Do tell.
Investera i personer som har bra idéer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Do tell.
Vill minnas att Nordeas "Stars"-fonder presterat bättre. Ta mig inte på orden dock. Fråga Nordea
Jag tycker den är onödigt dyr och har dessutom presterat dåligt jämfört med en billig global indexfond. Hellre SPP aktiefond Global index. 0,34% i avgift jämfört med Nordeas 1,86%
Intressanta diskussioner!
Kör själv skandiabanken i kombo med sbab. Gjort det sedan jag bodde hemma för många år sedan. Provade handelsbanken för 15 år sedan, men vi blev aldrig kära.
Funderar på att införskaffa lite skog. Någon här som har erfarenheter från banker som förstår att vitkesförråd kan utgöra en tillgång i fastigheten när man lånar. LF?
@Starillusion Bara en liten grej, med 570k/år så ligger du (statistik från 2013, så något missvisande) i 95:e percentilen av den arbetsföra befolkningen. Även om det här forumet nog ligger lite annorlunda än snittet i Sverige, så tror jag inte att du har det sämst ställt.
@Kejsaren Jag har Swedbank (närmare bestämt en fristående bank inom dem) för lantbruksfastighet. Skulle inte rekommendera dem, tror jag. Deras "Jordbrukskredit" kan man (säger de) inte förhandla om räntan på. Har dock en del andra affärer med dem (två företag, bolån) vilket gett en bra total, särskilt som bara de hanterar kontanter på det sätt vi behöver i staden där vi har verksamhet.
Om du är inne på SBAB så kan ICA-banken vara ett alternativ. De använder SBAB som leverantör av bolån och erbjuder själva banktjänst, försäkringar och fondhandel. Jag är inne där med bolån, lönekonto och hemförsäkring.
Aktier handlar jag genom Avanza och Nordnet.
Hade SEB innan. De var bra i början men sen får man verkligen jobba på dem för att få bra erbjudanden. Just a heads-up.
Någon bank som utmärker sig extra när ni ringer runt om byte? Jag har börjat med Swedbank och SBAB men de har inte bjudit till så jag blir tokglad. 1,22 är inte kattskit men har haft lägre.
Det kan jag skriva under på.
Du lånar för liteVadå menar du att du har 1.22% på dina/ditt bolån idag?
Sånt fall hade jag blivit glad... för jag fick kriga för 1.53% (med mina förutsättningar)
Du lånar för lite
Brukar kolla 3-4 banker per år. Bytte förra året för första gången på 10år.
1h/år har varit bra timpenning hittills i genomsnitt.Well, låter nästan som ett heltids jobb. Men om du nu har 1.22% idag så kommer du nog inte få bättre, det är vad jag tror personligen. Men jag är ju ingen bankman så jag ska ju inte säga så mycket...
Har samma erfarenhet av SEB som andra i tråden: finfina villkor från början men sakta sämre och till sist sitter man där som en kokt groda i kastrullen. Är nu nära 2% och orkar inte förhandla ännu en gång, lutar åt att dra vidare till avanza med bolånet. Nån som har erfarenhet av deras bolån+? Har hittills inte hittat haken. Ica-banken verkar annars bra av de mer konventionella alternativen.1h/år har varit bra timpenning hittills i genomsnitt.
Ska kolla med SEB och nån mer så får vi se.