Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fuglesangs Speedmaster han haft i rymden skall tydligen vara med.
Ganska så tydligt att det blivit en tuff bransch att verka i. De stora drakarna har inga problem att hitta lokala fynd heller.Tyvärr inget för mig på denna auktion. Hade hoppats på lite roliga objekt men icke. Är det bara jag eller är det få objekt i år?
Vad hade du hoppas på ? Tycker det ser ut som den vanliga mixen av de utbud som vi sett i många år.Tyvärr inget för mig på denna auktion. Hade hoppats på lite roliga objekt men icke. Är det bara jag eller är det få objekt i år?
Hade hoppats på något lite udda, som den VC 4072 Kaplans har i sin. Men visst, många fina Speedmaster och Rolex men inget sånt jag är ute efter.Vad hade du hoppas på ? Tycker det ser ut som den vanliga mixen av de utbud som vi sett i många år.
Frågan är vad som hänt med vänster nedre bandhorn? Ser ut som någon bänt ut luggen rejältVad har hänt med index på denna?
Rolex, Submariner, "Red Mark IV". - Bukowskis
<b>Storlek:</b> 40 mm <b>Material:</b> stål <b>Urverk:</b> automatisk, caliber 1570 <b>År:</b> cirka 1970 <b>Glas:</b> plexiglas <b>Armband:</b> Oysterl...www.bukowskis.com
Ganska så tydligt att det blivit en tuff bransch att verka i. De stora drakarna har inga problem att hitta lokala fynd heller.
Okej, då blir det lite bättre avans vid sälj, tyvärr måste det väl vara topp-ex då, vilket inte alltid är fallet på Kaplans och Buckan.De stora drakarna erbjuder bättre villkor (lägre/ingen säljarprovision) för intressanta objekt. Man behöver inte ens nämna det.
Okej, då blir det lite bättre avans vid sälj, tyvärr måste det väl vara topp-ex då, vilket inte alltid är fallet på Kaplans och Buckan.
Det funkar inte riktigt så. Mer att alla som har något fint numera vet om det. Internet är lite för enkelt. Och då kan man antingen sälja själv, sälja till dealers eller jaga auktionshus. Då är sällan de lokala alternativen bäst. Förr i tiden så hade inte folk koll och då var det ett enkelt och bekvämt alternativ att kliva in på tex Kaplans.Jag tror att den ena orsakar den andra. Om Phillips tar min klocka mot 5% säljprovision (jag behöver inte ens fråga om detta utan detta är deras erbjudande) och Kaplans/Bukowskis vill ha sina 15% vem skulle jag välja? Mycket bättre exponering och marknadsföring och säljaren får mer i fickan, självklart ska Bukan och Kaplans behöva nöja sig med slasken. Inte deras fel heller - hur Phillips får sina sjuka resultat är en gåta för mig.
Det funkar inte riktigt så. Mer att alla som har något fint numera vet om det. Internet är lite för enkelt. Och då kan man antingen sälja själv, sälja till dealers eller jaga auktionshus. Då är sällan de lokala alternativen bäst. Förr i tiden så hade inte folk koll och då var det ett enkelt och bekvämt alternativ att kliva in på tex Kaplans.
Sedan så tror jag de senaste årens rekordpriser gjort att många gamla klockor kommit fram ur gömmorna. Det finns inte supermånga barnfinds kvar att upptäcka. Det mesta som säljs nu är sånt som redan snurrat på marknaden några varv. Sedan finns det absolut undantag men allt som allt så kommer det fram färre skatter än förr. Föga förvånande kanske.
Du får inte 5% säljprovision på Phillips. Och de tar inte in vilken klocka som helst.Det du säger utesluter inte det jag säger utan det är två sidor av samma mynt.
Du får inte 5% säljprovision på Phillips. Och de tar inte in vilken klocka som helst.
Jag säger att det krävs exceptionella saker för att erbjudas 5% säljprovision på Phillips. Det vet jag med säkra källor.Säger du att jag ljuger? Och ingen pratade om vilka klockor som helst utan vi pratar om kvalitetsauktioner.
Jag säger att det krävs exceptionella saker för att erbjudas 5% säljprovision på Phillips. Det vet jag med säkra källor.
Du får inte 5% säljprovision på Phillips. Och de tar inte in vilken klocka som helst.
Inte på sånt som Kaplans och Bukowskis ska ha 15% på.Nej, du sa att man inte får 5% av Phillips.
Visa gärna en klocka som Phillips erbjudit dig 5% på utan att du ens behövt fråga. Jag är genuint nyfiken.Jag tror att den ena orsakar den andra. Om Phillips tar min klocka mot 5% säljprovision (jag behöver inte ens fråga om detta utan detta är deras erbjudande) och Kaplans/Bukowskis vill ha sina 15% vem skulle jag välja? Mycket bättre exponering och marknadsföring och säljaren får mer i fickan, självklart ska Bukan och Kaplans behöva nöja sig med slasken. Inte deras fel heller - hur Phillips får sina sjuka resultat är en gåta för mig.
Inte på sånt som Kaplans och Bukowskis ska ha 15% på.
Visa gärna en klocka som Phillips erbjudit dig 5% på utan att du ens behövt fråga. Jag är genuint nyfiken.
Nej. Varför ska jag det? Jag säger att det är ganska så otroligt att du erbjuds 5% (utan att behöva fråga) via Phillips när Kaplans och Bukowskis kräver 15% för samma klocka. Men är det på det sättet så är det bara att gratulera och sälja via Phillips istället. Min egna erfarenhet är en helt annan och jag har utöver den också goda vänner som arbetar för nämnda auktionshus. Så en viss insyn har jag. Jag kan däremot inte veta vad du lovats eller ens veta vilken klocka det gäller så vi får väl anta att det du säger stämmer. Det är dock knappast något som andra ska förvänta sig utan att ha exceptionella objekt.Det jag inte tycker om när man har en diskussion med dig, @Per, är att du framstår som någon slags expert och använder ord ganska nonchalant. Ska du be om ursäkt att du ifrågasatt mitt inlägg om jag lägger upp både en bild på en sådan klocka och en mejlkonversation med Phillips?
Nej. Varför ska jag det? Jag säger att det är ganska så otroligt att du erbjuds 5% (utan att behöva fråga) via Phillips när Kaplans och Bukowskis kräver 15% för samma klocka. Men är det på det sättet så är det bara att gratulera och sälja via Phillips istället. Min egna erfarenhet är en helt annan och jag har utöver den också goda vänner som arbetar för nämnda auktionshus. Så en viss insyn har jag. Jag kan däremot inte veta vad du lovats eller ens veta vilken klocka det gäller så vi får väl anta att det du säger stämmer. Det är dock knappast något som andra ska förvänta sig utan att ha exceptionella objekt.
Ja, ser ju rätt knasigt ut. Subdail-visaren är skadade med. kanske nån som mekat på egen hand....Lustigt att någon lyckats målat halva 12 index röd på el-primero'n med den skadade sekundvisaren.