• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Källa: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/prissattning-och-ta-betalt/

Alltså, jag förstår inte nyttan (eller underhållningsvärdet) med att gnälla på att folk sätter "fel" pris här. Vem bryr sig? Man måste inte köpa den. Som någon redan påpekat, det är inte "tokiga" annonser, och antagligen inte vad som var idén med den här tråden.
-Det ”tokiga” är väl att sätta ut en klocka till närmare dubbla priset mot vad de säljs för på ett klockforum där intresserade köpare nog har hyfsad koll på priser?

Bring back tråden om funderingar för annonser på köp och sälj!
@Frictional om du vill ha en snabb affär på jäkla bra pris tror jag du behöver ta om dina bilder, sen ett tips i all välmening tror jag det är dumt att skicka den i rek :)

@Frictional om du vill ha en snabb affär på jäkla bra pris tror jag du behöver ta om dina bilder, sen ett tips i all välmening tror jag det är dumt att skicka den i rek :)

Haha va fan är detta för något? Håller med bilderna är ganska trash, jag orkar inte ta om dom finns det inget intresse så behåller jag bara klockan är inte direkt i värsta nödläget för o sälja min klocka så bryr mig inte så mycket om bilderna.

Haha va fan är detta för något? Håller med bilderna är ganska trash, jag orkar inte ta om dom finns det inget intresse så behåller jag bara klockan är inte direkt i värsta nödläget för o sälja min klocka så bryr mig inte så mycket om bilderna.
Varför lade du ut den om du inte bryr dig? Riktigt trevlig klocka och säkert bra pris med det ser ut som du tagit bilderna med en potatis.

Anledningen till att man ska lägga lite med energi på bilderna är ju att det underlättar för en eventuell köpare att ta beslut.

Undrar varför den tråden låstes🤔

Har säkert diskuterats förr, men borde vi inte kunna klara av att kommentera annonser här på klocksnack direkt i annonsen så att säga? Nu är funktionen avstängd, men jag hade gärna sett att möjligheten fanns. Borde väl kunna gå civiliserat till? Nu har rolexkillen här över lite skum attityd, men själv hade jag tacksamt tagit emot frågor och tips direkt i annonsen som säker kan underlätta försäljning?

Har säkert diskuterats förr, men borde vi inte kunna klara av att kommentera annonser här på klocksnack direkt i annonsen så att säga? Nu är funktionen avstängd, men jag hade gärna sett att möjligheten fanns. Borde väl kunna gå civiliserat till? Nu har rolexkillen här över lite skum attityd, men själv hade jag tacksamt tagit emot frågor och tips direkt i annonsen som säker kan underlätta försäljning?
Håller med. Blir ju också väldigt transparent på det sättet och en säljare slipper ju dessutom svara på samma frågor om och om igen

Varför lade du ut den om du inte bryr dig? Riktigt trevlig klocka och säkert bra pris med det ser ut som du tagit bilderna med en potatis.

Anledningen till att man ska lägga lite med energi på bilderna är ju att det underlättar för en eventuell köpare att ta beslut.
Tack för feedbacken, ni har faktiskt rätt kollade på bilderna igen och det var potatis kvalité.
en YM för 170 tusen förtjänar lite tinder kvalité. Vad tycks om detta?
IMG_5417.JPG

Undrar varför den tråden låstes🤔

Den är inte alls låst, va?

Tack för feedbacken, ni har faktiskt rätt kollade på bilderna igen och det var potatis kvalité.
IMG_5417.JPG

Jag är ledsen, men jag tror din telefon komprimerar den där bilden. Klicka på den och zooma in så ser du fortfarande inte den skarpt

IMG_5417.JPG

Får man fråga vad du använder för mobil? För jag antar att det är mobilen du tar bilder med.

IMG_5417.JPG

Jag är ledsen, men jag tror din telefon komprimerar den där bilden. Klicka på den och zooma in så ser du fortfarande inte den skarpt

Kolla igenom den här tråden av vår eminenta @laketwig så ska du se att du får bra bilder.

Lycka till med försäljningen :)

IMG_5417.JPG

Klockan är värd några bilder i dagsljus 🙂 Klappar mig själv på axeln och länkar till en gammal annons jag la ut, tog 3 minuter att få till ok bilder i bra ljus som iallfall jag tycker är rättvisa. Bra bilder är 90% av annonsen tycker jag, och man slipper massa frågor i onödan.

Hmm, ingen aning har en iPhone 14 Pro trodde det var en bra telefon för lite tinder bilder.

IMG_5419.JPG

Så egentligen är du inte intresserad av att sälja Klockan?🤔

Tänkte mer att en seriös köpare kan kontakta mig och få bättre bilder, ville få ut annonsen bara :)

Klockan är värd några bilder i dagsljus 🙂 Klappar mig själv på axeln och länkar till en gammal annons jag la ut, tog 3 minuter att få till ok bilder i bra ljus som iallfall jag tycker är rättvisa. Bra bilder är 90% av annonsen tycker jag, och man slipper massa frågor i onödan.

Dagsljus i sverige? De var ett bra skämt du.

Nu gott folk har ni chansen. Datejust för 10k! Rena kapet. Boxen var ju förbannat fin. Kan det vara tubsocka från intersport den är gjord av?

Bilagor

• Screenshot_20230107_205054_Blocket.jpg
    Screenshot_20230107_205054_Blocket.jpg
    191.2 KB · Visningar: 27
  • Screenshot_20230107_205121_Blocket.jpg
    Screenshot_20230107_205121_Blocket.jpg
    130.1 KB · Visningar: 25
Tillbaka
Topp