• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis Klockkvalitet.

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Snurriga priser idag. Bara att gratulera Bukowskis och säljarna. :)

Ultraman är uppenbarligen inte superhet längre (lågt både här och i Geneve) och gilt-GMTn verkar ha missats av alla. Annars var det mesta väldigt starkt.

Jag vill veta vad de som budade på 2509 visste. Helt sjukt att den gick för nära miljonen. Även om den var superfin. Jag hade gissat att den kostat kring 5-600 hos en vettig handlare.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Snurriga priser idag. Bara att gratulera Bukowskis och säljarna. :)

Ultraman är uppenbarligen inte superhet längre (lågt både här och i Geneve) och gilt-GMTn verkar ha missats av alla. Annars var det mesta väldigt starkt.

Jag vill veta vad de som budade på 2509 visste. Helt sjukt att den gick för nära miljonen. Även om den var superfin. Jag hade gissat att den kostat kring 5-600 hos en vettig handlare.
Tyckte GMT:arna var trevliga men de såg bättre ut på bilderna än i verkligheten. Ok boett på 101, tristare på 92. Båda urtavlorna upplevde jag som sämre vid granskning med lupp. Flagande lysmassa på 101 och lackskada på 92 bl.a. Men visst, bra priser jämfört med hypade handlarpriser och helt klart vettigare resultat än mycket annat.
 

Averroes

Breitling
Hmm Patek 2509 nära miljonen!!!
Missat nåt??
Breitling Datora 28 plus avgift?
Heuer går försatt trögt
UG Big Eye gick minst 50% högre på vissa auktioner för ett, två år sen.
Rolex går fortfarande bra.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tyckte GMT:arna var trevliga men de såg bättre ut på bilderna än i verkligheten. Ok boett på 101, tristare på 92. Båda urtavlorna upplevde jag som sämre vid granskning med lupp. Flagande lysmassa på 101 och lackskada på 92 bl.a. Men visst, bra priser jämfört med hypade handlarpriser och helt klart vettigare resultat än mycket annat.
101 var bra. Superfin gloss. 92 hade ganska så tråkig struktur. Den senare (101) är lätt värd minst uppemot 300. Trots den småtråkiga boetten.

Lumet inte perfekt men absolut inte dåligt.

4A1B01FE-888B-4F85-B84F-2B93F4B20ACF.jpeg
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Snurriga priser idag. Bara att gratulera Bukowskis och säljarna. :)

Ultraman är uppenbarligen inte superhet längre (lågt både här och i Geneve) och gilt-GMTn verkar ha missats av alla. Annars var det mesta väldigt starkt.

Jag vill veta vad de som budade på 2509 visste. Helt sjukt att den gick för nära miljonen. Även om den var superfin. Jag hade gissat att den kostat kring 5-600 hos en vettig handlare.

Det är ju inte utan att man ångrar att man inte kastade in ett bud på PCGn. Även om boetten var lite rund och skadan vid centrum.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Den tråkiga? 101 var värd klart mer än skillnaden i pris. Knottrig gilt känns så där. :)

Men visst; den gick halvbilligt den med.
Nu är jag inte på jakt efter en 1675 att behålla, men spontant så hade man kunnat vända den med vettig förtjänst utan större ansträngning. Det hade man förvisso gjort med 101an också, men till en högre insats:)
Tavlan ser riktigt bra ut på den andra!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu är jag inte på jakt efter en 1675 att behålla, men spontant så hade man kunnat vända den med vettig förtjänst utan större ansträngning. Det hade man förvisso gjort med 101an också, men till en högre insats:)
Tavlan ser riktigt bra ut på den andra!
Man hade velat se båda lite uppsminkade och slipad boett. Men den ifyllda skadan på PCG gör ju att den går fetbort.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Snurriga priser idag. Bara att gratulera Bukowskis och säljarna. :)

Ultraman är uppenbarligen inte superhet längre (lågt både här och i Geneve) och gilt-GMTn verkar ha missats av alla. Annars var det mesta väldigt starkt.

Jag vill veta vad de som budade på 2509 visste. Helt sjukt att den gick för nära miljonen. Även om den var superfin. Jag hade gissat att den kostat kring 5-600 hos en vettig handlare.
Tycker du allt utom gilt 1675 var starkt? Kändes som att sportPP var ganska dött, Heuer gick svagt etc? Att ngn betalar 130 plus avgifter för en hulk är helt och hållet över mitt förstånd dock... Mkt annat som gick starkt såklart, men tyckte inte allt gjorde det...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag upplevde inte att priserna var speciellt höga, men kan helt klart ha fel då jag inte följer priset på så många modeller.
Inte jag heller.. Skrev just det i "priser på väg ner".
Tycker typ såhär
Vet inte om jag tycker priserna var så höga på Buckan. Kändes mest väldigt spretigt. Hur en fin gilt 1675 kunde gå lägre än en överkörd matt dito är helt knasigt. Sport Patek var ju tämligen dött. En hulk för 130 plus avgifter är väl mest okunnighet då man lätt borde kunna köpa billigare? Heuer gick lågt. Vissa gick absolut högt men absolut inte allt.

Jag får upprepa att jag känner att vinnande budgivare i större utsträckning är okunniga. Vissa superobjekt har uppenbart fortfarande starka köpare, men känns lite som att erfarna samlare och dealers lite lugnat ned sig kring bulken av objekt?

Verkar som att folk tycker typ samma om denna auktion?
https://omegaforums.net/threads/antiquorum-november-10-2019.104068/
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker du allt utom gilt 1675 var starkt? Kändes som att sportPP var ganska dött, Heuer gick svagt etc? Att ngn betalar 130 plus avgifter för en hulk är helt och hållet över mitt förstånd dock... Mkt annat som gick starkt såklart, men tyckte inte allt gjorde det...
Well.. Jag följde bara första 10-15 lotsen och gick sedan iväg från slasket. Jag tyckte det som var hyggligt fint gick för dyrt sett till hur marknaden utanför Sverige är. Det sagt så följer jag inte allt men jag har känslan att mycket köps på spekulation av clueless svenskar. När de flesta är överens om en justering globalt så fortsätter hajpen här.

Eller så missar jag bara justeringen. Det jag ser är att Ultramans backar (kanske för att folk förstår att det inte är 30st) och att folk i Sverige överlag inte förstår bra gilt när matta tavlor kostar mer än bra blanka.

Jag är själv bara glad över att jag inte sitter på saker som jag sedan vill sälja. Jag tror inte alls på det jag ser. Därför är det få köplägen iaf för mig. Right or wrong? Who knows..
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Well.. Jag följde bara första 10-15 lotsen och gick sedan iväg från slasket. Jag tyckte det som var hyggligt fint gick för dyrt sett till hur marknaden utanför Sverige är. Det sagt så följer jag inte allt men jag har känslan att mycket köps på spekulation av clueless svenskar. När de flesta är överens om en justering globalt så fortsätter hajpen här.

Eller så missar jag bara justeringen. Det jag ser är att Ultramans backar (kanske för att folk förstår att det inte är 30st) och att folk i Sverige överlag inte förstår bra gilt när matta tavlor kostar mer än bra blanka.

Jag är själv bara glad över att jag inte sitter på saker som jag sedan vill sälja. Jag tror inte alls på det jag ser. Därför är det få köplägen iaf för mig. Right or wrong? Who knows..
Tror vi r ganska överens. Min slutsats senaste tiden har som sagt varit att vinnande budgivare i större grad är okunniga. Det känns som att saker går dyrt lite på slump idag, när det tidigare var tydligt att skick kostade mer. Detta gäller dock troligen inte toppexemplaren, men om man kollar på de som köps av vanliga dödliga tror jag också som sagt att många relativt okunniga spekulerar hej vilt.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Vad tror vi om ploppen? Svinfin mk1-tavla eller service med bytta visare? Tänker spontant att även den röda knappen borde ha bytts om den varit i bienne, och tavlan ser nog original ut… @Aurum och @Grafton kanske fortfarande gillar såna här fulingar?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad tror vi om ploppen? Svinfin mk1-tavla eller service med bytta visare? Tänker spontant att även den röda knappen borde ha bytts om den varit i bienne, och tavlan ser nog original ut… @Aurum och @Grafton kanske fortfarande gillar såna här fulingar?
Har tyvärr väldigt dålig koll på dessa. Blev pålurad min av forumräv för många år sedan. Hade eg velat byta till en skruttigare.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vad tror vi om ploppen? Svinfin mk1-tavla eller service med bytta visare? Tänker spontant att även den röda knappen borde ha bytts om den varit i bienne, och tavlan ser nog original ut… @Aurum och @Grafton kanske fortfarande gillar såna här fulingar?
Instämmer med dig. Tycker det ser ut som en originaltavla men bytta visare, och spärrknappen borde också ha bytts ut om den varit hos Omega. Lurade till mig min av @Leben, men den är ju en ”NOS” Bienne-klocka så jag är också ständigt på jakt efter en skruttigare, och med blå tavla som här. Min är mer åt det svarta hållet. Man kanske borde…
 
Topp