• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Tycker att denna härliga banner förtjänar ett inlägg här :)

1726209700042.png

Ni har säkert sett att den varit ute ett par rundor till på Tradera! Snacka om otrevlig annons! Skulle inte köpa av en sådan säljare oavsett pris; kommer garanterat bli problem. Och jag undrar också vad som hänt med tavlan? Oxiderat så att glansen i siffrorna är borta?
Den har nu blivit en permanent del av Tradera och troligen har säljaren gjort sig osams med alla som kan något om Railmaster i Sverige, eller kanske hela världen! Undrar vad dödsboet tycker om att den aldrig blir såld! Jag ställer lite frågor då och då som ren underhållning 😁!

Den har nu blivit en permanent del av Tradera och troligen har säljaren gjort sig osams med alla som kan något om Railmaster i Sverige, eller kanske hela världen! Undrar vad dödsboet tycker om att den aldrig blir såld! Jag ställer lite frågor då och då som ren underhållning 😁!
Nytt försök av säljaren med snäppet "trevligare" ton. Tyvärr verkar du inte få ställa frågor den här gången XD.

Två olika annonser från två olika konton, men bosatta i samma stad ( även liknande annons på ett par skor)

Ingen av dem som har skickat efterfrågade bilder, samt att båda klockorna säljes utan några tillbehör. Den ena är köpt på uret men inget kvitto(?)

Kanske ett väldigt osannolikt sammanträffande, eller ett ytterst dåligt försök till att sälja fejk.

Bilagor

• IMG_0994.jpeg
    IMG_0994.jpeg
    122.7 KB · Visningar: 8
  • IMG_0995.jpeg
    IMG_0995.jpeg
    262.4 KB · Visningar: 5
”ingen garanti retur el ångerrätt.
Betalning inom tre (3 dagar)
köparen står för frakt o dess risk
köparen står för ev skatter o tullavgift”

Här ser man framför sig någon med avsikten att gå TOTALT under jorden efter eventuell försäljning. 😂
Verkar ju helt galen! Synd att ingen kan få köpa den för ett rimligt pris. Boett och urverk verkar fina, men tavlan har det ju hänt något med. Kanske kan bli superfin i en duktig restaurerares händer, men det är ju en chansning. Med en seriös beskrivning borde den ju trots allt kunna gå för omkring 50 tusen. Fattar inte varför den inte lämnas in till ett auktionshus, när säljaren är en så uppenbar amatör på klockor och dessutom öppet otrevlig.

Jag kunde ändå inte hålla mig från att skicka ett meddelande;-) Formellt är det ju ingen fråga så vi får se vad som händer!
IMG_3419.jpeg

Senast ändrad:
Verkar ju helt galen! Synd att ingen kan få köpa den för ett rimligt pris. Boett och urverk verkar fina, men tavlan har det ju hänt något med. Kanske kan bli superfin i en duktig restaurerares händer, men det är ju en chansning. Med en seriös beskrivning borde den ju trots allt kunna gå för omkring 50 tusen. Fattar inte varför den inte lämnas in till ett auktionshus, när säljaren är en så uppenbar amatör på klockor och dessutom öppet otrevlig.
Det är väl rätt uppenbart varför den inte lämnas till auktion.
Säljaren är ju knappast amatör.Tvärtemot.
Däremot letar han (hittills förgäves) efter någon som verkligen är rudis och dessutom har fickorna fulla med flis

Jag fick inget svar, men nu är den ute igen för 199 tusen med den gamla aggressiva texten!

Jag kunde ändå inte hålla mig från att skicka ett meddelande;-) Formellt är det ju ingen fråga så vi får se vad som händer!
IMG_3419.jpeg
Jag fick inget svar, men nu är den ute igen för 199 tusen med den gamla aggressiva texten!

Tillbaka
Topp