• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

HSK

Patek
2-Faktor
Screenshot_20210618-161626_Firefox.jpg
 

Octagon

Breitling
Misstänker att detta är min som blivit stulen... Om någon av er får tag på fler bilder på klockan eller nummer till "säljaren" uppskattar jag om ni skriver till mig.
Screenshot_2021-06-17-00-04-22-875_se.appcorn.Blocket.jpg
Verkar som en mycket skum annons. Var i kontakt med säljaren på blocket, han ville endast ha en konversation på blocket och vägrade att ha det över telefon eller sms. Han var ganska påträngande med att jag skulle betala handpenning, vilket jag givetvis inte gjorde.
Han skickade några ytterligare bilder genom blocket, som jag kan skicka till dig Maaaxz
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Verkar som en mycket skum annons. Var i kontakt med säljaren på blocket, han ville endast ha en konversation på blocket och vägrade att ha det över telefon eller sms. Han var ganska påträngande med att jag skulle betala handpenning, vilket jag givetvis inte gjorde.
Han skickade några ytterligare bilder genom blocket, som jag kan skicka till dig Maaaxz
Så är det. Priset säger att man ska ta det cool.
 
D

Deleted member 34323

Guest
Har ingen speciell annons i åtanke men det finns en hel del indiska Seiko 5 ute på låga auktionspriser just nu på Tradera. De är ju ganska lätta att verifiera med sina märkliga urtavlor och på andra sätt också i allmänhet. Korspostar detta i varningstråden också, hoppas moderator kan ha lite översyn med det!

Bli inte lurade, helt enketl!

Undrar också om den som lagt bud på klocka nr 1 har förstått konceptet bakom integrerade länkar.. 😂

fejk seiko.PNG
fejk seiko 2 full.PNG
 
D

Deleted member 34323

Guest
Den här.. Konvolut Uhren,Armbanduhren

Alltså hur sjutton kan någon normalt funtad människa tro eller fövänta sig att någon ska betala drygt 1 700 kronor för det där skrotet? Ingenting fungerar står det och på bilderna ser man inte ett enda respektabelt märke av något slag. Fanns till och med en fejkad Moretime, där texten löd "Mortime" eller liknande lol.

Om det nu hade funnits en och annan Citizen och Lorus, någon Seiko, kanske en Ruhla och nån gammal Certina varav vissa fungerade hade jag förstått men ja vad skall man säga.. Lycka till?

ocker.PNG
 

E.Z.

Panerai
När är det dags att ge upp? Annons ute sedan februari 2019 som bumpas dagligen…

 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
När är det dags att ge upp? Annons ute sedan februari 2019 som bumpas dagligen…

När denna säljs hoppar jag på tåget, har också en Canon AE 1 med kvitto på vinden som skräpar!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
När denna säljs hoppar jag på tåget, har också en Canon AE 1 med kvitto på vinden som skräpar!
Han får aldrig i närheten av det där. Man får knappt det för en Canon F1 New som är Canons analoga proffskamera. Jag har köpt och sålt ett stort antal analoga kameror och objektiv under flera år, bland annat AE1 som är en av deras billigare kamerahus. Helt ok kamera dock!
 
Senast ändrad:
Topp