• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

FlipSwede

Rolex
"Denna begagnade Rolex Datejust 16030 Oyster Perpetual har en klassisk blå urtavla med klassisk Jubilee-länk i stål. Utrustad med ett automatiskt urverk med en naturlig patina är klockan varsamt buren och har gett ett tidlöst intryck sedan tillverkningsåret 1986."

Nice. Jag som alltid velat ha ett patinerat urverk... Också, hur vet Careofcarl att den är "varsamt buren"? ful-poleringen tyder ju på motsatsen. Likaså frånvaron av bilder på ev länk-stretch. 😒
Alltid finns det väl någon idiot....förlåt begåvningsvarierad,som går på en flottig krämares vackra ordbajseri.
 

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Skadar ju inte att försöka 🤷‍♂️
IMG_2346.jpeg
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Siste idioten är inte född än.

Kostar ingenting att prova fiska
Sedan finns det mycket konstigt folk som köper dem till helt sjuka priser. Polaren la ut en bild på instagram där han bar sin frus 36mm Datejust med svart isad tavla. En person han känner lite halvt skickade ett DM och la ett bud på 170k (den listar ca 120k) så polaren sålde den samma kväll och köpte en ny till sin fru och behöll mellanskillnaden (väntetiden på dem är inte lång och speciellt inte med isade tavlor). Detta var nyligen alltså efter att priserna sjönk från att ha varit helt absurda. Så uppenbarligen finns det folk som betalar sjuka pengar för dem vilket jag inte kan förstå🙈
 

FlipSwede

Rolex
Sedan finns det mycket konstigt folk som köper dem till helt sjuka priser. Polaren la ut en bild på instagram där han bar sin frus 36mm Datejust med svart isad tavla. En person han känner lite halvt skickade ett DM och la ett bud på 170k (den listar ca 120k) så polaren sålde den samma kväll och köpte en ny till sin fru och behöll mellanskillnaden (väntetiden på dem är inte lång och speciellt inte med isade tavlor). Detta var nyligen alltså efter att priserna sjönk från att ha varit helt absurda. Så uppenbarligen finns det folk som betalar sjuka pengar för dem vilket jag inte kan förstå🙈
Varför inte?

Dyrt för dig är tokbilligt för någon annan.
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Varför inte?

Dyrt för dig är tokbilligt för någon annan.
Varför betala mer än vad man behöver? Oavsett hur mycket pengar man har känns ju det rätt dumt att betala ett överpris för en dussinklocka när det finns handlare som säljer dem billigare. Men det är bara vad jag tycker. Folk är fria att spendera sina pengar precis hur de vill (inom vad som är lagligt så klart)!😊
 

FlipSwede

Rolex
Varför betala mer än vad man behöver? Oavsett hur mycket pengar man har känns ju det rätt dumt att betala ett överpris för en dussinklocka när det finns handlare som säljer dem billigare. Men det är bara vad jag tycker. Folk är fria att spendera sina pengar precis hur de vill (inom vad som är lagligt så klart)!😊
Därför att en hel helvetes massa människor skiter fullständigt I om de betalar några kronor eller tusenlappar för mycket.

Orkar du rota runt efter lägsta pris alltid? Eller köper du en korv på macken för att det är bekvämt enkelt och du var sugen på korv?
Tankar där det är 15öre dyrare för de har gott kaffe som du kan göra hemma för under en krona koppen?

Likadant är jag övertygad bil båt smyckes och även klock-köpare gör.

Vi som sitter här på KS är lite hårddraget en autistisk minoritet som håller stenkoll på tillgänglighet,listpriser,andrahandspriser,marknadsvärde etc.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Därför att en hel helvetes massa människor skiter fullständigt I om de betalar några kronor eller tusenlappar för mycket.

Orkar du rota runt efter lägsta pris alltid? Eller köper du en korv på macken för att det är bekvämt enkelt och du var sugen på korv?
Tankar där det är 15öre dyrare för de har gott kaffe som du kan göra hemma för under en krona koppen?

Likadant är jag övertygad bil båt smyckes och även klock-köpare gör.

Vi som sitter här på KS är lite hårddraget en autistisk minoritet som håller stenkoll på tillgänglighet,listpriser,andrahandspriser,marknadsvärde etc.
Men nu pratade ni 50k över listpris på en klocka som går att köpa i butik, är inte några ören billigare bensin. Lär väl va oerhört ovanligt att folk är så korkade oavsett hur mycket pengar man känner att man har över.
 

FlipSwede

Rolex
Men nu pratade ni 50k över listpris på en klocka som går att köpa i butik, är inte några ören billigare bensin. Lär väl va oerhört ovanligt att folk är så korkade oavsett hur mycket pengar man känner att man har över

Du hänger upp dig på att det är en klocka som tydligen är lätt(?) att köpa till listpris (idag)

Ser man till hur folk budar på andra samlar och entusiastföremål så undrar även jag ibland hur de är funtade.
Men pengar saknas det inte.
 

Endusima

Cartier
2-Faktor

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Nu för tiden så kan man ju använda vilket ord man vill, enligt vissa här på forumet.

För ett tag sen så var det en diskussion om att man använder ord som oanvänd på använda klockor. Och så slänger sig folk med ordet unik på klockor som är limiterade.

Båda sorter håller iallafall jag mig ifrån.
 

feffe79

Cartier
Nu för tiden så kan man ju använda vilket ord man vill, enligt vissa här på forumet.

För ett tag sen så var det en diskussion om att man använder ord som oanvänd på använda klockor. Och så slänger sig folk med ordet unik på klockor som är limiterade.

Båda sorter håller iallafall jag mig ifrån.
Oanvänd, bara provad. Ja då är den väl använd.
 
Topp