Vad är det du försöker säga? Ditt inlägg är fullständigt obegripligt.
Vad han försöker säga är att han har stalkat upp mig på ett annat forum (där jag har ett helt annat användarnamn) där jag diskuterar samma fråga. Mest troligt i ett försök att få tillbaka mig till denna tråd eller för att gotta sig i att jag blev besviken att vårt förhandsbud på 3,8 miljoner innan visning blev nekat. Att jag sedan också var lite ledsen att vi faktiskt hittat ett hus vi gillade och att vi helt enkelt tyckte det blev för dyrt i budgivning så vi slutade buda på 3950000.
Han är ignorerad av mig i denna tråd, men han lyckades ju få mig att svara. Grattis till dig. Helt ärligt tycker jag han verkar ha stora problem, då han är ignorerad av mig här sedan tidigare men då han ändå stalkat upp mig på annat håll för att kunna gotta sig i min besvikelse. Ja, vi försökte buda på ett hus, det var första gången vi hittade ett objekt vi tyckte var värt pengarna. Ja, både jag och min fru blev ledsna. Jag delade med mig av objektet där för andra ville veta vilket objekt det var. Jag postade om hela processen för användarna där och eftersom vi förlorat budgivningen delade jag med mig av objektet.
Mäklaren i fråga har inte sålt ett enda hus på hela året som gått 10% över utgång. (Förutom hus som gått för runt 2 miljoner) Mäklaren själv var chockad över prisutvecklingen och det bud vi la innan visning var som följer:
3,8 miljoner. Ingen försäljningsklausul. Ingen besiktningsklausul. Säljaren väljer tillträde. Sett till utgångspris och hur marknaden varit under året var det ett bud som kunde gått hem. Men som sagt, vi fick inte huset och vi blev självklart besvikna av att förlora vår första budgivning. Men det är väl trevligt att vår besvikelse kan göra så att någon annan blir glad.
Själv tycker jag att beteendet är ytterst märkligt och rätt inhumant. Jag har lovat att återkomma i tråden när vi köpt något och jag hade förhoppningen om att det kunde vara nu, men tyvärr blev det inte så.
Nu fick användaren som han ville. Jag får sluta uppdatera om husköp på det andra forumet också. Jag har lovat att uppdatera här när vi köpt hus. Jag tänker dock inte göra det längre, då denna person ganska lätt kan ta reda på var jag bor i sådant fall, utifrån de parametrar jag postat både här och på det andra forumet.
Det jag kan säga är att det känns relativt lugnt för oss, trots besvikelsen. Hus känns närmare än någonsin och även om vi är besvikna att vi förlorade budgivningen är vi stolta att vi både vågade förhandsbuda och att vi var med i en budgivning och att vi följde vår strategi. Vi hade en maxgräns för vad vi tyckte huset var värt och vi stannade där, trots att vi kunde gått högre. Vi lät dock inte känslorna styra och vi tar med oss erfarenheten till kommande objekt.
Detta blir mitt sista inlägg (på riktigt denna gång) i denna tråd och i forumet om admin godkänner att ta bort mitt konto. Frourez, ditt beteende är inte barnsligt. Det är konstigt, oempatiskt och obehagligt. Jag skulle aldrig ha postat den där villan online och delat med mig. Läxan lärd.