OJ oj oj! Du tolkar mina ord helt fel!
Läs om mitt inlägg!
Men för säkerhets skull förtydligar jag gärna!
Köparen här har erkänt att han är typ "taggad", och att han skall ta med sig en lugnare kompis.
Han skall söka upp en misstänkt yrkeskriminell kvinna i hennes hem.
Är hon riktigt slipad gör hon då ungefär som "Annie Lööf" gjorde mot Löfven, fast kanske en något grövre provokation. Hon får en reaktion från köparen - inget farligt, han kanske bara tar tag i hennes arm. Kanske filmar hennes väninna det från någon taskig vinkel inifrån lägenheten.
Köparen går sedan där ifrån, utan pengar. Säljaren passar då på att göra ett ordentligt märke i armen, själv eller med hjälp av någon annan. Sedan åker hon till akuten för dokumentering av skadan.
Sedan låter hon köparen förstå att om han besvärar henne mer om "kopian", så polisanmäler hon honom för misshandel.
Case:
"Jag är bara en oskyldig okunnig svag kvinna som sålde en klocka som jag trodde var äkta. Efter ett tag kom köparen och ringde på, hemma hos mig, och skrek och misshandlade mig. Snyft!!"
Tänk dig sedan en tingsrätt med följande uppsättning:
domare: klok gammal gubbe
nämndeman 1: man, fjollig folkpartist av "generation 68", tror han har halva inne på nr 2 nedan.
nämndeman 2: sur sossekärring, nyskild
nämndeman 3: ung MP/V tjej som hatar patriarkatet! Sitter på MP/V-mandat men röstade FI i valet.
Då är du så gott som rökt min vän!
Därför är min åsikt, som jag upprepar: