• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Detta blir lite OT men vet inte vart jag ska lägga upp Det här och vill inte skapa ny tråd. Min kompis frågade mig för ett tag sen om jag kunde byta batteri på hans fara gamla bratte.

Så här såg den ut. Visste inte om jag skulle göra rent eller plantera blommor i låset.
1000004452.jpg
Från en som jobbar med klockor; typ 40% av allt som lämnas in ser ut sådär.
 
Av någon anledning vågar folk inte ha sin klocka nära vatten, rostfri dykarklocka med cert till 300m? absolut inte!! det kan ju läcka in vatten!
Karva bort lite skit med en tandpetare ibland åtminstone hade räckt för att göra mig nöjd. Man kan ofta borsta ihop en tesked odefinierbar sörja från bänken efter första grovrengöringen innan man kommer åt bandstiften eller att öppna boettlocket.
 
Vilket svammel...
Och 33mm är de väl inte dessa ur?
Hans svammel fortsätter. Denna gången på en fake-klocka dock vilket blir lite värre..
569155279_e15e704b-936a-4e2c-8a11-dc88b89601be.jpg
 
Åsikter kring kvalité på denna? intresserad av att köpa men funderar på hur pass polerad etc, ser OK ut men kanske missat något. På chrono skriver dem att den är i "mint condition" vilket jag tvivlar på...

 
Åsikter kring kvalité på denna? intresserad av att köpa men funderar på hur pass polerad etc, ser OK ut men kanske missat något. På chrono skriver dem att den är i "mint condition" vilket jag tvivlar på...

Bandhornen ser hårt polerade ut tycker jag. Ska länken se så där rasslig ut?
 
Åsikter kring kvalité på denna? intresserad av att köpa men funderar på hur pass polerad etc, ser OK ut men kanske missat något. På chrono skriver dem att den är i "mint condition" vilket jag tvivlar på...

Upplever att den ser helt OK ut. Länken ser också bra ut.
 
Känns den här koscher?
Jag är inte ett fan av att hänga ut oskyldiga äkta annonser men det är lite grejer som känns off med den här.
Någon som kan väga in?

Svårt att se. Ingen bild är på tavlan rakt framifrån så det är ganska omöjligt att se om den är fejk eller inte
 
Svårt att se. Ingen bild är på tavlan rakt framifrån så det är ganska omöjligt att se om den är fejk eller inte


Ligger den inte oerhört lågt i pris?
Jag tycker även att låset ser billigt ut, men jag har p andra sidan inte klämt på en sån där i verkligheten.
Kollar man han annonser så går de inte direkt i rät linje med en annons för en Daytona.
Som sagt! Det behöver inte betyda något och jag beklagar om jag ”ropar varg”.
 
Ligger den inte oerhört lågt i pris?
Jag tycker även att låset ser billigt ut, men jag har p andra sidan inte klämt på en sån där i verkligheten.
Kollar man han annonser så går de inte direkt i rät linje med en annons för en Daytona.
Som sagt! Det behöver inte betyda något och jag beklagar om jag ”ropar varg”.
Lågt pris för en hårt polerad TT Daytona i dåligt skick? Vad har jag missat?
 
Känns den här koscher?
Jag är inte ett fan av att hänga ut oskyldiga äkta annonser men det är lite grejer som känns off med den här.
Någon som kan väga in?

Kan inte uttala mig om äkheten men tycker du ska hoppa över om du inte känner dig säker. Ser även ut att vara ganska mycket stretch i länken.
 
Tillbaka
Topp