• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Att luggen vid kl 17 är lite extra kort tycker jag ger en härligt konstnärlig vibe.
Men sånt förstår inte ni Rolexmuppar.
IMG_5334.jpeg
Jag "hoppas" att det är en effekt av reflektionen + vit bakgrund. Det jag tycker är överlägset fulast är 100ft-30m, jag är rätt säker på att det är Times New Roman-font. Svart bezel med TT-jubilee är också en mycket svår kombination samt att alla kanter verkar fult trubbiga.

Adrian Styles så? Tyckte den var riktigt fin men datumfönstret är lite för stort. 100 spänn är väl ok iofs, om man petar ut batteriet och använder till nåt annat är ju 25% av priset redan avdraget.
Screenshot_2023-08-26-17-38-31-92_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Jag "hoppas" att det är en effekt av reflektionen + vit bakgrund. Det jag tycker är överlägset fulast är 100ft-30m, jag är rätt säker på att det är Times New Roman-font. Svart bezel med TT-jubilee är också en mycket svår kombination samt att alla kanter verkar fult trubbiga.
Borde ju även stå 100ft = 30m, annars blir det inte mycket vattenresistans kvar 😅

Hur ska man gå tillväga om man ska köpa en klocka från någon på blocket och man litar inte på personen? Ska man förslå att ses hos typ Kaplans?

Jag tror att han fick en fråga om det i kommentarerna till det första inlägget som han raderade.
Undra varför man väljer att försöka slå sig in i bransch som man inte har något som helst intresse för eller kunskap av. Jag kan ingenting vad gäller restaurering av antika tavlor så det hade varit ganska långt ner på min lista av affärsidéer om jag skulle dra igång något.

Jag säljer alltid med endast skickas, behöver inte vara något dåligt. +300 annonser under bältet (inte klockor med prismässigt jämförbara produkter).
Be om blocketpaket så är du i princip helt safe.

Själv säljer jag nästan aldrig med blocketpaket, är möjligt för köparen att blåsa säljaren. Så mina +300 annonser har alla betalats i förskott och i god tro.

Jag säljer alltid med endast skickas, behöver inte vara något dåligt. +300 annonser under bältet (inte klockor med prismässigt jämförbara produkter).
Be om blocketpaket så är du i princip helt safe.

Själv säljer jag nästan aldrig med blocketpaket, är möjligt för köparen att blåsa säljaren. Så mina +300 annonser har alla betalats i förskott och i god tro.
jaha har aldrig kört blocketpaket och vet faktiskt inte hur det funkar. men skönt att läsa att det finns möjligheter.

Tillbaka
Topp