• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Chronographomega?! Känns lite rörigt i toppen av tavlan 😅

Bilagor

• Screenshot_2024-10-13-10-02-17-764_com.tradera.jpg
    Screenshot_2024-10-13-10-02-17-764_com.tradera.jpg
    186.8 KB · Visningar: 6
Ah, gamla goda Marcels Watch Group. Förmodligen det oärligaste och ruffligaste företaget i klockbranschen. Deras affärsidé är att blåsa mindre vetande kunder med vansinniga överpriser. Ofta ligger de flera hundra procent över marknadsvärde.

Dem har även en väldigt konstig (egen utvecklad) gradering av vintage armbandsur. Jag förstår personligen inte kopplingen mellan vintage armbandsur och diamanter rent terminologiskt, men det kanske bara är jag.

Nästan allt ni ser på bilderna är utbytt - men det nämns inte någonstans i annonsen. När man frågar så kryper det fram - detta är bytt osv. P

IMG_4948.png

IMG_4949.png

Var väl ute för 35k för någon vecka sedan, han försöker göra en bra flipp.
Det finns en annons till hos Pearlman.se. Undanhåller även där att betzeln är utbytt. Bra att någon kommer med korrekta data. 👍

Har 0 koll på speedmaster, vad gör det att delarna är utbytta? Förutsatt att det är originaldelar korrekt för ref dvs.
Gör inget om det är som du säger, korrekta original delar för respektive ref. Dock på dem äldre speedmasters så ser man oftare att det bytts ut delar mot orginal delar fast från senare årgångar, nog för att de är lättare att få tag på.

Har 0 koll på speedmaster, vad gör det att delarna är utbytta? Förutsatt att det är originaldelar korrekt för ref dvs.

Det går ganska rakt av att jämföra med bilarnas ”matching numbers”.
Visare, tavlor, bezels och annat har utsatts för mycket under åren som gått sedan sextiotalet och finns därför inte i så stora antal som det finns köpare och gör dem värdefulla.
Samlare vill ha det genuina. Och även om det som monterats nu också råkar vara genuint så är det åtminstone inte original till klockan ifråga och därför inte lika attraktivt för köparna.

Det blir ju inte korrekt för referensen. DON blir ju fel på en servicebetzel. Pricken skall ligga ovanför 90 markeringen. I detta fall var även tavlan och samtliga visare utbytta. Säkerligen även kronan, kronografens tryck-knappar och plexiglaset. Efter 1965 så skall det finns två T på tavlan - höger o vänster om Swiss made. Det blir ju rätt lång ifrån ett original. Vad är det då man köper? / P

Trodde den var bortplockad, men tydligen inte. Tyvärr någon som håller på att bli ordentligt lurad.
Han som lagt bud 3 timmar efter att annonsen lades in mitt i natten är garanterat en mullvad/kompis (med 0 omdömen för övrigt) som lägger första budet för att försöka få nån annan att hugga. Det är klassiskt. Det var jag som anmälde förra gången och då plockades den bort igen ganska snabbt. Jag anmäler igen

Tillbaka
Topp