• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

M.I.

Omega
Köparen kan avgöra detta live. Jag såg inte dessa repor innan du visade på bilden. Om man ska kolla med förstoringsglas kan den även kallas väldigt dåligt skick. Klockan är under garanti från 2019, full set.
 

M.I.

Omega
Men jag lärde mig från dig hur ska man med hjälp av större bild bedöma skicket på en klocka. Tänkte aldrig om detta tidigare. Tack!
 
Häpnadsväckande att några stollar budat upp det här skräpet till nästan 4000. :oops:

Skärmavbild 2020-11-28 kl. 21.38.14.png

hd_item_1534658_d6d79d3d41.jpg

hd_item_1534658_d25a8980d5.jpg

hd_item_1534658_ffbc641ae4.jpg
Kan bli väldigt smärtsamt om rosten som syns på sista bilden smyger in till verket. Måste varit därför de använde ett litet verk och satt en "plastmur" runt....😂
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Man blir lite tveksam, en så ny klocka utan tillbehören och ägaren velar i om det slarvades bort eller om grejerna tappades.. ;)
Skämt åsido, är säkert legit, men skulle vara snyggt om du fixade till detta @salmen

2020-11-30_17-16-56.png
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS

salmen

Omega
@Roffe skrev annonsen från mobilen, slarvat bort ska det stå. Det är en nära vän som skulle vara smart och ha det på en säker plats och nu några år senare så hittar han den inte!

Man ska alltid vara vaksam när det är en så ny klocka utan cert, det håller jag med om! Är polis och det är även min vän som lyckats trolla bort certet.

Ändrar annonsen!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
@Roffe skrev annonsen från mobilen, slarvat bort ska det stå. Det är en nära vän som skulle vara smart och ha det på en säker plats och nu några år senare så hittar han den inte!

Man ska alltid vara vaksam när det är en så ny klocka utan cert, det håller jag med om! Är polis och det är även min vän som lyckats trolla bort certet.

Ändrar annonsen!
Jag förstår! Lätt hänt kanske :( Det var mest en uppmaning att för din del ändra det så det inte blir några tveksamheter! :)
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Ett gummiband eller en Speedy pro? Hmmm, låt mig tänka..
Skärmavbild 2020-11-30 kl. 16.52.37.png
Man kan såklart tycka vad man vill om priset men det är där dom ligger, och högre.

Tänker på John Mayer när jag ser gröna gummiband för aquanauten. Patek har väl slutat tillverka dom där?
Patek slutar aldrig tillverka reservdelar. Däremot har man slutat sälja lösa gröna band till kreti och pleti. För att få köpa ett behöver du visa att du har en gröntavlad 5167A (japp, dom finns, fast väldigt få) eller annan ref som såldes med grönt band. Förr kunde vem som helst kliva in hos en återförsäljare och köpa ett band för 3000 kr. Nu måste du antingen äga rätt ref och får fortfarande betala 3000 kr eller betala 30 - 50 kkr på andrahandsmarknaden.
 

DRPG

Omega
Tur att det är fri frakt för billigt va det då inte 🧐
 

Bilagor

  • BCEE7475-B37C-438B-97CD-79207DDB59E4.png
    BCEE7475-B37C-438B-97CD-79207DDB59E4.png
    463.7 KB · Visningar: 86

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Kanske helt fel på bollen, men är Turtlen fake eller bara dåliga bilder...




20201202_191754.jpg
Texten?
20201202_192004.jpg

Kan vara helt fel, så jag ber om ursäkt direkt.
 
Senast ändrad:
Topp