• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

FB_IMG_1674808340264.jpg
Perfekt anledning till att inte råka använda internet innan frukost..

Vad är det för klockor som blir beslagtagna och sedan sålda på auktion? klockorna saknar även cert men äkthet kontrollerad.

Knarklangare, pissluffare och diverse skumraskare. De tar väl inte ansvar för klockors autenticitet heller så vitt jag vill minnas.

Vad är det för klockor som blir beslagtagna och sedan sålda på auktion? klockorna saknar även cert men äkthet kontrollerad.

Jag tror att det eventuellt kan vara så att det är en konkursförvaltare som säljer ut klockorna. PS auction burkar vara där konkursförvaltare säljer ut saker ur konkursbon eller i samband med rekonstruktioner/obestånd i bolag.

Hos Kronofogden säljs ju oftast bara klockor som har blivit utmätta från privatpersoner i samband med utmätningsförrättning i någons hem/bostad.

Har varit ett fenomen länge. Alltid någon ort långt norrut så att det ska vara svårt att träffas f2f och att köparen istället swishar pengar i förskott mot att säljaren ska skicka den…
Oftast inte så det går till.
Det är bottar/folk med Google översätt som aktivt pushar för att sälja med ”blocketpaket” men istället får du en länk via sms.
Väldigt välgjord scam.

Ett tag nu har man fått ge betyg på säljare som skickat med blocket paket.
Igår såg jag en säljare som hade ”9.9” bredvid den blå bocken som betyder att man verifierat sig med BankID.
Nackdelen är att det inte gäller för f2f-affärer utan enbart när man använder deras tjänst "köp med frakt & köpskydd".

Företag som försöker kränga Kinaklockor för 10x priset.

Pagani design för 10k??? Hittar nya för 1000kr 😂😂😂
E1934EC3-B3BD-4622-97DC-D98C4C7E284E.jpeg

Tillbaka
Topp