• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om man jämför priserna mot tex blocket så går allt att hitta billigare där? varför väljer man bukowskis över ev valfri handlare?

Om man jämför priserna mot tex blocket så går allt att hitta billigare där? varför väljer man bukowskis över ev valfri handlare?

Man betalar nog för tryggheten vill jag tro. Eller så råder det okunskap alt bryr man sig inte om det kostar några tusenlappar för mycket. Enkel smärtfri affär där man kan köpa det man vill ha

Antar att mycket säljs till kunder utanför Sverige, fördelaktigt med euro nu :)
Priser är globala. Det finns inte massor med arbitrage att göra på att köpa och sälja över gränser i olika valutor. Ibland är det dyrt och ibland billigt. Att vissa hajpklockor säljer till hittepåpriser handlar antingen om att köparna saknar koll eller att de helt enkelt inte bryr sig om de betalar för mycket. Med undantag för ett par objekt så är det väl egentligen inte mycket som sticker ut. Massor hamrades under low est och en hel del gick osålt. Något som speglar marknaden överlag.

Man betalar nog för tryggheten vill jag tro. Eller så råder det okunskap alt bryr man sig inte om det kostar några tusenlappar för mycket. Enkel smärtfri affär där man kan köpa det man vill ha
Vilken trygghet? De garanterar väl inte funktion över huvudtaget till skillnad om du köper från en handlare som ger garanti?

Lite nördig excel-statistik från auktionen:
Totalt antal objekt:
121
Antal objekt som återropades: 8 (7%)
Antal objekt som klubbades under utropspris: 22 (18%)
Antal objekt som klubbades över utropspris: 39 (32%)
Snitt för de objekt som klubbades över utropspris: 34%
Antal objekt som klubbades inom utropspris: 52 (43%)
Snitt för de objekt som klubbades under utropspris: -12%

Det objekt som gick bäst jämfört med utropspris var lot 1001 (Omega Louis Brandt) som klubbades för 167% över utropspris.
Det objekt som gick sämst jämfört med utropspris var lot 1057 (Urmakeriet) som klubbades för -40%. under utropspris.

Totalt antal objekt:
121

Det objekt som gick bäst jämfört med utropspris var lot 1001 (Omega Louis Brandt) som klubbades för 167% över utropspris.
Det objekt som gick sämst jämfört med utropspris var lot 1057 (Urmakeriet) som klubbades för -40%. under utropspris.
Underbart tack

Haha, jag håller med, det blev nästan magont när en dam bara fortsatte. Hon skulle ha den till varje pris.
Det måste väl vara ett nytt Hulkrekord ang. priset inkl. alla påskag. I vart fall för en i standardutförande. Omegan 105012 blev något dyr - eller inte. Jag tänkte själv bjuda men la ner det efter 12 sekunder.

Totalt antal objekt:
121

Grymt! Kul att läsa.
Är det bra "träffsäkerhet" med 43% inom utropspriserna?

Haha, jag håller med, det blev nästan magont när en dam bara fortsatte. Hon skulle ha den till varje pris.
Dags o lämna in den 😴 eller gå en sväng förbi här. Auktioner är farligt 😂

IMG_4971.jpeg

Senast ändrad:
Tycker Bukowskis gör ett halvslött jobb. Jag googlade på Louis Brandt Omegan innan jag slog till igår, den såldes på Kaplans 2014 och i den annonsen framgår att klockan är tillverkad 1991 och inte 1998 som Bukowskis skriver i sin annons, den såldes dessutom då för 48tkr inkl avgifter, Bukowskis hade sitt utgångspris på 20-30 vilket var way off. Well well, ska bli superkul att hämta den

Tycker Bukowskis gör ett halvslött jobb. Jag googlade på Louis Brandt Omegan innan jag slog till igår, den såldes på Kaplans 2014 och i den annonsen framgår att klockan är tillverkad 1991 och inte 1998 som Bukowskis skriver i sin annons, den såldes dessutom då för 48tkr inkl avgifter, Bukowskis hade sitt utgångspris på 20-30 vilket var way off. Well well, ska bli superkul att hämta den
Kul! Är det mycket smuts i verket?

Grattis till en fin klocka!

Tillbaka
Topp