• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Måste ändå älska ödmjukheten...

Screenshot_20230912_130044_Facebook.jpg
Den här annonsen har figurerat ett flertal gånger i tråden...riktigt sjuka människor.

Tror att de ”vässat” annonstexten lite sedan jag såg den senast. Man kan ju fråga sig varför de envisas med att försöka sälja den privat, primärt på en inhemsk marknad med ”pajas-kronor” som valuta. Finns flera högt ansedda internationella auktionshus som har världens tyngsta kundbas när det gäller samlare av klockor. Men själv skulle jag kunna tänka mig ge runt 65k, kanske 70k om jag slapp armbandet eftersom det ändå inte är tidsenligt…

Tror att de ”vässat” annonstexten lite sedan jag såg den senast. Man kan ju fråga sig varför de envisas med att försöka sälja den privat, primärt på en inhemsk marknad med ”pajas-kronor” som valuta. Finns flera högt ansedda internationella auktionshus som har världens tyngsta kundbas när det gäller samlare av klockor. Men själv skulle jag kunna tänka mig ge runt 65k, kanske 70k om jag slapp armbandet eftersom det ändå inte är tidsenligt…
Det var exakt min första tanke. Varför välja tradera som marknadsplats för en sån pjäs?

Dessutom är den från 1961/62 Här gäller väl ändå 1957/58 (2914-1SC) i dessa "prisnivåer" (inkluderat länk i original). Vi kommer nog ändå inte upp i denna prisnivå.

Senast ändrad:

Var lite nyfiken så kollade på Chrono 24 och där fanns en Railmaster från samma år i bättre skick för 159.000:-

Var lite nyfiken så kollade på Chrono 24 och där fanns en Railmaster från samma år i bättre skick för 159.000:-

Men den är ju inte svensksåld. Det är ju premium med en svensksåld klocka😉

Tillbaka
Topp