Jag är väl medveten om det, har osund bra koll på kilopriser osv så jag har följt prishöjningarna i matbutikerna under flera år. Gnällde på hur dyrt det blivit innan det blev coolt med andra ord
Att folk behöver sänka levnadsstandarden är väl typ oundvikligt, men risken att många går under är väl relativt låg ändå? Klart det är tråkigt att äta matlåda istället för utelunch osv, men det finns gissningsvis rätt mycket fluff i mångas liv man kan överleva utan? vad betalar folk för bara sina streamingtjänster i månaden tex eller annan konsumtion som egentligen är helt onödig? Så även om det skulle innebära 10-15 tusen mer i månaden så är det väl något många överlever, om de skär bort mycket som är onödigt? Det onödiga är visserligen oftast livskvalitet, men samtidigt är det också oftast bara saker som kläder, skräpmat, lyx och annat som egentligen inte gör någon lycklig på riktigt.
Jag själv har stått vid sidlinjen och ropat om domedagen sedan en etta på Södermalm kostade en miljon, men helt ärligt så är det väl rätt liten risk att domedagen med stort D kommer? Även om den kommer, så bör ju de flesta kunna rida ut stormen genom att acceptera att leva (betydligt) tråkigare och trängre en stund typ?