• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Epicure.watches

Silver
2-Faktor
Nu är katalogen för Bukowskis höstauktion publicerad: https://www.bukowskis.com/auctions/659/lots
Vilka är era favoriter?

Mina egna favoriter:
Skärmavbild 2024-10-07 kl. 14.47.47.png Skärmavbild 2024-10-07 kl. 14.47.54.png

Senast ändrad:
Tycker de fått ihop en rolig och blandad katalog. Kul med typ ett helt urmakeri men det blir nog rätt mycket saker, härlig bredd i utropspriset också, mellan 250/450kkr.

Sen gillar jag bevisligen 765:an, men har inte riktigt kommit underfund med om jag gillar tavlan.

EDIT; gillar inte tavlan
Edit igen: kanske?
IMG_3562.jpeg

Senast ändrad:
Tycker de fått ihop en rolig och blandad katalog. Kul med typ ett helt urmakeri men det blir nog rätt mycket saker, härlig bredd i utropspriset också, mellan 250/450kkr.

Sen gillar jag bevisligen 765:an, men har inte riktigt kommit underfund med om jag gillar tavlan.

EDIT; gillar inte tavlan
IMG_3562.jpeg
Vad är det du inte gillar med den tavlan? Tycker den ser lite udda och cool ut.

Både Daytonan och Exp2an fina. Stadigt utrop i min värld på 6263 men då finns det de som arbetar hårdare och har råd med roligare saker än mig. Brun tg fin. Perfecta clamshell kan jag också gilla.

EDIT; gillar inte tavlan
IMG_3562.jpeg
Vad menar du med typ ett helt urmakeri?

Undrar hur många som imponeras och är villiga att betala mer för en klocka från 2019 med proveniensen att den är inlämnad av familjen till första ägaren…

Du får åka till Västberga och kika. Spontant så tror jag att det är rätt så urplockat och att det kommer att sälja halvlångt under estimatet.
Kändes så på bilderna i alla fall…

Edit: Såg nu att det tillkommit massor med nya bilder som visar innehållet bättre.

Senast ändrad:
Undrar hur många som imponeras och är villiga att betala mer för en klocka från 2019 med proveniensen att den är inlämnad av familjen till första ägaren…
något som återkommer på flera klockor, såg det på en AP med.

något som återkommer på flera klockor, såg det på en AP med.
Jag förstår att proveniensen blir viktig för exempelvis Lemanian som lämnats in av familjemedlem som arbetat inom försvaret i 25 år, eller röda subben som lämnats in av första ägaren som haft den sen han var 30 år. Men en relativt ny klocka är väl ganska ointressant att samma person ägt i 5 år, tänker jag. Så länge inte den personen är typ Avicii eller något annat välkänt namn...

Jag förstår att proveniensen blir viktig för exempelvis Lemanian som lämnats in av familjemedlem som arbetat inom försvaret i 25 år, eller röda subben som lämnats in av första ägaren som haft den sen han var 30 år. Men en relativt ny klocka är väl ganska ointressant att samma person ägt i 5 år, tänker jag. Så länge inte den personen är typ Avicii eller något annat välkänt namn...
Säljes dessutom av ”familjen till första ägaren”. Ägaren kanske avlidit…? Eller sitter inne? Märkligt uttryck i sammanhanget…

Tillbaka
Topp