• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Botvidssons Klockfotografering

botvidsson

Cartier
Jag tycker det blev otroligt lyckat, du fick verkligen till skärpan i vattnet. Cool och välarbetad bild ! :)

Förresten, - använder du någon form av stänkskydd för din utrustningen?

Tack.
Inställningarna är ju långt ifrån optimala. Alldeles för högt ISO och för litet bländarvärde på F/5,0. Men det blev rätt så okej ändå.
Hade inget stänkskydd då jag aldrig kastade mot kameran. Endast från sidan av klockan. Det är en bit mellan objektiv och klocka.
 

Målarn

The Steak
Idag, lördag och allt, dags för en ny test-splash-fotografering.

Kamerainställningar:
ks_inst.jpg


Tyckte den blev lite rörig och dök ner i lightroom igen och försökte hitta en bild där jag kunde använda en enda splash och hittade denna nedan. I princip råbild fast med en in-retuscherad tavla utan vatten på. Struntade i den blå tonen och jag tycker nog ta mig tusan att denna blev snyggare. Eller?
ks_fortis_b42_splash.jpg

Asså... Fyfan, sjukt grymt foto!!!!! :snaphappy:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack.
Inställningarna är ju långt ifrån optimala. Alldeles för högt ISO och för litet bländarvärde på F/5,0. Men det blev rätt så okej ändå.
Hade inget stänkskydd då jag aldrig kastade mot kameran. Endast från sidan av klockan. Det är en bit mellan objektiv och klocka.
Vad ska man göra, alla redan nu känns det som att solen börjar skina sämre, och är det molnigt så har man nästan inget val vid snabba slutartider, iaf inte jag med objektiv som inte är så ljusstarka...

Jag har varit i kontakt med några fotografer när man ska ha fotograferat barnen osv, men du måste nog vara den proffsigaste jag sett faktiskt... Du gör otroligt bra bilder och gör väldigt bra videos som många på KS kommer ha nytta av..
 

botvidsson

Cartier
Vad ska man göra, alla redan nu känns det som att solen börjar skina sämre, och är det molnigt så har man nästan inget val vid snabba slutartider, iaf inte jag med objektiv som inte är så ljusstarka...

Jag har varit i kontakt med några fotografer när man ska ha fotograferat barnen osv, men du måste nog vara den proffsigaste jag sett faktiskt... Du gör otroligt bra bilder och gör väldigt bra videos som många på KS kommer ha nytta av..

Oj oj oj, det var inga dåliga lovord, bugar!
 

_jonte

Patek
Idag, lördag och allt, dags för en ny test-splash-fotografering.

Tyckte den blev lite rörig och dök ner i lightroom igen och försökte hitta en bild där jag kunde använda en enda splash och hittade denna nedan. I princip råbild fast med en in-retuscherad tavla utan vatten på. Struntade i den blå tonen och jag tycker nog ta mig tusan att denna blev snyggare. Eller?
ks_fortis_b42_splash.jpg
Detta bilden är ju helt magiskt bra! Har varit inne på din sida och kikat lite på dina övriga alster. Måste hålla med 80talisten ovan att det ju gör är av riktigt imponerande hög klass, långt över standardfotografen man stöter på ibland Stor tack till att du delar med dig lite här! Nu ska jag titta på din senaste film (sitter på jobbet, så jag får smyga)...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Sambon köpte ett paket vattenballonger åt ungarna... Givetvis frågade jag sambon om jag också fick några stycken varpå hon svarade - "Ok...?" och kollade lite konstigt på mig. :D

Vattenballonger+dykarur+DSLR+lite uppfinningsrikedom= coola bilder...

Försöker mig på det lite imorn antagligen.. :)
 

botvidsson

Cartier
Sambon köpte ett paket vattenballonger åt ungarna... Givetvis frågade jag sambon om jag också fick några stycken varpå hon svarade - "Ok...?" och kollade lite konstigt på mig. :D

Vattenballonger+dykarur+DSLR+lite uppfinningsrikedom= coola bilder...

Försöker mig på det lite imorn antagligen.. :)

Som sagt. Låter spännande. Pula in klockan i ballongen, fylla på med vatten, snabb serietagning och fram med en nål och hålla tummarna.
 
Topp