Städade lite förra veckan och la ut några småsaker som verktyg och armband m.m på tradera, var för övrigt längesedan jag sålde nått där nu. Tidigare eftersom jag endast sålt just småsaker < 3000kr så har jag haft väldigt goda erfarenheter av köpare aldrig nått strul. Denna gången så bjuder användare från Holland, Ungern och nystartade konton med 0
omdömen som buda på de olika. I min värd triggas en liten varningsklocka men tänker att det är nog ändå lugnt…
En användare från Ungern vinner en auktion för 870kr och betalar via traderas system som räknar ut frakt. Perfekt behöver bara printa fraktsedel. Inget konstigt och oroande mig i onödan.
En annan auktion vinns på 265kr av ett traderakonto som är ny registrerat i Sverige med 0-omdöme. Här skickar dock köparen och frågar om det går bra att vänta till löning alltså lite över 2 veckor med att betala… Eh va? Vad är det för fel på folk? Svarar artigt tillbaka att jag önskar få betalt inom 5 arbetsdagar, följt av radio tystnad… Eftersom jag ändå ska i väg på tjänsteresa så väntar jag 5 dagar och startar om annonsen när jag är tillbaka om ingen betalning kommit.
Hade varit sjukt nice att kunna blockera användare med 0 omdömen. Jag struntar helt i om jag får mindre betalt för det jag säljer då jag värdesätter seriöst beteende betydligt mer.
Så ingen tokig annonsering i detta fall utan mer tröttsam användare vilket kanske inte är så långt utanför ämnet…