• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Kanske helt fel på bollen, men är Turtlen fake eller bara dåliga bilder...

20201202_191754.jpg
20201202_192004.jpg

Kan vara helt fel, så jag ber om ursäkt direkt.

Ser kosher ut tycker jag. Verkar som att ljuset döljer serienummer osv på backlocket.
 

CSS

Omega
Tjena, någon som vet något om denna site? Känns sådär alldeles för bra att vara sant när en Squale går på 80 USD och en Steinhart på 70?
Hittar ingen info så inte direkt man vågar dra en beställning bara för att testa

 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Tjena, någon som vet något om denna site? Känns sådär alldeles för bra att vara sant när en Squale går på 80 USD och en Steinhart på 70?
Hittar ingen info så inte direkt man vågar dra en beställning bara för att testa

Kinesisk (Guangdong), registrerades 9:e oktober i år. Är det för bra för att vara för sant, så är det inte sant. Stinker suspekt lång väg.
Domain Name: colnon.com
...
Updated Date: 2020-10-09T09:36:09Z
Creation Date: 2020-10-09T09:36:08Z
...
Registrant Organization:
Registrant State/Province: Guangdong
Registrant Country: CN
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Kanske helt fel på bollen, men är Turtlen fake eller bara dåliga bilder...




20201202_191754.jpg
Texten?
20201202_192004.jpg

Kan vara helt fel, så jag ber om ursäkt direkt.
Den verkar vara borttagen från annonsen...
 

Efe

Omega
2-Faktor
Haha
Satan, nån hann före! 😅


Samma annonsör hade den uppe på tradera:
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Cirkulerar många fake Submariners på blocket nu, tänkte det kunde vara värt att skriva här om folk letar just den modellen. Det är "full set", med cert osv men allt är fake, tror till och med lådan är fake. Bekant till en bekant som bytte till sig en fake mot en riktig som han hade.

Oftast står det "bytes mot annan klocka eller guld", ta det som en stor varning, verkar mest vara baserat i Stockholm.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kanonbilder på sidan och baksidan, undrar bara hur klockan ser ut framifrån 🤔

@CJ. 🕊️☮️

 

dicken

Omega
2-Faktor
Kanonbilder på sidan och baksidan, undrar bara hur klockan ser ut framifrån 🤔

@CJ. 🕊️☮️


Tänkte precis samma sak när jag såg denna annons :angel:
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Han måste ha betalt rejält överpris för sin stiligt manliga klocka , kostar 3000 ny.
Jag tänkte samma sak. Men förutom priset är det väl ingen konstig annons egentligen. (Förutom den kassa översättningen, men sånt ser man ju ofta, inget att bråka om.)

Men lite OT så är det en lite konstig klocka också (vilket ju inte är annonsörens fel). 24-timmars bezel, vridbar i en riktning bara. Vad har man den till?
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Jag tänkte samma sak. Men förutom priset är det väl ingen konstig annons egentligen. (Förutom den kassa översättningen, men sånt ser man ju ofta, inget att bråka om.)

Men lite OT så är det en lite konstig klocka också (vilket ju inte är annonsörens fel). 24-timmars bezel, vridbar i en riktning bara. Vad har man den till?
Ingenting bara prydnad, finns väl massa krims krams på en del klockor till ingen nytta.
 

Arrebarre58

Breitling
Nyfiken på att höra vad ni har för erfarenhet av att köpa och/eller sälja på blocket? Har en IWC Portuguese Rose gold jag tänkte sälja. Har fått tips att hålla mig undan från blocket för det är många skojjare där ute.

Vad har ni för erfarenheter?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nyfiken på att höra vad ni har för erfarenhet av att köpa och/eller sälja på blocket? Har en IWC Portuguese Rose gold jag tänkte sälja. Har fått tips att hålla mig undan från blocket för det är många skojjare där ute.

Vad har ni för erfarenheter?
Jag har bara sålt en dyr klocka på Blocket, och detta var för någon månad sedan. Har också hört, och sett en hel del när det kommer till Blocket, så jag var lite skeptisk, men ville samtidigt nå ut till fler.

Folk var faktiskt oväntat trevliga och sakliga. Två skambud på tio intressenter. Möttes upp på köparens kontor. Hur smidigt som helst.
 

Arrebarre58

Breitling
Jag har bara sålt en dyr klocka på Blocket, och detta var för någon månad sedan. Har också hört, och sett en hel del när det kommer till Blocket, så jag var lite skeptisk, men ville samtidigt nå ut till fler.

Folk var faktiskt oväntat trevliga och sakliga. Två skambud på tio intressenter. Möttes upp på köparens kontor. Hur smidigt som helst.
Intressant att höra, tack för att du delar. Själv köpte jag också en klocka bara för någon vecka sedan genom blocket och det gick otroligt smidigt.

Får väl testa och se om det finns något intresse för klockan här på KS och annars får jag testa Blocket som nästa steg!
 
Topp