• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Tack för stödet Alarik!
Jag pudlar, jag ska lugna mig med spontana inlägg i den här tråden utan närmare efterforskning.
Men jag har vart i klocksvängen länge nu och aldrig sett den här modellen.
Det i kombination med vad du @Alarik sätter ord på gjorde att en SNABB googling utan bildresultat på rubricerad modell gjorde att inlägget lades upp.
Sorry! 🙌🏼
Det är väl inget som behöver ”pudlas”. Du kom inte med ett påstående utan ställde en fråga.
 
Hmm…
 

Bilagor

  • IMG_0530.jpeg
    IMG_0530.jpeg
    49.3 KB · Visningar: 16

Tyckte denna var lite kul, ingen bild rakt på tavlan. Det är väl det första man fotar??

Den har en automatisk mekanism! Samt glasruta givetvis. 😏
1000016242.png

Äh, den annonsen var ju bättre än 90% av det man brukar så på Tradera tycker jag?
 
Blir mest fundersam när någon annonserar en klocka 5000-100000 kr över lägsta på Chrono24. Finns det idioter - okunniga - som faktiskt nappar på detta?
 
Blir mest fundersam när någon annonserar en klocka 5000-100000 kr över lägsta på Chrono24. Finns det idioter - okunniga - som faktiskt nappar på detta?
Beror helt på vilken klocka det är. Att köpa från en svensk KS-medlem känns för många tryggare än att köpa den osedd från utlandet. Dessutom brukar de billigaste exemplaren på C24 vara från Asien eller USA och då tillkommer moms.
 
IMG_8313.jpeg
IMG_8312.jpeg
IMG_8314.png


Inte för att vara sån, men kan Kaplans verkligen ha värderat en sliten 114270 watch only till 75k? Det får man ju en näst intill ny och oanvänd 224270 för på ”marknaden”.

Edit: 124270 menade jag förstås, även om 75 tuss för en 224270 nog är närmare sanningen än priset på det annonserade objektet.
 
Senast ändrad:

Vad är fel? Svårt att se på bilden.

Berätta. Det uppenbara är att det enligt texten på tavlan är Datejust och inte Date och att det är en fåordig annons. Men bilden är så dåligt att det i mitt tycke är svårt att dra vettiga slutsatser.

Det finns 26mm Date Just.

Räcker att kolla på datumet. Skrattretande dåligt.

Det är fult men är den fejk?

Här är en 179160 från Uret vintage som jämförelse.

Screenshot_20240821-152103.png
 
Kanske lite tråkigt ämne för första post på KS men jag stör mig mer och mer på att säljare börjat använda AI-genererade bakgrunder, straps (!) och handleder (!!) i sina annonsbilder. I iallafall det senare fallen känns det ju rätt missvisande. Både Visionario och F.A.M.A har nämnts tidigare här i tråden, men då mest på grund av sina ChatGPT-genererade sagor i beskrivningarna.

Vet inte varför Visionario är så besatt av blöta klockor...

GIF3.gif
 
Kanske lite tråkigt ämne för första post på KS men jag stör mig mer och mer på att säljare börjat använda AI-genererade bakgrunder, straps (!) och handleder (!!) i sina annonsbilder. I iallafall det senare fallen känns det ju rätt missvisande. Både Visionario och F.A.M.A har nämnts tidigare här i tråden, men då mest på grund av sina ChatGPT-genererade sagor i beskrivningarna.

Vet inte varför Visionario är så besatt av blöta klockor...

GIF3.gif
Är det egentligen så stor skillnad från att använda animerade bilder (typ som jag antar att Rolex gör) och/eller retusch? Klockan och färgerna ser aldrig ut som på produktbilderna…
 
Tillbaka
Topp