• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Mycket godis i denna annons đŸ€Ł
IMG_4854.jpeg
IMG_4855.jpeg
Det Àr alltid nÄgon av gammelförÀldrarnas "gamla klocka"..., lÄt de fan vila i frid

Fint 👍 det Ă€r vad man kan göra för att stĂ€vja det. Men jag fattar inte... 29 bud och uppe i 5100:- :rolleyes:
Precis!
Jag brukar alltid poĂ€ngtera det uppenbara för dessa ”sĂ€ljare”.. i det hĂ€r fallet blev jag blockad av individen. Men det Ă€r anmĂ€lt iaf
Samma hÀr, blockad vid kontakt. SÀljaren vet att han Àr en bedragare. Men nÄgon verkar ju tro att den Àr Àkta. €6 bud och över 8k nu. Postade en trÄd om annonsen hÀr. Lite ovan vid hur forumet fungerar...

Samma hÀr, blockad vid kontakt. SÀljaren vet att han Àr en bedragare. Men nÄgon verkar ju tro att den Àr Àkta. €6 bud och över 8k nu. Postade en trÄd om annonsen hÀr. Lite ovan vid hur forumet fungerar...
Jag anmÀlde den jag med. Sen Àr det alltid obegripligt hur folk kan buda pÄ sÄnt elÀnde?

Jag anmÀlde den jag med. Sen Àr det alltid obegripligt hur folk kan buda pÄ sÄnt elÀnde?
Det Àr vÀl knappast obegripligt,snarare ett enkelt sÀtt fÄ nÄgon okunnig med i matchen.

Ha nÄgra av dina kompisar buda pÄ din pryl Àr ju ett gammalt romerskt hÀstandlartick att fÄ igÄng budgivning&prisspiral.
Alltid finns det nÄn som tror att det Àr billigt om andra budar som f-n

Heder Ät din tanke att varna men rÀcker fint att posta hÀr samt att jag vill tro att absolut INGEN pÄ KS skulle ta den för Àkta/reko och lÀgga ett bud. Bara att anmÀla till Tradera sÄ att det görs nÄgot innan nÄgon oskyldig pyntar in vad det nu slutar pÄ. Ju fler som anmÀler samma desto bÀttre.

Det Àr vÀl knappast obegripligt,snarare ett enkelt sÀtt fÄ nÄgon okunnig med i matchen.

Ha nÄgra av dina kompisar buda pÄ din pryl Àr ju ett gammalt romerskt hÀstandlartick att fÄ igÄng budgivning&prisspiral.
Men nja, den Ă€r uppe i 8500 spĂ€nn just nu, som Ă€ndĂ„ Ă€r en skaplig summa för de flesta. Även helt utan klockintresse sĂ„ begriper man en googling bort att klockan Ă€r skit. Oerhört mĂ€rkligt enligt mig.

Men nja, den Ă€r uppe i 8500 spĂ€nn just nu, som Ă€ndĂ„ Ă€r en skaplig summa för de flesta. Även helt utan klockintresse sĂ„ begriper man en googling bort att klockan Ă€r skit. Oerhört mĂ€rkligt enligt mig.
VidhÄller fortfarande min förklaring.
Att det sedan inte alltid lyckas fÄ nÄgon utomstÄende med i budgivningen Àr ju nÄgot krummelur&lurifax mÄste rÀkna med.

Och som alltid
Det Àr vÀldigt svÄrt lura nÄgon som Àr pÄlÀst och kunnig.
Kunskap Àr lÀtt att bÀra med sig och ett gott skydd mot bÄde troll&oknytt.

VidhÄller fortfarande min förklaring.
Att det sedan inte alltid lyckas fÄ nÄgon utomstÄende med i budgivningen Àr ju nÄgot krummelur&lurifax mÄste rÀkna med.

Och som alltid
Det Àr vÀldigt svÄrt lura nÄgon som Àr pÄlÀst och kunnig.
Kunskap Àr lÀtt att bÀra med sig och ett gott skydd mot bÄde troll&oknytt.
Ok, men du menar att typ alla budgivare Àr polare, sen kanske det halkar in nÄn okunnig riktigt budgivare som förhoppningsvis köper skiten?

Du har nog rÀtt faktiskt. SÀljaren
Ok, men du menar att typ alla budgivare Àr polare, sen kanske det halkar in nÄn okunnig riktigt budgivare som förhoppningsvis köper skiten?
Snubben som sÀljer Àr reggad i sept 24, detta Àr den enda annonsen. Ser inte bra ut. NÄgot skumt Àr det. SÀrskilt nÀr sÀljaren anstrÀnger sig med cert och sÄdant som uppenbarligen Àr fake.

Den har nu blivit en permanent del av Tradera och troligen har sĂ€ljaren gjort sig osams med alla som kan nĂ„got om Railmaster i Sverige, eller kanske hela vĂ€rlden! Undrar vad dödsboet tycker om att den aldrig blir sĂ„ld! Jag stĂ€ller lite frĂ„gor dĂ„ och dĂ„ som ren underhĂ„llning 😁!
Jag Àr blockad sedan lÀnge via Traderas PM men nÀr den ligger ute dÄ och dÄ pÄ Blocket kan man ju alltid stÀlla frÄgan *om de har varit i London - dÀr det tydligen finns köpare som förstÄr sig pÄ klockor och har cash - nu Àr den vÀl snart inne pÄ Är 3. / P

Jag Àr blockad sedan lÀnge via Traderas PM men nÀr den ligger ute dÄ och dÄ pÄ Blocket kan man ju alltid stÀlla frÄgan *om de har varit i London - dÀr det tydligen finns köpare som förstÄr sig pÄ klockor och har cash - nu Àr den vÀl snart inne pÄ Är 3. / P
Passa pÄ nu, den Àr vÀrd 200tkr, men ligger ute för 79tkr - enkla pengar att göra

Bilagor

• IMG_3830.jpeg
    IMG_3830.jpeg
    83.1 KB · Visningar: 9
  • IMG_3828.jpeg
    IMG_3828.jpeg
    167.6 KB · Visningar: 9
Bra vÀrdeutveckling sedan den sÄldes pÄ Snapphane Auktioner för 8300kr! Cool dykare, men men mÄste vÀl vara typ 15-20 gÄnger för dyr? Eller missar jag nÄgot vÀsentligt?

Jag var nog lite snabb med att vara sÀker pÄ att det var samma som sÄldes för 8300! NivÄn mÄste vÀl ÀndÄ vara helt fel? Visst Àr det samma boett som Titus, Technos med flera anvÀnde?

1000006393.jpg

Precis kommit hem fĂ„r service 2020? đŸ€”
InstĂ€mmer kĂ€nns smĂ„tt motsĂ€gelsefullt. Finns ju olika alternativ hĂ€r 😂
1. Servicen tog fyra Ă„r 😳
2. Den har kommit tillbaks frĂ„n service och Nymans konstaterade att den inte behöver service efter servicen 😂
3. Service skedde 2020 och har lÀmnats in för översyn nu men ingen service behövs enl. Nymans.

Ja nÄt sÄnt borde det vara. Olyckligt formulerat.

SprÄkpolisen i mig stör mig pÄ att man inte valde ett mellanslag och stor bokstav efter punkten.
Det gjorde att jag lÀste meningen som du (förmodligen gjorde).

Jag kÀnner mig gammal* och prÀktig DAGLIGEN dÄ sÄnt hÀr förefaller konstant i vardagen och INGEN verkar tycka att det ligger en problematik i det.

*Jag Àr 40.

Tillbaka
Topp