Tänkte köpa den här, men den passar tydligen inte till den klädsel jag brukar ha ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte köpa den här, men den passar tydligen inte till den klädsel jag brukar ha ...
Köp och få en bra anledning till att prova ?Tänkte köpa den här, men den passar tydligen inte till den klädsel jag brukar ha ...
Känns tryggt
Känns tryggt
Kan ”äkthetscertifieras” på en pantbank… frågan är ju varför vederbörande inte gör det innan försäljning. Känns ju som det kanske skulle underlätta snarare än en historia om en död farbror. Men vad vet jag.Känns tryggt
Helt nyservad.Känns tryggt
Ett stort skämt. Om man ändå ska ”dropshipa” något så kan man väl iallafall försöka göra det bra. Helt sjukt hur dåligt dom gör det.Företag som försöker kränga Kinaklockor för 10x priset.
Pagani design för 10k??? Hittar nya för 1000kr
Det roliga är att dom tillomed skriver att det är ” smuts på armbandet” känns ju ganska rimligt att tvätta det man auktionerar ut. Speciellt när det är såpass enkelt.Undrar hur Bukowskis tänker när de publicerar denna (och många andra) klockor med sjuka mängder smuts. Borde väl ingå en rengöring i slagavgiften på hela 25%… Vad säger ni? Tycker det är riktigt äckligt.
Undrar hur Bukowskis tänker när de publicerar denna (och många andra) klockor med sjuka mängder smuts. Borde väl ingå en rengöring i slagavgiften på hela 25%… Vad säger ni? Tycker det är riktigt äckligt.
Borde väl ligga I inlämnarens intresse isåfall,om nu denne tror det kommer påverka budgivningenDet roliga är att dom tillomed skriver att det är ” smuts på armbandet” känns ju ganska rimligt att tvätta det man auktionerar ut. Speciellt när det är såpass enkelt.
Förstår din poäng, tänker mer på deras eget rykte. Framstår ju som ganska oseriöst i mina ögon. Tänker om jag själv hade sålt klockor proffesionellt så hade jag självklart rengjort klockorna innan försäljningen, oavsett hur liten påverkan det gjort på just priset.Borde väl ligga I inlämnarens intresse isåfall,om nu denne tror det kommer påverka budgivningen
Auktionshuset undviker merarbete om möjligt
Nej det hade du inte gjort gratis.Förstår din poäng, tänker mer på deras eget rykte. Framstår ju som ganska oseriöst i mina ögon. Tänker om jag själv hade sålt klockor proffesionellt så hade jag självklart rengjort klockorna innan försäljningen, oavsett hur liten påverkan det gjort på just priset.
Det är ju väldigt naivt att påstå att han inte hade gjort det.Nej det hade du inte gjort gratis.
Och ville kunder inte betala för den servicen hade du gjort precis som Auktionshusen.
Inte alls.Det är ju väldigt naivt att påstå att han inte hade gjort det.
Varesig jag har en klockbusniess eller bara sälja av något gammalt hemma, så visst fan tvättar jag det innan.
Samma som att jag tar på mig rena kläder när jag går ut. Handlar om hur man vill bli presenterad.
Dom får ju däremot indirekt betalt för det då hur man presenterar en produkt avgör värdet till stor del.Inte alls.
Du är en privatperson/företag som säljer dina egna varor och därmed får hela mervärdet vid en gjord förbättring.
Ett auktionshus får ökningen på provisionsdelen,vilket kan bli noll lite eller mycket.
Dessutom en kostnad för dem då ingen anställd kommer göra detta gratis,plus risken för ev skador på inlämnarens vara.
Så nej.
Det ligger inte I deras intersse att göra sådant utan att få betalt för den tjänsten.
Det tror jag väl knappast.Dom får ju däremot indirekt betalt för det då hur man presenterar en produkt avgör värdet till stor del.
vet inte hur många kap jag gjort genom åren då folk bara lagt ut dåliga bilder/smutsiga saker där de räcker att bara lägga ut en bättre bild själv.
Men som han skrev, trots att det inte påverkas priset- så ser det mindre seriöst ut.
”Arbetstiden” som det tar är ju inte nämnvärd i detta sammanhang. Vad pratar vi, 1 minut?
Jag tänker rent spontant att det kan ge ett intryck i form utav ” många avstår från denna klockan, här kan jag göra ett kap”När vi ändå rört oss från trådens ämne har jag en fundering kring detta. Om vi bortser från personliga preferenser, kan det då finnas fördelar med att lämna smutsen? Tänker att det kan bidra till ett intryck av objektet är ett ”barn find” som åtminstone inte i modern tid utsatts för diverse fuffens med byte av delar eller så?
Jag tänker rent spontant att det kan ge ett intryck i form utav ” många avstår från denna klockan, här kan jag göra ett kap”
Om vi bortser från personliga preferenser
Själv föredrar jag att köpa ganska orörda klockor och rengör alltid det jag köper ändå. 1 minut gånger antalet klockor som passerar ett auktionshus är dessutom ganska mycket tidJag tycker att du överdriver vad gäller arbetet/dokumentationen utav det hela.
Vad jag kan se på bilderna så är det ytligt smuts, som kan tas bort med en tops med lite vatten på.
Menar inte på att länken ska poleras, inte heller tvättas i ultraljud.
Utan en enkel vanlig rengöring.
Jag är också helt övertygad om att detta är max 1 minuts-arbete.
Men visst, kanske har de fört en dialog om det hela innan- och kanske har dem tillomed en anledning till varför den ska annonseras ut så här.
Ja, men nu tänkte jag själv endast på dessa med skit på sig. Ser ut som som jord. Kan inte vara mer än var 20e klocka som kommer in med jord på sig.Själv föredrar jag att köpa ganska orörda klockor och rengör alltid det jag köper ändå. 1 minut gånger antalet klockor som passerar ett auktionshus är dessutom ganska mycket tid
”Gratis” är ju en definitionsfråga, de tar ju sin andel (25% pålägg på slutpris). Rent logiskt tänker jag att en smutsig klocka är mindre värd. Om klockan är ren och fräsch borde den anses som mer värd, vilket i sin tur skulle öka deras pålägg/vinst. Det blir rätt stora summor om klockorna är dyra.Nej det hade du inte gjort gratis.
Och ville kunder inte betala för den servicen hade du gjort precis som Auktionshusen.