Min hustru hade en dröm. Den var att hon skulle köpa en Rolex till sig själv i 30-års present. Åren gick och ingen Rolex blev det. Däremot en uppsjö Lambrettor.. Då trädde jag in i hennes liv och hennes sparsamhet flög sin kos.
Den första klocka var denna Tudor Chrono som köptes på auktion på Kaplan.
Klocka nr två kom inte långt efter, hon ville egentligen ha en Rolex med det blev en....
JLC Reverso från Kaplans butik
Jag har även jag haft en dröm och den har varit att köpa en Tudor Lady Sub. Tyvärr har även slitna utan box och papper stuckit över 10 på Ebay. Men en dag låg den där, i skylten på Kaplans, en lite nära mint full set som inte blev såld på Kaplans klockkvalite. Behövde inte tänka där steg rakt in och köpte den och därefter vart den min hustrus..
Säga vad man vill men Tudor och JLC är inte Rolex så begäret var inte mättat!
På Pantbanken Östermalm hittades en 18k Lady DJ på Presidentlänk med papper. Affären var given och första Rolex inhandlad.
Nu började begäret stilla sig lite.. Men bröllop stundade och vad ger en man som enbart hittills handlat väskor i morgongåva? Svaret är ganska enkelt, en Rolex för man kan aldrig ha för många sådana. Detta utspelade sig för länge sedan, ja lite i tidernas gryning och den köptes på något som jag tror hette TTT? Säljaren satt i Kristianstad och ville att jag skulle skicka pengarna i förskott. Då jag inte är godtrogen och ville stå hela risken själv så skickades halva beloppet innan och andra halvan efter jag mottagit klockan. Tycker det kändes ganska bra och jag undrar varför inte fler gör så? Klockan vart denna lilla Exp II full set.
Nu är bara frågan, vad kommer näst?