Upp med fler bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Upp med fler bilder!
Bra trippel, man hade kommit hyfsat långt på denSen tog jag inga fler
![]()
Båda dessa har sina brister, Constellation saknar bezeln och Poleroutern har rejält med rotorskrap och dessa är inte billiga att serva och / eller hitta delar tillNu är katalogen för Bukowskis höstauktion publicerad: https://www.bukowskis.com/auctions/659/lots
Vilka är era favoriter?
Mina egna favoriter:
![]()
![]()
Vad saknar du för glasring på den?Båda dessa har sina brister, Constellation saknar bezeln och Poleroutern har rejält med rotorskrap och dessa är inte billiga att serva och / eller hitta delar till
Jag som kollade slarvigt, kollade på fler bilder nu och glasringen är där.Vad saknar du för glasring på den?
Tack för info!!Båda dessa har sina brister, Constellation saknar bezeln och Poleroutern har rejält med rotorskrap och dessa är inte billiga att serva och / eller hitta delar till
Den där är brutal! Finns mkt godis som den gode Gilbert designat för Omega. Han och Grima!Ingen har nämnt den coolaste hittills…
![]()
![]()
![]()
Är det kronan som är en klofattad diamant?Ingen har nämnt den coolaste hittills…
![]()
![]()
![]()
Nej tyvärrÄr det kronan som är en klofattad diamant?![]()
Illusionen om det är cool nog, men det hade vart något extraNej tyvärr
Märklig att man väljer att skriva följande om Autavian: "Helhetsintrycket är gott, klockan är i bra vintage skick..."Denna är min favorit helt klart! Det är nästan så att jag rättfärdigar provisionen
![]()
Sen gillade jag denna skarpt.
![]()
Synd att Autavian så rätt misshandlad ut, är också en vintage villhöver
Det var min första tanke också, nu har jag inte vart där och tittat på den, så man får nog reservera sig för tavlan och visare.Märklig att man väljer att skriva följande om Autavian: "Helhetsintrycket är gott, klockan är i bra vintage skick..."
Bara att byta/polera glaset på den lär ju få den att se ljusår bättre ut.
Minutvisaren har tappad/sprucken lysmassa iafDet var min första tanke också, nu har jag inte vart där och tittat på den, så man får nog reservera sig för tavlan och visare.
Vem bry sig om andras åsikter köööp!![]()
![]()
Gillar denna skarpt. Varför pratar ingen om denna? 34mm, är det problemet? Något jag missar? Ingen expert på Omega
Tack!! Tänkte precis samma, typ min favorit i katalogen![]()
![]()
Gillar denna skarpt. Varför pratar ingen om denna? 34mm, är det problemet? Något jag missar? Ingen expert på Omega
Tack!! Tänkte precis samma, typ min favorit i katalogen![]()
Håller helt med plus att det är en evighetskalender. Men tror att deras estimate är på tok för lågt...Automatisk, bra pris. 18K guld. Open caseback lite kul med, fullset. Rolig dresswatch och gillar också att den är 34 med tanke på lite tjockare bandhorn. Det enda jag inte gillar är att det står ”Louis Brandt” under omega i urtavlan men det kan man leva med.
Tavlan på den är fantastik! Redigt tropic vibb!
Ja det var alltså samma. Sneglade på den då, men tyckte det var alldeles för dyrt. Mindes inte att det var samma, utan fick för mig att det var utan datum - men nu har jag koll. Tack för infon.Såg att de försökte sälja Chopard, L.U.C Quattro 8 Day redan 2022 med utrop 120-140, men det blev återköp.
![]()
Chopard, L.U.C Quattro 8 Day, ca 2005. - Bukowskis
<b>Storlek:</b> 38 mm <b>Material:</b> 18K vitguld <b>Urverk:</b> manuell, caliber 1.98 <b>År:</b> cirka 2005 <b>Glas:</b> safirglas <b>Armband:</b> läd...www.bukowskis.com