• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
E5D8AF6C-29B7-4059-AF72-A685A45C1D83.png
D5191DCB-2EF7-4551-A01F-A7CD789012B9.png

Blir bara less….

Medlem på blocket sedan idag.. no shit
B6DDFD74-BEB3-4CDF-ACB2-A3A4A3884CE1.png
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Den här kan mycket väl vara äkta men det är fascinerande hur många blocketkonton som är exakt en dag gamla.

B082340B-67EB-4810-831C-63A23D4DE42E.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Den här kan mycket väl vara äkta men det är fascinerande hur många blocketkonton som är exakt en dag gamla.

B082340B-67EB-4810-831C-63A23D4DE42E.png
Jag skulle inte lägga allt för j kicker vikt vid det om det känns trovärdigt i övrigt. Det finns nog många som handlar en del via Blocket men inte skapar konto förrän de själva behöver sälja något.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Jag skulle inte lägga allt för j kicker vikt vid det om det känns trovärdigt i övrigt. Det finns nog många som handlar en del via Blocket men inte skapar konto förrän de själva behöver sälja något.
Speciellt numera. Om jag inte minns helt galet så behövde man inget registrerat konto tidigare (när man betalade för annonsen i förväg), så många (jag inkluderad) lade upp enstaka annonser utan att göra det. (Det kunde gå år mellan tillfällena, så jag såg ingen anledning till att ha något konto.)
Men sedan de tog bort avgiften för de flesta annonstyper så blev det i stället obligatoriskt att vara inloggad, så många skapar nog kontot när de lägger upp sin första (och kanske enda) annons.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Den här kan mycket väl vara äkta men det är fascinerande hur många blocketkonton som är exakt en dag gamla.

B082340B-67EB-4810-831C-63A23D4DE42E.png

Mycket suspekt annons i övrigt.. en av personens annonser finns i Hallstahammar vilket är ca 2,5 mil från mig ungefär och den andra i en ort som är i Turkiet. ”Gratis frakt via DHL står i annonsen”. 🤷🏼‍♂️

Sen blandas flera olika språk i annonserna också samt registrerad idag och utan Bank-Id
Så mycket talar för bullshit
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Mycket suspekt annons i övrigt.. en av personens annonser finns i Hallstahammar vilket är ca 2,5 mil från mig ungefär och den andra i en ort som är i Turkiet. ”Gratis frakt via DHL står i annonsen”. 🤷🏼‍♂️

Sen blandas flera olika språk i annonserna också samt registrerad idag och utan Bank-Id
Så mycket talar för bullshit

Ja.
Såg ett nytt konto igår som hasplade ur sig fyra annonser spritt över hela Sverige.
Blocket raderar friskt om man anmäler iaf.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Utländska bedragare är just nu VÄLDIGT aktiva på blocket.

Igår låg det t.ex en AP ute för 10k (marknadspris ca 350k). Den annonsen var direkt kopierad från en riktig annons på en norsk sida. Hela annonstexten var kopierad och översatt till svenska.

Jag gillar att slösa deras tid (ni har säkert sett mitt långa inlägg på förra eller förrförra sidan av den här tråden..)

947D6555-C321-47E7-AD0E-7F645F858613.jpeg



Edit: Detta gäller alla möjliga saker på blocket egentligen, nyligen försökte en utländsk bedragare "sälja" en Range Rover Sport 2019 för 250k 😂
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja.
Såg ett nytt konto igår som hasplade ur sig fyra annonser spritt över hela Sverige.
Blocket raderar friskt om man anmäler iaf.
Ja, dom har raderat utom en enda gång. Bildgooglade en IWC och fann den snodd från en Youtube-video, en slags recension. Kunde länka till Youtube men Blocket fann det inte skäl nog. Den kan ha varit ok för den delen, bara någon som inte orkat/kunnat fota. Priset var inte orimligt högt, tvärtom.
 
Topp