Den här annonsen har figurerat ett flertal gånger i tråden...riktigt sjuka människor.Måste ändå älska ödmjukheten...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här annonsen har figurerat ett flertal gånger i tråden...riktigt sjuka människor.Måste ändå älska ödmjukheten...
Sorry, missade det. Kikade ändå senaste sidorna innan jag postadeDen här annonsen har figurerat ett flertal gånger i tråden...riktigt sjuka människor.
Tror att de ”vässat” annonstexten lite sedan jag såg den senast. Man kan ju fråga sig varför de envisas med att försöka sälja den privat, primärt på en inhemsk marknad med ”pajas-kronor” som valuta. Finns flera högt ansedda internationella auktionshus som har världens tyngsta kundbas när det gäller samlare av klockor. Men själv skulle jag kunna tänka mig ge runt 65k, kanske 70k om jag slapp armbandet eftersom det ändå inte är tidsenligt…Måste ändå älska ödmjukheten...
Det var exakt min första tanke. Varför välja tradera som marknadsplats för en sån pjäs?Tror att de ”vässat” annonstexten lite sedan jag såg den senast. Man kan ju fråga sig varför de envisas med att försöka sälja den privat, primärt på en inhemsk marknad med ”pajas-kronor” som valuta. Finns flera högt ansedda internationella auktionshus som har världens tyngsta kundbas när det gäller samlare av klockor. Men själv skulle jag kunna tänka mig ge runt 65k, kanske 70k om jag slapp armbandet eftersom det ändå inte är tidsenligt…
Måste ändå älska ödmjukheten...
Traderas maximala 200 SEK i provision jämfört med 20%-ish hos de respektabla auktionshusen? Är man snål och gniden in i benmärgen är det iallafall en logisk förklaring.Det var exakt min första tanke. Varför välja tradera som marknadsplats för en sån pjäs?
Dessutom är den från 1961/62 Här gäller väl ändå 1957/58 (2914-1SC) i dessa "prisnivåer" (inkluderat länk i original). Vi kommer nog ändå inte upp i denna prisnivå.
Hade älskat om du skrev detta till säljaren
Måste ändå älska ödmjukheten...
Men den är ju inte svensksåld. Det är ju premium med en svensksåld klockaVar lite nyfiken så kollade på Chrono 24 och där fanns en Railmaster från samma år i bättre skick för 159.000:-
Omega Seamaster Railmaster CK 2914-6 1962Box & Papers -... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 89 336 SEK
Omega Seamaster Railmaster Annons: 89 336 SEK Omega Seamaster Railmaster CK 2914-6 1962Box & Papers -..., Referensnummer CK 2914-6; Stål; Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; Klocka med originallådawww.chrono24.se
HerregudUnderbart!
Slå till? Det är ju ett kap med 7k då originalpris är 159k…Underbart!
Blir sugen på att bara skriva och fråga massvis Nästan så att jag känner att vi alla som har ett Tradera konto ska spamma säljaren med länkar till bättre ex texMåste ändå älska ödmjukheten...
Vad missar jag?HAHAHHA ojojoj…..
Klockan går som den skall så inget servicebehov…….Vad missar jag?
Bad äre karln säljer?HAHAHHA ojojoj…..
För den som är intresserad har klockan nu ökat 19 500 i begärt pris så det verkar stämma att den bara ökar i värde..Någon som är intresserad av en klocka där värdet bara går upp?
16610Bad äre karln säljer?
Autocorrect har fan sina stunder ändå