• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Väldigt konfunderad över denna på UretVintage. Kvarts miljon för Datejust känns mycket, även för en novis som mig.

Noterade dock att kronan sitter på vänster sida och förstoringsglaset saknas över datumet, något speciellt som höjer priset? Men gulddoublé? På en Rolex?!

Upplys mig, ni som kan!

uploadfromtaptalk1427900002028.png

uploadfromtaptalk1427899858130.png

la upp tråd på vintage förut finns mer resonemang där
 

Heritage

Omega
Hmmm, tänkte samma sak. Dessutom blev jag lite mer återhållsam när jag såg att klockan finns på Gotland. F2F lär inte bli så lätt;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte om -69 orna är så speciella, det finns ett boettlock som är lite mer eftertraktat än andra där texten står diagonalt över locket och inte runt locket. Ännu hellre en premoon boettlock med sjöhästen och utan text. Ska man ha den tidigare gamla boetten utan skydd för krona och pushers sticker det däremot iväg.

Vad gäller annonsen så skulle jag nog fundera över vad man menar med " mint" menar man original eller nyskick med bytt tavla, visare etc
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är iof ganska många länkar som dör efter anmälningar och annat, och därmed också dina inläggs relevans - om du inte postar screenshots... ;)

Jag vet också att den dör ut , men detta va mer en rolig grej. Men försöker folk lura andra stackars medmänniskor med kopior etc, länkar jag alltid så att inte den dör ut [emoji12]
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte om -69 orna är så speciella, det finns ett boettlock som är lite mer eftertraktat än andra där texten står diagonalt över locket och inte runt locket. Ännu hellre en premoon boettlock med sjöhästen och utan text. Ska man ha den tidigare gamla boetten utan skydd för krona och pushers sticker det däremot iväg.

Vad gäller annonsen så skulle jag nog fundera över vad man menar med " mint" menar man original eller nyskick med bytt tavla, visare etc

Men seriöst , de räcker att man kollar vart idioten bor, står de Gotland kan man lika gärna ge upp. Behövs inte läggas ner mer energi på den annonsen [emoji2]
 
Topp