• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Spelar du PK eller är du på riktigt en otrevlig rabiat fradgande feminist? Osäker om något av det passar särskilt bra på detta forum...

Mace-Triple-Action-Pepper-Spray-Fogger-Compact-80195-500x500.jpg

Mace = tårgas, är det vad du sprutar (i realiteten och i skriftform på forum) i ögonen på folk bara baserat på dina egna ihopkokade fantasier? Nu är det inte OK att ösa ut ditt hat och din besvikelse på mig. Om någon bör bli bannad från detta forum är det DU som väljer att uttrycka dig så illa och otrevligt.

Mina åsikter står kvar, du får gärna debattera kring dessa utan att vara otrevlig, lista:

1) En kille som "taggad" åker till en misstänkt yrkeskriminell kvinnas hem och ringer på tar en viss risk att åka dit för något han i princip inte gjort. Detta bör "köparen" vara medveten om, själv hade jag inte satt mig i en sådan situation. Googla gärna motanmälan, detta är satt i system av kriminella.

2) En tingsrätt kan vara vinklad på ett sådant sätt att 1) ökar starkt i sannolikhet. Vad är det konstiga i det? Varför annars tror du att det är sådant tjafs så om SD 13% i rättssverige?
http://www.dagensjuridik.se/2014/09/jag-fasar-de-namndeman-som-ett
Notera att jag här inte uttrycker någon åsikt kring partiers vara eller inte i domstolarna. Jag konstaterar bara att det finns åsikter kring att en domstols sammansättning kan påverka utgången.

3) Att en kvinna säljer en uttalat manlig klocka ser jag som ett varningstecken. Det gör att proveniensen, klockans bakgrund, lite osäkrare. Precis som en man hade sålt en uttalat kvinnlig klocka. För att undvika att bli blåst i affärer måste man gå på magkänsla, känns det här rätt? Är detta troligt?

Användarna på denna site har köpt och sålt en massa klockor. Jag upprepar gärna min fråga, med ett litet förtydligande i fetstil,

Hur många här har köpt en dyrare sportklocka för män (41 mm diameter eller större) av en kvinna och klockan varit äkta?
Just nu är ställningen:
äkta oäkta 0-1

Nej du Mace="Tårgasen", ditt tråkiga sätt hoppas jag slippa i fortsättningen. Ofta haglar de grundlösa beskyllningarna när man inte har några ordentliga argument, eller?

Störde mig rätt mkt på detta. Kalla det PK om du vill. Vilket i sig är ett tramsargument. Men läs det igen och se om du känner fortfarande känner dig nöjd (om "ja" är det bara att beklaga) :

"Tänk dig sedan en tingsrätt med följande uppsättning:
domare: klok gammal gubbe
nämndeman 1: man, fjollig folkpartist av "generation 68", tror han har halva inne på nr 2 nedan.
nämndeman 2: sur sossekärring, nyskild
nämndeman 3: ung MP/V tjej som hatar patriarkatet! Sitter på MP/V-mandat men röstade FI i valet."

Som svar på fråga 3: jag har köpt en damklocka av en kille. Gör du samma analys där?

Trams.

Störde mig rätt mkt på detta. Kalla det PK om du vill. Vilket i sig är ett tramsargument. Men läs det igen och se om du känner fortfarande känner dig nöjd (om "ja" är det bara att beklaga) :

nämndeman 1: man, fjollig folkpartist av "generation 68", tror han har halva inne på nr 2 nedan.
nämndeman 3: ung MP/V tjej som hatar patriarkatet! Sitter på MP/V-mandat men röstade FI i valet."

Som svar på fråga 3: jag har köpt en damklocka av en kille. Gör du samma analys där?

Trams.
Jag fattar faktiskt inte heller vad du vänder dig mot. Grova generaliseringar och orättvisa stereotyper i TicTacks exempel kanske? Visst, men hans poäng var ju bara att visa (som han själv förtydligar) att en domstols sammansättning varierar och påverkar utgången. Det är helt enkelt inte säkert att vår lurade köpare skulle få lika mycket sympati i domstolen som här på KS.

Det första riktigt otrevliga inlägget var (enligt mig) ditt och du kanske borde läsa det igen och se om du fortfarande är nöjd.

Och för ordningens skull: Jag skulle alltid vara skeptisk mot en säljare som säljer något den inte själv skulle bruka. Man eller kvinna spelar ingen roll...

Trams.

1) Ja, jag är nöjd med inlägget. Så kan en tingsrätt se ut. Därtill kan även domaren vara rabiat feminist - jag har stött på en sådan, som tur bara socialt, inte i en rättegång.

2) [Det fetlagda i ditt inlägg ovan] Du bevisar ju här hur slarvigt du läser mina inlägg innan du sprutar ur dig otrevligheter. Ett annat alternativ är ju att du är dålig på läsförståelse. I mitt inlägg som du citerat ovan skrev jag:
Att en kvinna säljer en uttalat manlig klocka ser jag som ett varningstecken. Det gör att proveniensen, klockans bakgrund, lite osäkrare. Precis som en man hade sålt en uttalat kvinnlig klocka.

Du har faktiskt en riktigt nasty kombination av vulgärfeminism, slarvighet och otrevlighet. Öka din självinsikt kring detta så vi andra slipper drabbas av dina brister. Tack!

Fyfan. Hoppas inte den som vann betalar, bezeln ser ju ut som om en amatör mejslat fram för hand.

Hur kan Tradera låta annonsen gå hela vägen trots att den uppenbart är en fejk kan man ju undra?

Jag gav upp Tradera för länge sedan. Det var nog när jag letade bil för många år sedan. Tradera var fullt av scam-annonser, en anmälan brydde de sig inte om. Ebay äger väl Tradera, men Tradera är mycket dåligt skött ändå. De har inte brytt sig om att migrera Tradera till Ebay, och vill väl bara kontrollera Tradera så det inte blir en konkurrent till Ebay internationellt.

Gör bara ont i kroppen att se en auktion som Daytonan, herre min skapare, man borde nästan försöka kontakta köparen och informera, nästan.

Tycker att lägger man ändå 6.000:- så borde man fundera lite över vad man köper. Det är ju ändå lite pengar för de allra flesta och anser man att det är försvinnande lite så spelar det kanske inte så stor roll. Man borde ju ana lite oråd när man får en klocka för typ 50-60.000 mindre är "normalpris"

Det är bara att paja auktionen genom att lägga ett maxbud på 500 000:- alt "köp direkt". Har jag gjort några gånger. Ofta så kommer det även ett varningsmail från Tradera om att det är troligt "scamförsök". Jag har aldrig hört ett pip ifrån säljaren.

Jag fattar faktiskt inte heller vad du vänder dig mot. Grova generaliseringar och orättvisa stereotyper i TicTacks exempel kanske? Visst, men hans poäng var ju bara att visa (som han själv förtydligar) att en domstols sammansättning varierar och påverkar utgången. Det är helt enkelt inte säkert att vår lurade köpare skulle få lika mycket sympati i domstolen som här på KS.

Det första riktigt otrevliga inlägget var (enligt mig) ditt och du kanske borde läsa det igen och se om du fortfarande är nöjd.

Och för ordningens skull: Jag skulle alltid vara skeptisk mot en säljare som säljer något den inte själv skulle bruka. Man eller kvinna spelar ingen roll...

Grova generaliseringar ja. Folk som använder ord som "sossekärring", "fjollig" och startar trådar om "rätt sida av metrosexualiteten" ligger inte särskilt högt i kurs hos mig.

Det har inte på något sätt att göra med att jag skulle vara en rabiat feminist, snarare har det att göra med människosyn.

1) Ja, jag är nöjd med inlägget. Så kan en tingsrätt se ut. Därtill kan även domaren vara rabiat feminist - jag har stött på en sådan, som tur bara socialt, inte i en rättegång.

2) [Det fetlagda i ditt inlägg ovan] Du bevisar ju här hur slarvigt du läser mina inlägg innan du sprutar ur dig otrevligheter. Ett annat alternativ är ju att du är dålig på läsförståelse. I mitt inlägg som du citerat ovan skrev jag:
Att en kvinna säljer en uttalat manlig klocka ser jag som ett varningstecken. Det gör att proveniensen, klockans bakgrund, lite osäkrare. Precis som en man hade sålt en uttalat kvinnlig klocka.

Du har faktiskt en riktigt nasty kombination av vulgärfeminism, slarvighet och otrevlighet. Öka din självinsikt kring detta så vi andra slipper drabbas av dina brister. Tack!

Tur då att du verkar vara så förträffligt trevlig själv. Hoppas folk i din närhet har förstånd nog att njuta av din närvaro.

Och ja, jag läste ditt inlägg slarvigt. Men det förändrar inte att vi verkar ha fundamentalt olika syn du och jag. Det är jag riktigt nöjd med. Glad för din skull att du säkert känner samma.

Grova generaliseringar ja. Folk som använder ord som "sossekärring", "fjollig" och startar trådar om "rätt sida av metrosexualiteten" ligger inte särskilt högt i kurs hos mig.

Det har inte på något sätt att göra med att jag skulle vara en rabiat feminist, snarare har det att göra med människosyn.

Människosyn...

Låt mig då få kontra genom att försöka placera dig i ett fack...

Säg mig, med tanke på dina åsikter, ditt språk (vad gäller ordval och formuleringsförmåga) samt att du valt "Mace"=Tårgas som "namn" här på Klocksnack, låt mig ställa en klockrelaterad men avslöjande fråga:

Sympatiserar du med den Hublot bärande Sebbe Staxx i Kartellen? Ni vet han som tycker det är comme il faut att ha med ickedemokratiska och våldsförhärligande Revolutionära Fronten, RF, i sina musikvideos.
Mer om honom och hans klocka här:
https://klocksnack.se/threads/kända-svenskars-klockor.1622/page-24#post-485435

Sympatiserar du med Sebbe Staxx "Mace"? Hur ser din demokratisyn ut?

Känner inte att jag har nära nog med input för att kalla dig varken rabiat eller feminist. Det får stå för TicTack. Dock tycker jag nog fortfarande att du överreagerar...

Visst var det väntat men ibland försöker man lura sig själv...

Väldigt tråkigt. Jag vet inte vad du betalat, men för utlandsbedrägerier finns det väl någon gräns om polisen bryr sig eller inte. Det kanske finns en gräns för Sverige, och du ligger över den?

Om du har drulleförsäkring så kanske du kan få något där - dock är jag tveksam till det.

Men som sagt, om hon har fast anställning och i övrigt ett ordnat liv så skulle jag vilja säga att dina chanser är rätt ok. Då skulle jag absolut polisanmäla och försöka med kronofogden etc.. Jag utgick tidigare från att hon gjorde sånt här på heltid.

Tillbaka
Topp