• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Lägg ut all info om personen ifråga, filma mötet med henne och lägg ut även det! Då kan du säkert förhindra att hon lurar fler i alla fall från detta forum. Risken för förtal är minimal och jag ser inte att hon skulle anmäla dig, du kan alltid motanmäla för bedrägeri då. Annars ser jag ingen nytta att anmäla över huvud taget då detta inte kommer leda till ett skit vilket redan alla vet. Åk dit och hämta dina pengar, så enkelt är det.

Jag kan ju börja med mailadressen som är:[email protected]
Mobilnummer 0762847495

Namn kommer under veckan om hon inte löser detta...

OBS OBS OBS
Nu har jag pratat med säljaren och vi ska höras i morgon för en lösning så vänta med att höra av er!!!

Tycker du ska höra av dig till admin och be dem radera uppgifterna tills dess att du känner att du kommit till vägs ände. Tror bara det sätter dig i en sämre sits att få tillbaka dina pengar om bedragerskan får en massa nattliga samtal från skyddade nummer.

Tycker du ska höra av dig till admin och be dem radera uppgifterna tills dess att du känner att du kommit till vägs ände. Tror bara det sätter dig i en sämre sits att få tillbaka dina pengar om bedragerskan får en massa nattliga samtal från skyddade nummer.

Ja, jag försökte gå in och ändra mitt inlägg men det gick inte... Kontaktar dom asap, tack för att du påminde mig!

• Like
Reactions: V

Tack för tipset, har hört av mig till Denke!

• Like
Ok annars har jag fått tag på en del info om henne. Men då är det bättre att vänta. Vad sa hon när du fick tag på henne?

Hon lät uppriktigt förvånad och ledsen så helt ärligt så vet jag inte vad jag ska tro just nu. Vi ska prata mer i morgon, löser det sig inte så får jag ju gå vidare och tar då gärna del i det du vet!
Tusen tack för allt engagemang!

Det är ju det som är så konstigt, hon har använt samma namn hela tiden (och det är hennes riktiga namn) så jag vet inte vad jag ska tro...

Mycket möjligt att hon är en van bedragerska som sitter rejält i skiten och därför inte bryr sig om att röja sitt namn.

På detta sättet var det när jag och min sambo blev blåst på ett hyreskontrakt på en lägenhet för ett halvt år sedan.

Ta väldigt lätt om personen i frågan låter ångerfull, tänk på om det är som de flesta här tror så är hon duktig på att manipulera folk.

Beklagar som alla andra att du råkat ut för detta och att allt löser sig!

Okay, men glöm inte att chillaxa!!! :cool:
Är du i en position där t.ex. en "ringa misshandel" inte gör något så har du väl inget att tveka på. Jag vet att det du betalat är riktigt mycket pengar för många.
Personligen skulle jag inte kunna riskera något sådant, men hur du gör är upp till dig.
Jag säger: Filma gärna det hela, men då inte för bevisning för att få tillbaka pengarna, utan som skydd om hon senare skulle anklaga dig för t.ex. misshandel etc..

Vet inte riktigt om förslaget på att kalkylera om ringa misshandel är vad du menar med att man är laglydig och öppen för "lagens korta arm", som du skriver. Inte riktigt vad jag skulle kalla laglydig.

Självklart ska Laurentius inte använda våld under några som helst omständigheter såvida han inte blir attackerad. Det finns mer än ett exempel på när en ringa misshandel, (en knuff eller liknande), har lett till en helt annan juridiskt läge, tex vållande till annans död om man ska ta extremexemplet.

Det är "bara" pengar han har blivit av med, ingen anledning att riskera något själv bara för det. Dessutom tror jag till skillnad från dig att han har ett hyfsat läge att få tillbaka pengarna om han skulle välja den officiella vägen.

OJ oj oj! Du tolkar mina ord helt fel! o_O

Läs om mitt inlägg!

Men för säkerhets skull förtydligar jag gärna!

Köparen här har erkänt att han är typ "taggad", och att han skall ta med sig en lugnare kompis.

Han skall söka upp en misstänkt yrkeskriminell kvinna i hennes hem.

Är hon riktigt slipad gör hon då ungefär som "Annie Lööf" gjorde mot Löfven, fast kanske en något grövre provokation. Hon får en reaktion från köparen - inget farligt, han kanske bara tar tag i hennes arm. Kanske filmar hennes väninna det från någon taskig vinkel inifrån lägenheten.

Köparen går sedan där ifrån, utan pengar. Säljaren passar då på att göra ett ordentligt märke i armen, själv eller med hjälp av någon annan. Sedan åker hon till akuten för dokumentering av skadan.

Sedan låter hon köparen förstå att om han besvärar henne mer om "kopian", så polisanmäler hon honom för misshandel.

Case:
"Jag är bara en oskyldig okunnig svag kvinna som sålde en klocka som jag trodde var äkta. Efter ett tag kom köparen och ringde på, hemma hos mig, och skrek och misshandlade mig. Snyft!!"

Tänk dig sedan en tingsrätt med följande uppsättning:
domare: klok gammal gubbe
nämndeman 1: man, fjollig folkpartist av "generation 68", tror han har halva inne på nr 2 nedan.
nämndeman 2: sur sossekärring, nyskild
nämndeman 3: ung MP/V tjej som hatar patriarkatet! Sitter på MP/V-mandat men röstade FI i valet.

Då är du så gott som rökt min vän!

Därför är min åsikt, som jag upprepar:
Okay, men glöm inte att chillaxa!!! :cool:
Är du i en position där t.ex. en "ringa misshandel" inte gör något så har du väl inget att tveka på. Jag vet att det du betalat är riktigt mycket pengar för många.
Personligen skulle jag inte kunna riskera något sådant, men hur du gör är upp till dig.
Jag säger: Filma gärna det hela, men då inte för bevisning för att få tillbaka pengarna, utan som skydd om hon senare skulle anklaga dig för t.ex. misshandel etc..

• Like
Har hon använt sitt eget namn hela tiden? Du har ju tidigare skrivit att hon inte gjort det?? Att din kompis kände till hennes riktiga identitet??? Det ställer ju frågan i ett helt annat läge!

OJ oj oj! Du tolkar mina ord helt fel! o_O

Läs om mitt inlägg!

Men för säkerhets skull förtydligar jag gärna!

Köparen här har erkänt att han är typ "taggad", och att han skall ta med sig en lugnare kompis.

Han skall söka upp en misstänkt yrkeskriminell kvinna i hennes hem.

Är hon riktigt slipad gör hon då ungefär som "Annie Lööf" gjorde mot Löfven, fast kanske en något grövre provokation. Hon får en reaktion från köparen - inget farligt, han kanske bara tar tag i hennes arm. Kanske filmar hennes väninna det från någon taskig vinkel inifrån lägenheten.

Köparen går sedan där ifrån, utan pengar. Säljaren passar då på att göra ett ordentligt märke i armen, själv eller med hjälp av någon annan. Sedan åker hon till akuten för dokumentering av skadan.

Sedan låter hon köparen förstå att om han besvärar henne mer om "kopian", så polisanmäler hon honom för misshandel.

Case:
"Jag är bara en oskyldig okunnig svag kvinna som sålde en klocka som jag trodde var äkta. Efter ett tag kom köparen och ringde på, hemma hos mig, och skrek och misshandlade mig. Snyft!!"

Tänk dig sedan en tingsrätt med följande uppsättning:
domare: klok gammal gubbe
nämndeman 1: man, fjollig folkpartist av "generation 68", tror han har halva inne på nr 2 nedan.
nämndeman 2: sur sossekärring, nyskild
nämndeman 3: ung MP/V tjej som hatar patriarkatet! Sitter på MP/V-mandat men röstade FI i valet.

Då är du så gott som rökt min vän!

Därför är min åsikt, som jag upprepar:

Imponerande långt svar och förtydligande. Extremt kort svar: Fattar nu :)

Mycket möjligt att hon är en van bedragerska som sitter rejält i skiten och därför inte bryr sig om att röja sitt namn.

På detta sättet var det när jag och min sambo blev blåst på ett hyreskontrakt på en lägenhet för ett halvt år sedan.

Ta väldigt lätt om personen i frågan låter ångerfull, tänk på om det är som de flesta här tror så är hon duktig på att manipulera folk.

Beklagar som alla andra att du råkat ut för detta och att allt löser sig!

Hon har hela tiden använt samma namn (jag har kanske varit otydlig med det) och det är även hennes riktiga. Hon har fast jobb och inga anmärkningar så jag väldigt förvånad och förvirrad just nu men jag ska prata med henne idag igen så jag låter er veta vad som händer.

Hittade denna precis.. Hmmm Känns inte helt 100. :)
daytona.PNG

Hon har hela tiden använt samma namn (jag har kanske varit otydlig med det) och det är även hennes riktiga. Hon har fast jobb och inga anmärkningar så jag väldigt förvånad och förvirrad just nu men jag ska prata med henne idag igen så jag låter er veta vad som händer.

Uppdatera, hur gick det under dagen? Jag tror ni kan lösa detta som jag skrev till dig i PM. Håller tummarna för dig :)

Ja Scuba, som det ser ut nu så är hon inte den som är boven i dramat och det verkar som det löser sig till det bästa! Jag har pratat med henne idag igen och vi ska lösa detaljerna under morgondagen.
Jag uppskattar verkligen din hjälp, du är en klippa!
fan vad skönt att höra. om det verkligen är hon som från början blivit blåst så tycker man nog lite synd om henne lite faktiskt

Hur många här har köpt en dyrare sportklocka för män av en kvinna och klockan varit äkta?

Just nu är ställningen:
0-1

Själv har jag köpt en kronograf från en kvinna, men då var det en på 36 mm med läderarmband, unisexmodell, så det räknas inte. :)

Hur många här har köpt en dyrare sportklocka för män av en kvinna och klockan varit äkta?

Just nu är ställningen:
0-1

Själv har jag köpt en kronograf från en kvinna, men då var det en på 36 mm med läderarmband, unisexmodell, så det räknas inte. :)

Först ditt osmakliga, sexistiska och plumpa tingsrätten-scenario och nu detta. Spelar du tuffa killen eller är du på riktigt en sexistisk rättshaverist? Osäker om något av det passar särskilt bra på detta forum.

On topic: hoppas det löser sig!

Först ditt osmakliga, sexistiska och plumpa tingsrätten-scenario och nu detta. Spelar du tuffa killen eller är du på riktigt en sexistisk rättshaverist? Osäker om något av det passar särskilt bra på detta forum.

On topic: hoppas det löser sig!

Spelar du PK eller är du på riktigt en otrevlig rabiat fradgande feminist? Osäker om något av det passar särskilt bra på detta forum...

Mace-Triple-Action-Pepper-Spray-Fogger-Compact-80195-500x500.jpg

Mace = tårgas, är det vad du sprutar (i realiteten och i skriftform på forum) i ögonen på folk bara baserat på dina egna ihopkokade fantasier? Nu är det inte OK att ösa ut ditt hat och din besvikelse på mig. Om någon bör bli bannad från detta forum är det DU som väljer att uttrycka dig så illa och otrevligt.

Mina åsikter står kvar, du får gärna debattera kring dessa utan att vara otrevlig, lista:

1) En kille som "taggad" åker till en misstänkt yrkeskriminell kvinnas hem och ringer på tar en viss risk att åka dit för något han i princip inte gjort. Detta bör "köparen" vara medveten om, själv hade jag inte satt mig i en sådan situation. Googla gärna motanmälan, detta är satt i system av kriminella.

2) En tingsrätt kan vara vinklad på ett sådant sätt att 1) ökar starkt i sannolikhet. Vad är det konstiga i det? Varför annars tror du att det är sådant tjafs så om SD 13% i rättssverige?
http://www.dagensjuridik.se/2014/09/jag-fasar-de-namndeman-som-ett
Notera att jag här inte uttrycker någon åsikt kring partiers vara eller inte i domstolarna. Jag konstaterar bara att det finns åsikter kring att en domstols sammansättning kan påverka utgången.

3) Att en kvinna säljer en uttalat manlig klocka ser jag som ett varningstecken. Det gör att proveniensen, klockans bakgrund, lite osäkrare. Precis som en man hade sålt en uttalat kvinnlig klocka. För att undvika att bli blåst i affärer måste man gå på magkänsla, känns det här rätt? Är detta troligt?

Användarna på denna site har köpt och sålt en massa klockor. Jag upprepar gärna min fråga, med ett litet förtydligande i fetstil,

Hur många här har köpt en dyrare sportklocka för män (41 mm diameter eller större) av en kvinna och klockan varit äkta?
Just nu är ställningen:
äkta oäkta 0-1

Nej du Mace="Tårgasen", ditt tråkiga sätt hoppas jag slippa i fortsättningen. Ofta haglar de grundlösa beskyllningarna när man inte har några ordentliga argument, eller?

Hittade denna precis.. Hmmm Känns inte helt 100. :)
daytona.PNG

Finns ju i grannbyn bara att bestämma möte. :)

Många bluffar innehåller en sorts X-faktor. Självklart är den ämnad att få köparen att sänka garden och sluta tänka.

I detta fallet "mässa i Tyskland".

Men behåller man sin tankekyla så inser man snabbt det orimliga. Säljs det över huvud taget några dyrare klockor av seriösa säljare på Tradera med auktion?

En snabb sökning på Rolex ger en rätt rufsig skara klockor.

Tillbaka
Topp