Transparent med varför klockan säljs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, tack för att du taggar mig. Jag har den bilden i min signatur. Antar att det är därför. Det är ArchieLuxury, om du undrar.
Aha, det är därför den är bifogad. För signaturer syns väl inte på mobil? Då fanns det en logisk förklaring. Har nog inte besökt KS via dator på år.Haha, tack för att du taggar mig. Jag har den bilden i min signatur. Antar att det är därför. Det är ArchieLuxury, om du undrar.
Tur att jag redan har ätit lunchJag vet att Invicta tagits upp flera gånger i denna tråd, men blir alltid förundrad över målgruppen för några av deras modeller.
![]()
Den där säljaren har iaf inga som helst problem med att klockan bärs stortTur att jag redan har ätit lunch
Är du säker på att försäkringen täcker 40 000 kr? Sådana försäkringar brukar oftast inte täcka något alls om värdet överstiger det högsta ersättningsbara beloppet.Kanske fel tråd men en person vill köpa min klocka på blocket via blocketpaket
Det handlar om 44k (försäkringen täcker 40000:- som jag läst men kanske ok)
Räcker det att jag dokumentera allt med bilder innan lämna klockan till ombud?
Jag har för mig att blocketpaket är otroligt dåligt för säljaren men bra för köparen.Kanske fel tråd men en person vill köpa min klocka på blocket via blocketpaket
Kanske fel tråd men en person vill köpa min klocka på blocket via blocketpaket
För mig är det givet vad jag väljer:Lite på samma tema som ovan. Har aldrig sålt något för över 5000' på blocket eller tradera (förutom bilar som är en annan historia).
Vilket av de två sidorna skulle ni föredra? För och nackdelar?
Någon dela lite tips på vad jag ska tänka på?
Självklart är KS att föredra men om jag vill nå ut till så många potentiella köpare som möjligt.
Det är sanslöst många däcksparkare på Blocket. Jag har haft farligt högt blodtryck varje gång jag försökt sälja en klocka där. Det är tusen frågor, sedan radiotystnad. Och så hör nästa tjomme av sig och så börjar cirkusen om. En del verkar ha själva chattandet som intresse.Det brukar även vara trevligare köpare/intressenter på Tradera jämfört med Blocket, enligt mig.
Sålt 20-tal klockor via Tradera. Dyraste jag sålt gick för 25k. Har fungerat klockrent med vettiga köpare i samtliga affärer.Lite på samma tema som ovan. Har aldrig sålt något för över 5000' på blocket eller tradera (förutom bilar som är en annan historia).
Vilket av de två sidorna skulle ni föredra? För och nackdelar?
Någon dela lite tips på vad jag ska tänka på?
Självklart är KS att föredra men om jag vill nå ut till så många potentiella köpare som möjligt.

Just ja..
![]()
Sätt några gå på eBay för mellan 10-30tkr. Helt galet för en plastklockaDetta är baksidan av klockhobbyn. Rent trams och dumhet. En lustig sak om ni kollar är att samma tre personer som är nollade budat igång varje auktion med modellen.
Sätt några gå på eBay för mellan 10-30tkr. Helt galet för en plastklocka
Spydde lite i munnen av "käckheten"...Bifogar ännu en Royal poop annons. Alla annonser på klockan passar väl hit egentligen, men beskrivningen på denna gjorde mig ovanligt illamående. Bl.a. "Priced to sell" (för 14 900 kr).
https://www.blocket.se/recommerce/forsale/item/22510157
Undrar om hen deklarerade klockan vid ankomst!Bifogar ännu en Royal poop annons. Alla annonser på klockan passar väl hit egentligen, men beskrivningen på denna gjorde mig ovanligt illamående. Bl.a. "Priced to sell" (för 14 900 kr).
Jag får upp videos på att priset droppar rejält på dessa och att gråhandlare som köpte de överprisade får en reality check nu när Swatch gått ut med att dessa inte är limiteradeBifogar ännu en Royal poop annons. Alla annonser på klockan passar väl hit egentligen, men beskrivningen på denna gjorde mig ovanligt illamående. Bl.a. "Priced to sell" (för 14 900 kr).