyttan (eller underhållningsvärdet) med att gnälla på att folk sätter "fel" pris här. Vem bryr sig? Man måste inte köpa den. Som någon redan påpekat, det är inte "tokiga" annonser, och antagligen inte vad som var idén med den här tråden.
Med den logiken ”varför ens kommentera andras åsikter? Vi har ju yttrandefrihet(?)”.Källa: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/prissattning-och-ta-betalt/
Nja, det är ju min poäng. Jag tycker inte det här är en ypperlig tråd för detta. Visst, när det är lite mer allmänt intressanta fall, och kanske fullständigt galna priser, så kan det vara intressant. Men ofta blir det extremt smalt och insnöat om vad som är högt/lågt fel/rätt pris för nån specifik Rolex-referens, och vad de brukar ligga på på c24, osv... det är inte en diskussion om annonsen, det är en diskussion om prisläget för de som är intresserade av den modellen. För resten av oss blir det mer "Öh, jaha, det är en annons."Varför ens ha klocksnack, om man ej kan roa sig med att just diskutera saker, bla priser, är väl en ypperlig tråd för detta, bla för ”nöjets” skull….
Lätt att det hamnar där men visst generellt gällande prisläget finns ju spåkuletråden. Oklart vad du är ute efter för diskussion i denna tråden egentligen?Nja, det är ju min poäng. Jag tycker inte det här är en ypperlig tråd för detta. Visst, när det är lite mer allmänt intressanta fall, och kanske fullständigt galna priser, så kan det vara intressant. Men ofta blir det extremt smalt och insnöat om vad som är högt/lågt fel/rätt pris för nån specifik Rolex-referens, och vad de brukar ligga på på c24, osv... det är inte en diskussion om annonsen, det är en diskussion om prisläget för de som är intresserade av den modellen. För resten av oss blir det mer "Öh, jaha, det är en annons."
Det finns nog bättre trådar för det.
Helt korrekt. Adjö.Sedan är det ju valfritt att välja gå in i de olika trådarna.
Jag tycker priserna skenar iväg en del både på blocket och C24 vilket gör det svårt att bedöma vad dom faktist säljs för i verkligheten. Det är väl egentligen inget fel av säljaren, men ger en lite skev bild av prisutvecklingen och är ett ypperligt ämne för trådenNja, det är ju min poäng. Jag tycker inte det här är en ypperlig tråd för detta. Visst, när det är lite mer allmänt intressanta fall, och kanske fullständigt galna priser, så kan det vara intressant. Men ofta blir det extremt smalt och insnöat om vad som är högt/lågt fel/rätt pris för nån specifik Rolex-referens, och vad de brukar ligga på på c24, osv... det är inte en diskussion om annonsen, det är en diskussion om prisläget för de som är intresserade av den modellen. För resten av oss blir det mer "Öh, jaha, det är en annons."
Det finns nog bättre trådar för det.