• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Detta måste vara en ganska ok deal ändå 😀
Screenshot_20240121_213153_Samsung Internet.jpg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Tänkte också tanken. Det skulle vara om man kan få dispens att bära en förfalskning under OWGM. Eller helt enkelt bära en förfalskning utan att ladda upp bilder på klockan. OWGM tappar ju lite av sin grej om man inte får vara med och härja i tråden men sin klocka 😄
Nej just det, tänkte inte på det. Någon sådan dispens har jag svårt att tänka mig men det kanske inte ens står Seiko på den eller så får man hem en riktig GS? Finns bara ett sätt att få veta.
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Vart väldigt mycket skumma annonser på både blocket och tradera i veckan.
Någon som känner sig vågad att göra ett kap? 🤓
 

Bilagor

  • IMG_1861.png
    IMG_1861.png
    377.3 KB · Visningar: 21

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Fungerar som wish tror jag, en samling av olika mer eller mindre seriösa säljare.

Samling av säljare.
Otillåtet att sälja kopior där dock.
Köpte fem par Jabra hörlurar därifrån som visade sig vara kopior så man får som kund sköta deras kontroller.
Det förklarar saken.
Jag köpte laddarsladd där för länge sen. Tror samtliga 5 eller 10 gick sönder och jag fick nya. Som säkert också rök kort därefter. Sen har jag lite förträngt deras existens.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det förklarar saken.
Jag köpte laddarsladd där för länge sen. Tror samtliga 5 eller 10 gick sönder och jag fick nya. Som säkert också rök kort därefter. Sen har jag lite förträngt deras existens.
Hur kan någon ens tro att man får samma klocka hos Fyndiq som hos Klockia ? Elektriska produkter utan CE-märkning är potentiella dödsfällor i fallen laddare som står och laddar över natten och kan börja brinna.
1706355249592.png

1706355278301.png
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Hur kan någon ens tro att man får samma klocka hos Fyndiq som hos Klockia ? Elektriska produkter utan CE-märkning är potentiella dödsfällor i fallen laddare som står och laddar över natten och kan börja brinna.
1706355249592.png

1706355278301.png
Uppenbarligen finns det folk som köper dessa. Tråkigt att en aktör som Fyndiq säljer kopior, även om de endast står som mellanhand. På Tradera kan man ju iaf rapportera och så försvinner de oftast inom kort. Känns som Fyndiq borde ha bättre koll på sina säljare.
Screenshot_20240127-124623_Chrome.jpg
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Hur kan någon ens tro att man får samma klocka hos Fyndiq som hos Klockia ? Elektriska produkter utan CE-märkning är potentiella dödsfällor i fallen laddare som står och laddar över natten och kan börja brinna.
1706355249592.png

1706355278301.png
Tänker om det vore svenskt företag har de säkert fler förpliktelser, men verkar som dessa "drop ship" företag kan kränga på vad som helst nu för tiden. Men varumärkesintrång och kopior är väl olagligt att saluföra. Sladdarna var säkert "ce"-märkta (https://www.kimuagroup.com/news/differences-between-ce-and-china-export-markings/) men detta var för drygt över ett decennium sedan då jag var student och billigt trumfade bra. Sen därefter har jag nog inte ens bemödat mig kolla den hemsidan.
 
Topp