Och Swish made;-)
Alltid sökt särskilt efter Valter resistans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och Swish made;-)
Alltid sökt särskilt efter Valter resistans
1-1….han är iaf ärlig med att det är en kopia haha. Fast 1-1 var väl att ta iOtroligt bra pris
Hahaha ja verkligen...Den officiella återförsäljaren hade man velat byta några ord med
Får du dåliga vibbar så ska du inte genomföra affären oavsett imo.Finns det någon känd scam av köpare när man använder Blockets frakt med köpskydd? Har en potentiell köpare jag får dåliga vibbar av.
Du packar klockan i sin box och knyter en rosett runt paketet, skickar den till mottagaren. Mottagaren påstår att han fått en tegelsten och skickar "bildbevis" till Blocket, alternativt säger att det var en trasig klocka som kom fram. Köparen får tillbaka sina pengar och behåller klockan du skickade. Samma scam som med PayPal G&S. Med lite tur har du dokumenterat hela skicka-processen med bilder och video och handläggaren på Blocket väljer att lita mer på dig än på köparen.Finns det någon känd scam av köpare när man använder Blockets frakt med köpskydd? Har en potentiell köpare jag får dåliga vibbar av.
Kan tänka mig att det skulle bli något sånt, avstår.Du packar klockan i sin box och knyter en rosett runt paketet, skickar den till mottagaren. Mottagaren påstår att han fått en tegelsten och skickar "bildbevis" till Blocket, alternativt säger att det var en trasig klocka som kom fram. Köparen får tillbaka sina pengar och behåller klockan du skickade. Samma scam som med PayPal G&S. Med lite tur har du dokumenterat hela skicka-processen med bilder och video och handläggaren på Blocket väljer att lita mer på dig än på köparen.
Men känns det inte 100 % bra så avstå, oavsett.
Kör alltid med ovan oavsett, särskilt tradera/blocket. Ta först bilder och dokumentera sedan med video när du packar paketet och sätter på fraktetikett. Jag tar även en sista bild när paketet mottas av ombudet. Kan kännas petigt men tyvärr finns det för många lurendrejare där ute.Du packar klockan i sin box och knyter en rosett runt paketet, skickar den till mottagaren. Mottagaren påstår att han fått en tegelsten och skickar "bildbevis" till Blocket, alternativt säger att det var en trasig klocka som kom fram. Köparen får tillbaka sina pengar och behåller klockan du skickade. Samma scam som med PayPal G&S. Med lite tur har du dokumenterat hela skicka-processen med bilder och video och handläggaren på Blocket väljer att lita mer på dig än på köparen.
Men känns det inte 100 % bra så avstå, oavsett.
Fan är det värt besväret...?Kör alltid med ovan oavsett, särskilt tradera/blocket. Ta först bilder och dokumentera sedan med video när du packar paketet och sätter på fraktetikett. Jag tar även en sista bild när paketet mottas av ombudet. Kan kännas petigt men tyvärr finns det för många lurendrejare där ute.
Beror nog lite på värdet på klockan och din ekonomi. Alternativen man har är ju att sälja här eller fb/blocket/tradera. Forumet är bra men lite begränsat med användare så ibland behöver man annonsera brett.Fan är det värt besväret...?
@thewordfox gissar bra några poster upp.Ingen som har något relevant svar på frågan @JacquesCosteau ställde?
Har också hört om folk som blivit lurade men inget konkret här.
Vad är det du säljer och i vilken prisklass ?@thewordfox gör en bra gissning några poster upp.
Ah, gamla goda Marcels Watch Group. Förmodligen det oärligaste och ruffligaste företaget i klockbranschen. Deras affärsidé är att blåsa mindre vetande kunder med vansinniga överpriser. Ofta ligger de flera hundra procent över marknadsvärde.7200 för en constellation ask blir väl ingen nöjd av? ( utom säljaren då förstås om den mot förmodan skulle bli såld)
För ytterligare vinstmarginal är frakten 500kr (vanligtvis 58 kr för upp till 2kg om man skulle välja spårbart hos tex PostNord )
Ja jösses, en Rolex 1675 för 227 brakAh, gamla goda Marcels Watch Group. Förmodligen det oärligaste och ruffligaste företaget i klockbranschen. Deras affärsidé är att blåsa mindre vetande kunder med vansinniga överpriser. Ofta ligger de flera hundra procent över marknadsvärde.
Marcels watch - Prissättning
Hej forumet! Vill inleda med att säga att jag är helt grön på klockor, i synnerhet vintage och kan i stort sett noll om detta. Till saken hör dock att min far en gång ägde en Seamaster 600 på tiden han levde (som jag tyvärr inte vet var den tog vägen). Men än idag tycker jag det är den absolut...klocksnack.se
Tycker den ser ok ut, riktigt kassa foton dock.Tycker denna ser fake ut?Junghans Max Bill Handaufzug
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-10-12 14:59:08. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Kolla finish på urverket och jämför med hur det ska se ut.
Review - Junghans Meister Hand-Winding (Value Proposition) - Specs & Price
When a watch company celebrated its centenary in 1961, thereâs no doubt that itâs very well established. Founded in 1861 by Erhard Junghans in Schramberg, Germany, Junghans took inspiration from American watch companies to mass produce timepieces in a way that allowed them to undercut the...monochrome-watches.com
Undrar vad han menar med "vanlig öppnare"? Är det konservburksöppnare eller ölöppnare?Mycket godis i denna annons
Jo dåliga bilder men kolla som sagt font på baksidan samt finish på urverk där även text saknas.Tycker den ser ok ut, riktigt kassa foton dock.
Aa det e sant, junghans-märkningen saknas. I bästa fall kan det vara nåt slags service jobb men det luktar lite bajs oavsett.Jo dåliga bilder men kolla som sagt font på baksidan samt finish på urverk där även text saknas.
Jo dåliga bilder men kolla som sagt font på baksidan samt finish på urverk där även text saknas.
Det står även 3 ATM på Tradera-versionen och 3 BAR på den riktiga såg jag nu.Aa det e sant, junghans-märkningen saknas. I bästa fall kan det vara nåt slags service jobb men det luktar lite bajs oavsett.
Fungerar perfekt. Men säljes som reservdel eller samlarobjekt...Omega Seamaster Planet SKYFALL
Utropspris: 1999 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-10-10 20:13:10. Köp & sälj begagnade & oanvända Renoveringsobjekt på Tradera.www.tradera.com
Ööhm
Omega Seamaster Planet SKYFALL
Utropspris: 1999 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-10-10 20:13:10. Köp & sälj begagnade & oanvända Renoveringsobjekt på Tradera.www.tradera.com
Ööhm
Gör er plikt och anmäl, tog mindre än en minut.Fungerar perfekt. Men säljes som reservdel eller samlarobjekt...
Precis!Gör er plikt och anmäl, tog mindre än en minut.
Fint det är vad man kan göra för att stävja det. Men jag fattar inte... 29 bud och uppe i 5100:-Precis!
Jag brukar alltid poängtera det uppenbara för dessa ”säljare”.. i det här fallet blev jag blockad av individen. Men det är anmält iaf