• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Fy fan. Fick kväljningar av bilderna....Vill inte ens veta vart den där klockan varit men något säger mig att den varit på ett mörkt ställe. Mycket mörkt.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Det skulle kunna vara kladdkaka. Eller chokladmuffins...🤓
 
I denna annons står det att en smpc skulle vara stämplad cert 2019. Kan det stämma?en NOS då?
Lite osäker på vad problemet skulle vara? Den nya släpptes väl 2018? Ett eller två års överlapp får man nog verkligen räkna med på sånahär hyllvärmarklockor..
 
I denna annons står det att en smpc skulle vara stämplad cert 2019. Kan det stämma?en NOS då?
Fältet för AD ser väldigt tomt ut, misstänker datum ifyllt i efterhand. Men spelar inte så stor roll tycker jag, fint skick och man får betrakta det som att fabriksgaranti saknas. Träboxen på bilderna kom 2016 iaf,

Edit: Omega införde 5 års garanti på alla sina klockor 2018, med korrekt ifyllt cert 19/10 2019 så finns det ju tid kvar där.
 
Senast ändrad:
2012-2018 enligt internet!

Jag köpte en smpc ny i maj 2019 och fick naturligtvis cert daterat då så vad @TheSpeedyShutter skriver stämmer bra

Fältet för AD ser väldigt tomt ut, misstänker datum ifyllt i efterhand. Men spelar inte så stor roll tycker jag, fint skick och man får betrakta det som att fabriksgaranti saknas. Träboxen på bilderna kom 2016 iaf,
OK, då finns det förklarlig anledning! Case closed. Å så lärt mig något nytt. Trodde verkligen smpc var äldre.
 
Han verkade tycka att det var obehagligt att jag kontaktade hans sambo samt styrelsen i deras BRF. Efter en del om och men så fick jag tillslut mina pengar tillbaka. Om det fanns en klocka eller inte lär vi nog aldrig få veta 👍🏽
Ok, skönt att det löste sig iallafall. Synd att vi inte får veta om du är en creepy stalker eller reagerade sunt på ett bedrägeriförsök 😁
 
Haha, nä jag tror jag passar på den. Är tämligen övertygad om att det var ett bedrägeriförsök och att du reagerade rätt rimligt för att få tillbaka din handpenning.
Att hålla kontakt med honom var något utan dess like. Kontakta hans sambo och BRF var det enda som fick snurr på honom. Han swishade även tillbaka pengarna i omgångar och hävdade att det var hans grannar som hjälpte honom med detta då han helt plötsligt inte hade Swish på sin telefon. Fick ändå swishen från honom tillslut, så, väldigt förvirrande det hela. Slutade i att han inte tyckte att jag var frisk och att jag hotade och trakasserade honom. Jag tycker inte att informera om att jag kommer upprätta en polisanmälan för bedrägeri är ett hot.

Summa summarum, var försiktiga med ”Bäck” på Blocket.
 
Att hålla kontakt med honom var något utan dess like. Kontakta hans sambo och BRF var det enda som fick snurr på honom. Han swishade även tillbaka pengarna i omgångar och hävdade att det var hans grannar som hjälpte honom med detta då han helt plötsligt inte hade Swish på sin telefon. Fick ändå swishen från honom tillslut, så, väldigt förvirrande det hela. Slutade i att han inte tyckte att jag var frisk och att jag hotade och trakasserade honom. Jag tycker inte att informera om att jag kommer upprätta en polisanmälan för bedrägeri är ett hot.

Summa summarum, var försiktiga med ”Bäck” på Blocket.
Har lurkat med stor aptit! :) Tack för att du delade från ax till limpa, har inte sovit ordentligt sedan klipphängaren i torsdags…
 
Att hålla kontakt med honom var något utan dess like. Kontakta hans sambo och BRF var det enda som fick snurr på honom. Han swishade även tillbaka pengarna i omgångar och hävdade att det var hans grannar som hjälpte honom med detta då han helt plötsligt inte hade Swish på sin telefon. Fick ändå swishen från honom tillslut, så, väldigt förvirrande det hela. Slutade i att han inte tyckte att jag var frisk och att jag hotade och trakasserade honom. Jag tycker inte att informera om att jag kommer upprätta en polisanmälan för bedrägeri är ett hot.

Summa summarum, var försiktiga med ”Bäck” på Blocket.
Lurigt det där med att få Swish från andra tillbaka, handpenning från nya offer? Hoppas du slipper mer strul iallafall 😰
 
Lurigt det där med att få Swish från andra tillbaka, handpenning från nya offer? Hoppas du slipper mer strul iallafall 😰
Nejdå, om du läser igen så fick jag Swish av honom. Även om han innan sagt att han inte hade Swish på den telefonen han gick runt med just då och ”grannarna skulle hjälpa honom”. Men swishen kom från han som jag swishade 👍🏽
 
Nejdå, om du läser igen så fick jag Swish av honom. Även om han innan sagt att han inte hade Swish på den telefonen han gick runt med just då och ”grannarna skulle hjälpa honom”. Men swishen kom från han som jag swishade 👍🏽
Du hade otrolig tur som hittade ett barn som blev rädd när du blev "jobbig".
Men glad att en "KS-komips" slapp bli lurad
 

Fint att den både är fejk och trasig 😂😂
1719509477076.png
1719509477076.png
Så bra att den går i alla fall! Synd att den stora delen sitter löst bara. :banghead:

Något jag tänkt på är det här med att skriva listpris idag i annonser. Denna fråga har säkert behandlats många gånger, men slås av hur tafatt det låter.
"Morfars gamla Seamaster ca 1950. Listpris idag 156.000:-... i two tone limited edition 2024 års modell"
 
Tillbaka
Topp