• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Screenshot_20230927-142134_Chrome.jpg

Screenshot_20230927-142210_Chrome.jpg

20230927_160153.jpg

đŸ€”

Intressant att höra, tack för att du delar. SjÀlv köpte jag ocksÄ en klocka bara för nÄgon vecka sedan genom blocket och det gick otroligt smidigt.

FÄr vÀl testa och se om det finns nÄgot intresse för klockan hÀr pÄ KS och annars fÄr jag testa Blocket som nÀsta steg!
Jag tÀnker att riskerna blir mycket mycket större via en handelsplats som blocket. BÄde om du ska köpa och sÀlja. Men Àr det nÄgot dina nerver klarar sÄ. Man fÄr ju ofta nÄgra tusenlappar mer och kanske sÀljer till nÄgon som köper sin första dyra klocka.

Blir inte klok pÄ denna. Men fÄr intrycket att högra bandhornet Àr nedpolerat samtidigt som det likvÀl kan vara att lÀnken sitter lite avigt (iom att det nedre högra bandhornet verkar diffa mot det vÀnstra nedre lika mycket(?). Men.... jag kan inbilla mig.
IMG_4105.jpeg

Blir inte klok pÄ denna. Men fÄr intrycket att högra bandhornet Àr nedpolerat samtidigt som det likvÀl kan vara att lÀnken sitter lite avigt (iom att det nedre högra bandhornet verkar diffa mot det vÀnstra nedre lika mycket(?). Men.... jag kan inbilla mig.
IMG_4105.jpeg
Definitivt polerad. Bandhornen Àr olika lÄnga och tjocka.

"nyskick". Grade double VSP brilliant premium OEM frÄn fabrik om du frÄgar Marcels.

"nyskick". Grade double VSP brilliant premium OEM frÄn fabrik om du frÄgar Marcels.
Ja vart Àr de nÀr man behöver dem.
Man borde iallafall kunna vara Àrlig med att den polerats.

"Pre-Owned
  • 5/5 Helt ny klocka (nyskick) - klockan Ă€r i nyskick med skyddsplasten kvar.
  • 4/5 AnvĂ€nd men i nyskick - klockan Ă€r anvĂ€nd fĂ„talet gĂ„nger men Ă€r i nyskick.
  • 3/5 Mycket fint bruksskick - klockan Ă€r i mycket fint bruksskick med minimala anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk.
  • 2/5 Bruksskick - klockan Ă€r anvĂ€nd med flertalet men mindre anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk.
  • 1/5 Tydliga spĂ„r av bruk - klockan Ă€r tidigare anvĂ€nd med flertalet och större anmĂ€rkningar pĂ„ bĂ„de tavla och lĂ€nk.
Vintage
  • 5/5 Helt ny klocka (NOS) - klockan Ă€r NOS (New Old Stock).
  • 4/5 AnvĂ€nd men i nyskick - klockan Ă€r anvĂ€nd fĂ„talet gĂ„nger men i nyskick bortsett frĂ„n patina.
  • 3/5 Mycket fint bruksskick - klockan Ă€r buren mycket varsamt med ytterst fĂ„ anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk bortsett frĂ„n patina.
  • 2/5 Bruksskick - klockan Ă€r buren sporadiskt med flertalet, men mindre anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk.
  • 1/5 Tydliga spĂ„r av bruk - klockan Ă€r tidigare buren under lĂ€ngre tid med flertalet anmĂ€rkningar pĂ„ bĂ„de tavla och lĂ€nk."

Ja vart Àr de nÀr man behöver dem.
Man borde iallafall kunna vara Àrlig med att den polerats.

"Pre-Owned
  • 5/5 Helt ny klocka (nyskick) - klockan Ă€r i nyskick med skyddsplasten kvar.
  • 4/5 AnvĂ€nd men i nyskick - klockan Ă€r anvĂ€nd fĂ„talet gĂ„nger men Ă€r i nyskick.
  • 3/5 Mycket fint bruksskick - klockan Ă€r i mycket fint bruksskick med minimala anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk.
  • 2/5 Bruksskick - klockan Ă€r anvĂ€nd med flertalet men mindre anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk.
  • 1/5 Tydliga spĂ„r av bruk - klockan Ă€r tidigare anvĂ€nd med flertalet och större anmĂ€rkningar pĂ„ bĂ„de tavla och lĂ€nk.
Vintage
  • 5/5 Helt ny klocka (NOS) - klockan Ă€r NOS (New Old Stock).
  • 4/5 AnvĂ€nd men i nyskick - klockan Ă€r anvĂ€nd fĂ„talet gĂ„nger men i nyskick bortsett frĂ„n patina.
  • 3/5 Mycket fint bruksskick - klockan Ă€r buren mycket varsamt med ytterst fĂ„ anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk bortsett frĂ„n patina.
  • 2/5 Bruksskick - klockan Ă€r buren sporadiskt med flertalet, men mindre anmĂ€rkningar pĂ„ tavla och lĂ€nk.
  • 1/5 Tydliga spĂ„r av bruk - klockan Ă€r tidigare buren under lĂ€ngre tid med flertalet anmĂ€rkningar pĂ„ bĂ„de tavla och lĂ€nk."
37 Är gammal klocka och de kan stoltsera med att de vet att den endast burits ett fÄtal gÄnger. Jo, tjena.

IMG_4105.jpeg
Ja den dĂ€r har rĂ„kat ut för mer Ă€n nĂ„gon enstaka klĂ„parpolering. Är inte förvĂ„nad över att det Ă€r höger sida som har kortare bandhorn. Det brukar vara sĂ„. Gissar att det blir mer dings pĂ„ höger sida nĂ€r man bĂ€r klockan pĂ„ vĂ€nster arm och att mer material försvinner dĂ€r nĂ€r nĂ„gon till varje pris ska fĂ„ bort alla större mĂ€rken. Jag hoppas verkligen att ingen stackare betalar 71 k för den.

Ja den dĂ€r har rĂ„kat ut för mer Ă€n nĂ„gon enstaka klĂ„parpolering. Är inte förvĂ„nad över att det Ă€r höger sida som har kortare bandhorn. Det brukar vara sĂ„. Gissar att det blir mer dings pĂ„ höger sida nĂ€r man bĂ€r klockan pĂ„ vĂ€nster arm och att mer material försvinner dĂ€r nĂ€r nĂ„gon till varje pris ska fĂ„ bort alla större mĂ€rken. Jag hoppas verkligen att ingen stackare betalar 71 k för den.
Tror den sĂ„ldes men returnerades för ett tag sedan. Gillar den lackade tavlan och var lite sugen till jag sĂ„g poleringen. FörlĂ„t slipningen đŸ€Ș
Som precis diskuterats i andra trÄdar, men om man kan höfta pÄ en sÄn sak undrar man vad mer de hittat pÄ(?).

Tror den sĂ„ldes men returnerades för ett tag sedan. Gillar den lackade tavlan och var lite sugen till jag sĂ„g poleringen. FörlĂ„t slipningen đŸ€Ș
Som precis diskuterats i andra trÄdar, men om man kan höfta pÄ en sÄn sak undrar man vad mer de hittat pÄ(?).
Drivs inte deras klockavdelning av en gammal KS profil / handlare som var kÀnd för att skarva lite?

Drivs inte deras klockavdelning av en gammal KS profil / handlare som var kÀnd för att skarva lite?
Kan nog stĂ€mma. Vet att de köpte upp Gripenbro tidigare, sedan sĂ„g jag Nordictimepieces pĂ„ insta som lĂ€nkade till nĂ„gon halvmesyr till artikel han skrivit Ă„t dem. Möjligt att det Ă€r den senare som driver deras klockdel. 😬

LĂ„g nyss ute av privatperson pĂ„ blocket för 149k.. men men handlare ska ha sitt ocksĂ„ đŸ€·â€â™‚ïž
IMG_2325.jpeg
FrÄgan Àr om den blev sÄld dÄ? Som jag förstÄtt det (jag var förbi JÀlmers förra veckan dÄ jag hade ett jobbÀrende i BorÄs) sÄ verkar han inte köpa in klockor utan tar sÀljuppdrag för att sedan ta en procentsats. Nu snackar vi alltsÄ begagnat delen. Sedan finns ju sjÀlvklart delen med nya klockor typ Oris, Sjöö Sandström och allt vad de sÀljer i den butiken.

FrÄgan Àr om den blev sÄld dÄ? Som jag förstÄtt det (jag var förbi JÀlmers förra veckan dÄ jag hade ett jobbÀrende i BorÄs) sÄ verkar han inte köpa in klockor utan tar sÀljuppdrag för att sedan ta en procentsats. Nu snackar vi alltsÄ begagnat delen. Sedan finns ju sjÀlvklart delen med nya klockor typ Oris, Sjöö Sandström och allt vad de sÀljer i den butiken.
Han köper in. Han ville köpa en Omega av mig för en tid sedan men var lite för snĂ„l sĂ„ klockan gick till en annan. Han kan ju iofs Ă€ven ha försĂ€ljningsuppdrag đŸ€·â€â™‚ïž

Senast Àndrad:
Han ville garanterat inte köpa just din klocka.

Han ville garanterat inte köpa just din klocka.
Jag hade inte och har inte nÄgon klocka till salu. Jag har inte heller köpt eller tÀnkt köpa nÄgon klocka dÀr. Har du fÄtt ligga för lite eller vad Àr problemet med din attityd? Enda anledningen till att jag stÀllde frÄgan var att han (Daniel pÄ JÀlmers) sjÀlv sade att det mesta Àr sÀljuppdrag nu för tiden. Jag har som sagt noll erfarenhet av dem och det var dÀrför jag stÀllde frÄgan om det kunde vara ett sÀljuppdrag.

Jag hade inte och har inte nÄgon klocka till salu. Jag har inte heller köpt eller tÀnkt köpa nÄgon klocka dÀr. Har du fÄtt ligga för lite eller vad Àr problemet med din attityd? Enda anledningen till att jag stÀllde frÄgan var att han (Daniel pÄ JÀlmers) sjÀlv sade att det mesta Àr sÀljuppdrag nu för tiden. Jag har som sagt noll erfarenhet av dem och det var dÀrför jag stÀllde frÄgan om det kunde vara ett sÀljuppdrag.
Jag har ingen attityd men du verkar vara lite kinkig. Vilket Àr mÀrkligt men du gör som du vill.

I ditt första inlÀgg skrev du att han inte köper in nÄgra klockor och nu mest sÀljuppdrag. Dvs att han köper in lite klockor. Vet inte vad du fick för svar. Men bÄda verkar det som.

Han köper med högst sannolikhet in klockor dÀr han kan sÀlja snabbt med bra marginal.
Resten pÄ kommission för att fylla hyllorna, inre binda kapital eller potentiellt förlora pengar pÄ marknaden.

Jag har ingen attityd men du verkar vara lite kinkig. Vilket Àr mÀrkligt men du gör som du vill.

I ditt första inlÀgg skrev du att han inte köper in nÄgra klockor och nu mest sÀljuppdrag. Dvs att han köper in lite klockor. Vet inte vad du fick för svar. Men bÄda verkar det som.

Han köper med högst sannolikhet in klockor dÀr han kan sÀlja snabbt med bra marginal.
Resten pÄ kommission för att fylla hyllorna, inre binda kapital eller potentiellt förlora pengar pÄ marknaden.
Kinkig? Jag bryr mig inte det minsta om JÀlmers. Jag tycker bara att du har en vÀldigt trÄkig attityd nÀr du hÀnger pÄ ett entusiastforum dÀr det Àr mening att man ska diskutera och stÀlla frÄgor. Jag stÀllde en frÄga om det var en möjlighet att det var ett sÀljuppdrag dÄ han sjÀlv sa att de kör mest sÀljuppdrag.

Om du lÀser igen skrev jag att det VERKAR som att han inte köper in klockor utan tar sÀljuppdrag. Jag skrev inte att han BARA tar sÀljuppdrag och absolut inte köper in klockor. NÀr jag var dÀr sa han iaf nej till att köpa en Sub (inte min utan det var nÄgon annans som var dÀr) men han sa att han kunde ta den pÄ sÀljuppdrag mot nÄgra procent.

Som sagt har jag ingen koll pÄ JÀlmers (varken hur de Àr eller hur de jobbar) och allt var bara en frÄga om det var en möjlighet att det kunde vara ett sÀljuppdrag.

.NÀr jag var dÀr sa han iaf nej till att köpa en Sub (inte min utan det var nÄgon annans som var dÀr) men han sa att han kunde ta den pÄ sÀljuppdrag mot nÄgra procent.
Exakt min poÀng och vad mitt inlÀgg sÀger. Han ville inte köpa just den klockan. Vilket jag inte visste, att du inte specifikt frÄgade. Det var nÄgon som var dÀr samtidigt. SÄ jag reviderar till "din" till "en i butikens".

Kinkig? Jag bryr mig inte det minsta om JÀlmers. Jag tycker bara att du har en vÀldigt trÄkig attityd nÀr du hÀnger pÄ ett entusiastforum dÀr det Àr mening att man ska diskutera och stÀlla frÄgor. .
DÄ tycker jag du slutar gÄ pÄ person istÀllet för inlÀgg.

För mycket off topic nu. SÄ jag utgÄr. Ska ligga lite.

"Denna begagnade Rolex Datejust 16030 Oyster Perpetual har en klassisk blÄ urtavla med klassisk Jubilee-lÀnk i stÄl. Utrustad med ett automatiskt urverk med en naturlig patina Àr klockan varsamt buren och har gett ett tidlöst intryck sedan tillverkningsÄret 1986."

Nice. Jag som alltid velat ha ett patinerat urverk... OcksĂ„, hur vet Careofcarl att den Ă€r "varsamt buren"? ful-poleringen tyder ju pĂ„ motsatsen. LikasĂ„ frĂ„nvaron av bilder pĂ„ ev lĂ€nk-stretch. 😒

Tillbaka
Topp