Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den var ny för mig!
Kanske har administrativa kostnader
Synd att annonserna försvann så fort… jag var sjukt sugen på en ny Tudor eller två..
Den var uppe typ fem gånger idag, jag anmälde alla. Snodda bilder från tyska ebay. Den stora frågan är ju vad Blocket gör för att framstå som åtminstone lite seriösa.Perfekt läge att slå till, glöm ordspråket att, om det är för bra för att vara sant, så är det inte det, jag tror att det här är på riktigt
Google sökte bilden när jag såg den på blocket! Haha årets sämsta bedragare helt klartPerfekt läge att slå till, glöm ordspråket att, om det är för bra för att vara sant, så är det inte det, jag tror att det här är på riktigt
Nu igen… tyska ebay.Google sökte bilden när jag såg den på blocket! Haha årets sämsta bedragare helt klart
Är som så många andra oerhört trött på Blockets slapphet gällande ansvarsbiten. Den mängd fejkannonser som florerar nu har jag aldrig tidigare skådat.
Blir ju onekligen tröttsamt när var tjugonde annons är bluff och båg.
Drog iväg följande text till Blocket. Blir intressant att se om jag får någon återkoppling...
Hej Blocket.
Har under många år handlat och sålt hos er. Det har oftast funkat bra.
På senare tid har det dock blivit tydligt att allt fler bedragare med fejkannonser på nyskapade konton, exempelvis lägger upp dyra klockor, mobiler osv. till lockpriser. Kollar jag exempelvis kategorin klockor, då jag är klockintresserad, så kryllar det av fejkannonser på daglig basis. Jag tycker att ni bär ett ansvar gällande vilka som tillåts skapa konton och inte. Varför inte kräva fullständigt namn samt att alla säljare nödgat måste logga in med bank-id? Visserligen kommer de listigaste personerna med ohederliga intentioner att ta sig runt det men mest troligen skulle man slippa se majoriteten av alla fejkannonser.
Jag rapporterar ofta när jag ser annonser som uppenbarligen är fejk, har själv gått på en annons och blivit av med pengar och sedan dess är jag betydligt mer försiktig och mindre naiv. Däremot blir det som besökare av er sajt rätt trist att gång efter annan trycka på "anmäl-knappen". Antingen utvecklar ni algoritmer som lättare kan sålla bort skit eller så börjar ni ställa krav på era annonsörer. I mina ögon ses ni tyvärr inte längre som en seriös aktör för köp- och säljannonser och jag vet att jag är långt ifrån ensam om att tycka det.
Förstår att ni är ett företag med främsta syfte att tjäna pengar på annonskostnader. Inget konstigt med det. Däremot behöver ni som jag ser det hänga med i utveckligen, allra helst då ärliga människor riskerar att betala för varor som inte existerar.
Vore tacksam för någon form av återkoppling gällande hur ni ser på er roll och ert ansvar.
Ha en bra dag. Med vänlig hälsning,
Fått någon återkoppling?
Upplever samma sak som du.
Har börjat anmäla annonser med framförallt Tudorklockor men även Seiko GS utlagda till tramspriser dagligen nu.
Ofta har samma ”person” nystartade konton med 10-15 annonser ute med elektronikprylar, telefoner och datorer samt klockor.
Ofta långt upp i norr eller på Gotland.
Så tröttsamt att se dem försvinna och dyka upp igen till ibland ännu lägre pris gång på gång på gång.
Kostar 260kr ny
Kopia av Casios dukar ur = Den nya turkos OP. Lyckas man köpa ut en ny kan man sälja för minst dubbla priset.Kostar 260kr ny
Men snälla Prefab, du kan väl inte sitta öppet på ett seriöst klockforum och mena att du inte låter dina klockor genomgå repassage?Repassage?
Haha suddigare foto får man leta efter skrev du något till stackaren?Synd att annonserna försvann så fort… jag var sjukt sugen på en ny Tudor eller två..
Det dök faktiskt upp skarpare bilder strax innan inlägget försvann som såg tagna ut ”i hemmet” Men det kändes ändå för bra för att vara sant så skickade aldrigHaha suddigare foto får man leta efter skrev du något till stackaren?
Alltså om man nu vill sälja en klocka för 83k kan väl ändå bemöda sig med att ta ordentliga bilder och inte skärmdumpar från telefonen. Undrar alltid när jag ser detta om klockan verkligen finns. Ping @Klockmokk
Avslutad - Rolex Explorer 2 16570 svart (PB)
Fin Y- serie daterat till 2001-2002. SEL och lug holes. Endast klocka förutom servicecert och fodral. Servad på Nymans april- 21. Ej polerad. Klockan går inom COSC. Fullängd på länken 13 bitar ex ändlänkar. Jag har även köpt till 1 extra länkbit via Nymans. Totalt alltså 14 länkbitar och 2...klocksnack.se
Tack, tycker ändå att man kan bemöda sig med ordentliga bilder och mycket kan ju ha inträffat i form av slitage etc. sedan den såldes 2021.Avslutad - Rolex Explorer II 16570 svart
Nyservad fin Y-serie vilket daterat den till ca 2001-2002. SEL och lug holes. Endast klocka utan tillbehör förutom servicecert och fodral. Fullängd på länk, 13 bitar. Servad på Nymans nu i april 2021 och således under garanti 2 år. Polering valdes bort. Fin och krispig boett med orginalform...klocksnack.se
Bör vara samma klocka.
Jag håller med. Allt annat är trams.Tack, tycker ändå att man kan bemöda sig med ordentliga bilder och mycket kan ju ha inträffat i form av slitage etc. sedan den såldes 2021.