• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
När är det dags att ge upp? Annons ute sedan februari 2019 som bumpas dagligen…

Han kan med tur få några hundralappar för den där. 50/1,8an kan iofs gå för några hundra i bra skick utan haze och fungus även om det är en av de billigare versionerna, 135an är inte värd många kronor.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Han får aldrig i närheten av det där. Man får knappt det för en Canon F1 New som är Canons analoga proffskamera. Jag har köpt och sålt ett stort antal analoga kameror och objektiv under flera år, bland annat AE1 som är en av deras billigare kamerahus. Helt ok kamera dock!
Glömde lägga till mitt /s 😆😉
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När är det dags att ge upp? Annons ute sedan februari 2019 som bumpas dagligen…

Min fru lade ut en gammal AE-1 på tradera för någon månad sen utan att ha några förväntningar. 1100:- tror jag hon fick, så helt utan värde är den nog inte.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Min fru lade ut en gammal AE-1 på tradera för någon månad sen utan att ha några förväntningar. 1100:- tror jag hon fick, så helt utan värde är den nog inte.
Då har de gått upp en hel del det senaste året. Det är oftast objektiven som är värda pengar då dessa kan användas på moderna hus med adapter. Antar att det inte var endast en AE-1 hon lade ut, det var väl med ett objektiv på? När jag sålde som mest låg en AE-1 på typ 200-300 kr plus frakt för endast kamerahuset och då går svarta oftast lite högre än silver.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Då har de gått upp en hel del det senaste året. Det är oftast objektiven som är värda pengar då dessa kan användas på moderna hus med adapter. Antar att det inte var endast en AE-1 hon lade ut, det var väl med ett objektiv på? När jag sålde som mest låg en AE-1 på typ 200-300 kr plus frakt för endast kamerahuset och då går svarta oftast lite högre än silver.
Ja det har du rätt i. Det satt ett objektiv på. Ingen aning om vad det var för grejer men det var inte bara kamerahuset.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ja det har du rätt i. Det satt ett objektiv på. Ingen aning om vad det var för grejer men det var inte bara kamerahuset.
Med tanke på slutpriset skulle jag gissa på ett 50/1,4 eller 35mm, dvs ett lite "dyrare" objektiv än standard 50/1,8. Men man kan ju iofs ha tur att få bra ändå om skicket är fint m.m.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Två exklusiva fejkarmbandsur från "Armani", elegant uppdukade på ett ark toapapper. Det kanske finns ett undermedvetet budskap? :) De är i alla fall dina för 13.500kr, skambud undanbedes!

Screenshot_20210628-152645_Blocket.jpg
Screenshot_20210628-152633_Blocket.jpg
Screenshot_20210628-152640_Blocket.jpg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Det var jätte-jätteroligt, men då herrn i fråga tyckte inte det var lika roligt så därmed är det nu raderat. :(
Jag kanske borde ha gått vidare med min första tanke istället, och startat "Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 3.11“ och försökt reda ut hur ett kvitto på länk- och boettrengöring och provtryckning från 2019 blev "servad 2019“. Men det verkar ju ha ordnat till sig på något vis ändå.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor


Har diskuterats livligt här:

 

Mectagon

Omega
Lite osäker om denna klocka verkligen passar in kategorin som ''tokig annons'' då det är en legitim aktör som säljer den. Men är inte klockan lite väl för dyr tanke på dess skick, att det sitter fel länk samt kommer med en box som inte är tidsenlig? Visst, den är fullservad ett flertal gånger. Men jag menar; se bara hur länken är fäst vid luggarna.😧

Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.46.31.png


Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.46.49.png

Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.25.png
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.01.png
    Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.01.png
    105.9 KB · Visningar: 9
  • Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.11.png
    Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.11.png
    198.2 KB · Visningar: 8
  • Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.18.png
    Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.18.png
    132.3 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Lite osäker om denna klocka verkligen passar in kategorin som ''tokig annons'' då det är en legitim aktör som säljer den. Men är inte klockan lite väl för dyr tanke på dess skick, att det sitter fel länk samt kommer med en box som inte är tidsenlig? Visst, den är fullservad ett flertal gånger. Men jag menar; se bara ur länken är fäst vid luggarna.😧

Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.46.31.png


Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.46.49.png

Skärmavbild 2021-07-05 kl. 15.47.25.png
Vilket jävla skick! :hilarious:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag ska erkänna att jag inte har superbra koll på Omegas prisläge men brukar inte dessa ligga typ 10k lägre i pris? 🤔

Samma säljare som den omdiskuterade SXK:en för 5k som, hör och häpna, fortfarande är tillgänglig! Det hade man inte trott...

Edit: Såg nu att Fixxxer redan hade tagit upp det i värderingstråden som länkades här ovanför. :bag:
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
hade man verkligen köpt en rolex ifrån "fattes ur & smycke ab"?
Känner varken till företaget eller har kollat upp dem och jag själv hade aldrig handlat där :)
Men vet att det finns många som resonerar att det är ”säkrare” att handla av något ”bolag” och finns säkert en och annan färsking som inte är helt insatt 😧
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Känner varken till företaget eller har kollat upp dem och jag själv hade aldrig handlat där :)
Men vet att det finns många som resonerar att det är ”säkrare” att handla av något ”bolag” och finns säkert en och annan färsking som inte är helt insatt 😧

Jag hade undvikit det iaf😅

 
Topp