• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

kev1n

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Haha va fan är detta för något? Håller med bilderna är ganska trash, jag orkar inte ta om dom finns det inget intresse så behåller jag bara klockan är inte direkt i värsta nödläget för o sälja min klocka så bryr mig inte så mycket om bilderna.
Är detta din?;) @Frictional
1673302734475.jpeg


Skojar bara, tror jag stal bilden här på ks för ett bra tag sedan. Det är väl så man för göra om den inte går in under skjortärmen!
 

ScubaKing

Audemars
Vet inte alls om denna är "tokig", men rätt udda med en Patek i stål och guld modell Nautilus med box och papper och funktion utan anmärkning för 40.000 kr, det är ju Breitling och Omega priser, även om det är en dam modell. Sedan kan man ju fundera på om dem sparat in på guldet på länken med, eller ska det se ut så där?

 
Vet inte alls om denna är "tokig", men rätt udda med en Patek i stål och guld modell Nautilus med box och papper och funktion utan anmärkning för 40.000 kr, det är ju Breitling och Omega priser, även om det är en dam modell. Sedan kan man ju fundera på om dem sparat in på guldet på länken med, eller ska det se ut så där?


Vintage damklocka och ett märke som 0,0000001% av alla tjejer på planeten har koll på går för ett skitpris förvånar dig? Kan säga så här, önska jag var en tjej för fan vad dom kommer undan billigt med denna hobbyn.
 

ScubaKing

Audemars
Vintage damklocka och ett märke som 0,0000001% av alla tjejer på planeten har koll på går för ett skitpris förvånar dig? Kan säga så här, önska jag var en tjej för fan vad dom kommer undan billigt med denna hobbyn.

Ja det förvånar mig. För även om inte kvinnor har koll på Patek så har absolut männen det, och att köpa en klocka till fru eller flickvän tror jag är väldigt vanligt.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
När man trodde man hade gjort en bra deal på en Tag Heuer Aquaracer GMT på blocket.. och sen dök detta upp.
115821A3-F9C0-496C-9622-992C46A5D395.jpeg


För historikens skulle så sa annonsen att certifikat var borttappat men att Originalkvitto från AD fanns. När klockan väl är skickad så får jag printscreen på en betalning via Paypal till en gråhandlare från C24 i Georgien och förklaringen att det var det han hade.. i övrigt skulle klockan vara 100% komplett.
När klockan väl dyker upp så saknas box & vita överdraget, manual & 2-3 länkar.
Varpå jag direkt säger jag returnerar denna för ingenting av det som kommit fram stämmer med din annons/förklaring.
Tacka fan för att Blocketpaket finns med sin returrätt..
men man blir lite mörkrädd för gökarna på blocket ibland 😤
 

Någon som saknar sitt cert mm ?
😂
Citat från annonsen:
Väldigt fin och inte använd fodral. Har legat mestadels hos en vän som gav den till mig i jul.
Medföljer 4 länkar även. Serie numret : 351R75Q0
Model: 116233
Vet inte vilken model den är ifrån.
Kan vara daytona eller submariner.
Om man googlar referensen så får man ju direkt upp att den är från en Rolex Datejust 36 - 116233. :rolleyes: Står ju även på framsidan av manualen...

Vilka tomtar det finns alltså.

Man kan ju undra vad som hände med själva klockan. Jag får kanske ta en sväng förbi min lokala pantbank och kolla. Man får lite de vibbarna.
 

ScubaKing

Audemars
Denna klocka är inte från blocket utan från en auktion på auctionet.

Modellen i sig är helt fantastisk, och priset är helt rätt vilket fick mig att kolla närmare på klockan, vilket nog var ett misstag...:rolleyes:

Detta var nog det vidrigaste jag någonsin har sett i form av smuts och hudavlagringar på en klocka.

Jag kan haja dem inte kan tvätta varje klocka före visning, men när det växer saker på en klocka kan det ju vara läge att se över den.....🤮


aa.jpg
 

Åskviggen

Panerai
Denna klocka är inte från blocket utan från en auktion på auctionet.

Modellen i sig är helt fantastisk, och priset är helt rätt vilket fick mig att kolla närmare på klockan, vilket nog var ett misstag...:rolleyes:

Detta var nog det vidrigaste jag någonsin har sett i form av smuts och hudavlagringar på en klocka.

Jag kan haja dem inte kan tvätta varje klocka före visning, men när det växer saker på en klocka kan det ju vara läge att se över den.....🤮


aa.jpg
Det ser ut som en gammal skalp har fastnat på motsatta sidan av kronan xD
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Bring back tråden om frågor och funderingar kring annonser 3.4.5.4.

Varför skyltar man och säljer en klocka med ett cert som inte ens tillhör klockan?
Screenshot_20230114_083234_Messenger.jpg
Jag tänker att det är ett certificat som är generiskt och såg identiskt ut för ett antal modeller och säljaren inte kan garantera att det är just denna papperslapp som kom med klockan men att det är ett korrekt tillbehör.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänker att det är ett certificat som är generiskt och såg identiskt ut för ett antal modeller och säljaren inte kan garantera att det är just denna papperslapp som kom med klockan men att det är ett korrekt tillbehör.
Förstår det, men då passar ovanstående postares kommentar ganska bra. Ska ju dessutom vara tryckt med urverkets serienummer, vilket detta inte verkar vara
 

Laplander

Rolex

Någon som saknar sitt cert mm ?
😂
Traderasäljaren har alltså fått box, cert och överblivna länkbitar i julklapp från sin kompis som merparten av tiden (men inte alltid) haft detta liggandes hemma hos sej och vet inte vilken klocka de kommer ifrån... Är det rätt uppfattat? Helsnurrigt... 🤔
 
Auktion förvisso men lite fundersam hur dessa tre tavlor kan betinga ett så förhållandevis högt pris. Är det speedmastertavlan som gör att det sticker?


Ja det känns väldigt märkligt. Speedmaster tavlan är det enda ha kan tänka mig som förklaring. Auktionsfirman hade ju ingen aning om vad de sålde (eller vad det var värt) eftersom de satte 800:- som utgångspris.
 

bluetrain

Cartier
Ja det känns väldigt märkligt. Speedmaster tavlan är det enda ha kan tänka mig som förklaring. Auktionsfirman hade ju ingen aning om vad de sålde (eller vad det var värt) eftersom de satte 800:- som utgångspris.

auktionen var pågående när jag såg och kommenterade. då var den uppe i typ 25kkr. nu ser jag slutpriset blev 78kkr inkl slagavgift så antar speedmastertavlan var väldigt eftertraktad.
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Auktion förvisso men lite fundersam hur dessa tre tavlor kan betinga ett så förhållandevis högt pris. Är det speedmastertavlan som gör att det sticker?


Ja, 2998 och ser ut att vara NOS. Lär inte finnas många såna kvar i det skicket

Ja speedmaster och constellation med bruten tavla. Men håller med om att det är lite väl högt...
Är jag som ropat hem. Det är en 2915-2/3 eller 2998-1 tavla och ser ut att vara nos. Däremot är jag orolig för att lysmassan kan vara skadad av att ha legat så i en påse. De andra tavlorna har såklart inte samma värde.

Eftersom en 2915-3 i bra skick går för runt 500k så känns ju inte direkt 75k som en så stor kostnad länge.
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Är jag som ropat hem. Det är en 2915-3/2998-1 tavla och ser ut att vara nos. Däremot är jag orolig för att lysmassan kan vara skadad av att ha legat så i en påse. De andra tavlorna har såklart inte samma värde.

Eftersom en 2915-5 i bra skick går för runt 500k så känns ju inte direkt 75k som en så stor kostnad länge.

Intressant, så du äger redan klockan men vill ha en ny tavla till den?
 
Senast ändrad:
Topp