• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling försöker sälja klockor med halvnakna tjejer

Vidrigt att porträttera denna kvinna och sexualisera kvinnokroppen!!
image.jpeg

image.jpeg

Oh, just fan händer även för oss män :(

Kom igen nu... Händer hela tiden inom modevärlden, kvinnor som män :hilarious:
För mig handlar inte till störst del om att bilden är kvinnoförnedrande, som du säger händer dessa saker överallt, kvinna som man. Utan frågan jag ställer mig är vad Breitling tror sig få ut av denna reklam? Den är varken unik, spännande eller relevant imo. Känns inte som det bästa draget från deras sida...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
hur trång i skallen är man när man tycker detta är något att förfasas över?
finns MYCKET värre saker som händer i vårt samhälle som min dotter tyvärr kommer få leva i ,
tror du tex. att denna reklamkampanj gör så att ,hon numera inte kan gå till ett badhus längre?
ta bort ögonbindlen nu,och reagera på RIKTIGA kvinnoproblem istället!
Kan lova dig att gamla gubbar med sunkiga värderingar är ett betydligt större och mer utbrett problem än något tafsande på ett badhus. Så nej, jag tänker inte prata om badhus istället.
Du har inga döttrar va? Skaffa inga heller.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
För mig handlar inte till störst del om att bilden är kvinnoförnedrande, som du säger händer dessa saker överallt, kvinna som man. Utan frågan jag ställer mig är vad Breitling tror sig få ut av denna reklam? Den är varken unik, spännande eller relevant imo. Känns inte som det bästa draget från deras sida...
Jag håller med. Sinns reklam är mycket bättre.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kan lova dig att gamla gubbar med sunkiga värderingar är ett betydligt större och mer utbrett problem än något tafsande på ett badhus. Så nej, jag tänker inte prata om badhus istället.
Du har inga döttrar va? Skaffa inga heller.
Ojojoj här träffade det hårt. Nej är svaret på det påståendet. Stäng denna tråd. Den funkar inte i detta skitnödiga land.
 

NiklasM

Omega
2-Faktor
Tror den träffar precis rätt. Rakt in i tribal-tatuerade kundgruppen som har linne och mjukisbrallor på sig till vardags.
Kallar sin flickvän/fru för kärringen och drar skämt som att en kvinna platsar bäst i köket.

Så...nu sket jag i att vara PK.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår att detta inte är helt korrekt. Men som tvåfaldig Breitlingägare känner jag mig kränkt!!
Hade denna kampanj lanserats av ngt annat "lyxmärke" låt säga Aston Martin.. Då hade ljudet i skällan varit annorlunda denna bild brukar få mängder av positiva kommentarer både om bilarna och om bilden...
image.jpeg

Får passa på att be @Omen om ursäkt från mitt hjärtas djup för att jag beblandar Aston med ngt så simpelt som Breitling!
Å andra sidan så tror jag att jag har en bild eller två på Herr Omen bärandes min Skyland Avenger..;-)

Edit: Sen är jag den förste att skriva under på att Aston bilden samt budskap är bra mycket vassare!..:)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har en dotter. Tänker inte försöka resonera mer med dej nu
Tycker du är en jubelidiot!
Och det står jag för.
Du får stå för det hur mycket du vill. Om du tror att din dotter kommer fara mer illa i ett badhus än vad hon kommer göra i arbetslivet av gamla svenska gubbar med värdelösa värderingar så har du inte många rätt. Men jag förstår vart du vill komma med badhusexemplet. Det är ju invandrarnas fel. Den här gången också.
 

NiklasM

Omega
2-Faktor
...och gällande badhusproblematiken. Syftas det på den senaste tidens problem på Eriksdalsbadet, så kan man enkelt se att problemet inte är jättestort. Det är hemskt, vidrigt och galet fel, ska stoppas per omgående och med handfasthet, men inte stort. Badet har över en miljon besökare per år. Det är försvinnande få fall som skett. Även om man kraftigt överdriver antalet fall som befinner sig i mörker så är det extremt sällan det sker. (Jag badar med mina döttrar där två gånger i veckan så jag vet hur det är på stället, men är inte orolig).

Sen kan man ju ta sig en funderare på hur det kan komma sig att pojkar/män anser sig ha rätt att bete sig så? Varifrån kan det komma tro? Hur kan män vilja låsa in kvinnor i källaren eller i sk. sexbunkrar i Skåne? Om vi nu ska använda aktuella fall..
 

PCB

Audemars
Du får stå för det hur mycket du vill. Om du tror att din dotter kommer fara mer illa i ett badhus än vad hon kommer göra i arbetslivet av gamla svenska gubbar med värdelösa värderingar så har du inte många rätt. Men jag förstår vart du vill komma med badhusexemplet. Det är ju invandrarnas fel. Den här gången också.
jag tar tillbaka mitt påstående ,om att du skulle vara en jubelidiot
det är en kränkning mot dom som verkligen är jubelidioter...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
...och gällande badhusproblematiken. Syftas det på den senaste tidens problem på Eriksdalsbadet, så kan man enkelt se att problemet inte är jättestort. Det är hemskt, vidrigt och galet fel, ska stoppas per omgående och med handfasthet, men inte stort. Badet har över en miljon besökare per år. Det är försvinnande få fall som skett. Även om man kraftigt överdriver antalet fall som befinner sig i mörker så är det extremt sällan det sker. (Jag badar med mina döttrar där två gånger i veckan så jag vet hur det är på stället, men är inte orolig).

Sen kan man ju ta sig en funderare på hur det kan komma sig att pojkar/män anser sig ha rätt att bete sig så? Varifrån kan det komma tro? Hur kan män vilja låsa in kvinnor i källaren eller i sk. sexbunkrar i Skåne? Om vi nu ska använda aktuella fall..
Killen med sexbunkern tror jag bara blev tappad på huvudet som barn. Alla riddare finns nog inte i borgen där.
Det jag vänder mig emot, och som jag vill påstå är ett större problem, är hur tjejer hela tiden bedöms efter utseende. Hela deras väsende beror på hur de ser ut. Det gör mig spyfärdig när jag ser hur mina egna dagisbarn redan nu påverkas på ett sätt där de försvinner som individer och enbart blir ett utseende som är till för att något gubbäckel ska titta på. Det är bara ovärdigt ett samhälle och jag tycker faktiskt det är rätt förminskande för de gubbar som tycker att det är rätt. Man är alltså inte smartare än så?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
jag tar tillbaka mitt påstående ,om att du skulle vara en jubelidiot
det är en kränkning mot dom som verkligen är jubelidioter...
När man ska försöka vara nedlåtande kan det vara en poäng att åtminstone inleda en mening med stor bokstav och behärska skiljetecken. Det blir liksom lite pinsamt när man inte kan skriva.
 
  • Like
Reactions: mmx

NiklasM

Omega
2-Faktor
Killen med sexbunkern tror jag bara blev tappad på huvudet som barn. Alla riddare finns nog inte i borgen där.
Det jag vänder mig emot, och som jag vill påstå är ett större problem, är hur tjejer hela tiden bedöms efter utseende. Hela deras väsende beror på hur de ser ut. Det gör mig spyfärdig när jag ser hur mina egna dagisbarn redan nu påverkas på ett sätt där de försvinner som individer och enbart blir ett utseende som är till för att något gubbäckel ska titta på. Det är bara ovärdigt ett samhälle och jag tycker faktiskt det är rätt förminskande för de gubbar som tycker att det är rätt. Man är alltså inte smartare än så?


Jag håller med dig 100%. Jag drog Skåne-killen som referens för att undvika det uppenbara när man, såklart, pekar på Eriksdalsbadet för att undvika att rannsaka sin egna syn på kvinnor..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag förstår att detta inte är helt korrekt. Men som tvåfaldig Breitlingägare känner jag mig kränkt!!
Hade denna kampanj lanserats av ngt annat "lyxmärke" låt säga Aston Martin.. Då hade ljudet i skällan varit annorlunda denna bild brukar få mängder av positiva kommentarer både om bilarna och om bilden...
image.jpeg

Får passa på att be @Omen om ursäkt från mitt hjärtas djup för att jag beblandar Aston med ngt så simpelt som Breitling!
Å andra sidan så tror jag att jag har en bild eller två på Herr Omen bärandes min Skyland Avenger..;-)

Edit: Sen är jag den förste att skriva under på att Aston bilden samt budskap är bra mycket vassare!..:)
Är den reklamen på riktigt? Det är så en pinup-reklam ska vara utformad. Så lågt att det blir klass. :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jag förstår att detta inte är helt korrekt. Men som tvåfaldig Breitlingägare känner jag mig kränkt!!
Hade denna kampanj lanserats av ngt annat "lyxmärke" låt säga Aston Martin.. Då hade ljudet i skällan varit annorlunda denna bild brukar få mängder av positiva kommentarer både om bilarna och om bilden...
image.jpeg

Får passa på att be @Omen om ursäkt från mitt hjärtas djup för att jag beblandar Aston med ngt så simpelt som Breitling!
Å andra sidan så tror jag att jag har en bild eller två på Herr Omen bärandes min Skyland Avenger..;-)

Edit: Sen är jag den förste att skriva under på att Aston bilden samt budskap är bra mycket vassare!..:)
Ja just den där reklamen dyker upp med jämna mellanrum och jag måste erkänna både bilden & bilen tilltalar mig något alldeles oerhört :)
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Kan lova dig att gamla gubbar med sunkiga värderingar är ett betydligt större och mer utbrett problem än något tafsande på ett badhus. Så nej, jag tänker inte prata om badhus istället.
Du har inga döttrar va? Skaffa inga heller.
Det är typiskt Svensk kultur! Det är ju ett känt problem detta med hur kvinnor blir utsatta på badhus och festivaler.Detta problem har vi inte importerat utan varit ett problem länge i Sverige:angel:
 
Topp