• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Journalister, om man nu kan kalla de som skriver för det,verkar vara sämst i klassen på stavning ordförståelse och meningsbyggnad nu för tiden.

Det är skamligt att som korrekturläsare släppa igenom sådant
Språkvård i all ära men att dra alla journalister över en och samma kam är orättvist. Agneees kanske bara hade ett fettofinger och ett urballat rättstavningsprogram.

Nyhetsvärdet av att ”En idiot var en idiot, gjorde en idiotisk sak och begärde en idiotisk åtgärd.” är däremot tveksamt. Journalistisk kritik bör snarast riktas mot avsändaren.

”Det var en klocka som Qian hade köpt i Japan med ett tillhörande äkthetsbevis.

”Joel” ville bara betala med kryptovaluta och eftersom Qian själv är en aktiv kryptoinvesterare gick han med på det.”

Den där meningen hade fått mig att börja gräva lite djupare om jag jobbade på Skatteverket 😅

Riktigt trist att bli blåst på så stora summor, någon med erfarenhet av liknande? Tar Blocket något ansvar då ”Joel” var verifierad eller får man helt enkelt skylla sig själv vid Blocketbedrägerier?

”Det var en klocka som Qian hade köpt i Japan med ett tillhörande äkthetsbevis.

”Joel” ville bara betala med kryptovaluta och eftersom Qian själv är en aktiv kryptoinvesterare gick han med på det.”

Den där meningen hade fått mig att börja gräva lite djupare om jag jobbade på Skatteverket 😅

Riktigt trist att bli blåst på så stora summor, någon med erfarenhet av liknande? Tar Blocket något ansvar då ”Joel” var verifierad eller får man helt enkelt skylla sig själv vid Blocketbedrägerier?
Själva transaktionen är man 100% ensam med. Blocket hjälper polisen med vad man har för information om parterna men inte mer.

När det gäller krypto så varför kan inte köparen växla ut sin krypto till riktiga pengar först och sen föra över dem? Skulle aldrig gå med på något annat som säljare.

Fejkad överföring, säljaren fick aldrig sin kryptovaluta, så blåst blev han.
1000019459.png
1000019463.jpg
1000019461.png
Att det är möjligt att utföra två betalningar med "samma likvida medel" säger en del om crypto säkerheten.

Att det är möjligt att utföra två betalningar med "samma likvida medel" säger en del om crypto säkerheten.
Egentligen inte konstigare än svagheter i vanliga betalsystem/lösningar. Double spending är ett välkänt fenomen sedan innan valutadelen introducerades. Överlag är det inga problem för större aktörer som har resurser att utföra token verifiering i realtid. Däremot jobbigare för privatpersoner.
Därför skall man alltid se till att köparens transaktion verifieras innan man accepterar den till sitt konto. Lite som att lägga summan i ”escrow” så den kan verifieras. Det finns även ”wallets” som inte accepterar okonfirmerade transaktioner.

Där var den ju 😊 Vågat och gott självförtroende 👍 ber om ursäkt om jag trampat i klaveret!
Det kostar väl typ 40 kr extra att sätta ett reservationspris så på billigare varor är det ganska logiskt att strunta i det. Hade aldrig gjort det själv om jag skulle sälja en klocka men vill man gambla så….

Är det isel93:s klocka?

Tjenare allihop :).

Något jävligt lurt här. Jag har betalat 40kr för reservationspris men inte gått igenom av tradera att döma. Det har däremot dragits från min bank haha!

Får ringa dem imorgon.
Tack och snabbt fångat!😅🙌
Puh. Jag har haft samma upplevelse tidigare! Mailade kundtjänst på kvällen och hade svar nästa morgon! Hoppas det löser sig 👍👍 59k känns väl bra mycket rimligare 😄

Tillbaka
Topp