• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Den här klockjäveln har väl avhandlats tidigare i tråden, men just den här annonsen var ny för mig.
Screenshot_20211030_221653.jpg
Screenshot_20211030_221709.jpg

Låda o kartong är inte det ungefär samma sak😂

Senast ändrad:
Du kan köpa en på Chrono24 - blir något dyrare men de behåller stålarna tills du godkänt dinkan. Finns från 3600 och uppåt. Eller på Bukowskis - såldes en igår för strax under 11000 inkluderat deras avgifter 😂😴
Blocketpaket fungerar på samma sätt som det gör på C24. Du får klockan och måste godkänna den (inom 24h från leverans) för att pengarna ska betalas ut till säljaren.

Som köpare tycker åtminstone jag att Blocketpaket känns väldigt tryggt😃

Blocketpaket fungerar på samma sätt som det gör på C24. Du får klockan och måste godkänna den (inom 24h från leverans) för att pengarna ska betalas ut till säljaren.

Som köpare tycker åtminstone jag att Blocketpaket känns väldigt tryggt😃

Det är ännu bättre att köpa den som ligger på KS nu. Det är väl ändå så safe det kan bli även om säljaren är relativt ny.

Det håller jag helt med om, väljer alltid KS före Blocket såklart👍

Jag var lite för snabb där. Det var en KS:are som varit med sedan 2017 men inte varit då produktiv. Vi får hoppas att @waynee007 läser detta. Klockan finns ju här på KS. Jag skickar ett PM till honom med länk.

Senast ändrad:
Haha den där har legat i Mitt i i åratal nu. Undrar om någon nappar?

Samma annons har varit i Göteborgs Posten i åratal med jämna mellanrum.

Om jag säger såhär. Jag tror inte att den som sätter in annonsen gör det om det inte då och då var någon som svarade. Krävs inte många Speedmasters per år för att täcka priset på annonserna. Under förutsättning att annonsören får köpa dem för 25.000:-

Japp. Hans ursäkt till prisraset:

Producenterna hade ett orimligt högt inköpspris på deras ETA 2824-2 (de hade en relativt bra grad som jag förstod det) vilket i sin tur drog upp våra kostnader rejält. Det var inte hållbart för varken oss eller potentiella kunder.
Men en 2824 kostar typ 2000 spänn att köpa styckvis som privatperson? Ja visst jag slår in öppna dörrar här men det är fett dumt. Prismässigt ligger den ju på OK nivå nu ialf.

Tillbaka
Topp